Joy/Disaster in Control

Nu stiu ce simt altii, dar pentru mine e putin cam greu sa trec peste faptul ca numele Joy/Disaster e practic o copie Joy Division si ca, mai mult, domnii in cauza fac post punk (desi amestecat cu atat de multe ca o da inspre altele) si ii citeaza pe manciunieni printre influente. Ca sa nu mai zic de tricoul purtat aseara de solistul trupei, Nico, pe care scria New Disorder. Nu e cazul sa fim chiar atat de evidenti, nu? Putem sa fim putin subtili, nu? La fel de greu imi e sa trec peste faptul ca, asa cum era anuntat peste tot, concertul de aseara incepea la ora 9 si a inceput, de fapt, la 11. Sigur, nu zic sa fi inceput la 9 fix. Un 9 jumate, 10 fara un sfert era mai mult decat acceptabil. Ora 11 aduce deja putin a lipsa de respect.

Un strop de context: concertul de aseara fusese numit de reprezentantii Control ca unul pentru nostalgici si pentru cei care vor sa stie cum a fost la inceputurile Control, acum 3 ani, cand Joy/Disaster au cantat pentru prima oara in club. Insa nu se poate spune ca cei din Control s-au imbulzit in fata scenei. A fost chiar lejer si, daca in spatele camerei era mai multa lumea (ca sa nu mai zicem de restului Controlului), mai inspre fata scenei nu era deloc inghesuiala. Lucru rar vazut la un concert de vineri seara. Nici nu a fost un public plin de energie. S-a dansat putin, s-a aplaudat nu cu multa vlaga.

Joy/Disaster @ Control Joy/Disaster @ Control

La inceput trupa promitea: lumea dansa, cu greu te abtineai din a tine ritmul pieselor, intrai imediat in ritm, trupa suna bine, fresh. Insa pe masura ce avansau in setilistul de 20+ de piese, setlist care a trecut prin toate albumele trupei, concertul Joy/Disaster a ramas la stadiu de ok. Genul de concert care nu iti spune ceva daca nu esti fan hardcore al trupei si o experienta pe care nu simti nevoia sa o repeti prea curand.

A fost poate o combinatie nefericita intre un public nu prea implicat, poate si putin nemultumit de intarziere, melodii care de la un punct in colo, sincer, seamana intre ele si o nehotarare de ordin stilistic (facem chestii mai heavy cu solouri suparate sau ramanem la tobele alea cu iz de Joy Division si Editors pe lista de influente?). Nici muzica lor nu e suficient de variata, nici nu vine peste tine ca o revelatie in concert. La fel de bine poti sa asculti acasa melodiile.

Revin, nu ca Joy/Disaster nu ar fi incercat. O gluma ici colo, destula interactiune cu publicul (ce piesa urmeaza, pe asta v-o dedicam), un “Do you want us to keep playing more songs?” (sau pe undeva pe acolo) spus intr-o engleza stalcita putin. Au trecut de la melodii mai hard la piese pe care ei le considera bune de dansat (unele si sunt, unele nu prea). Dar dupa o ora si ceva, nu parea a fi un concert care sa te dea pe spate. Si daca dupa atata timp te lasa inca rece, e grav.

Joy/Disaster, live @ Cluj