James Walsh @ The Ark

Vineri seara, in The Ark Underground am avut parte de doua premiere: concertul acustic al lui James Walsh, solistul de la Starsailor, si primul concert Madame Hooligan, noua trupa a lui Radu Almasan (ex-Bosquito), pe o scena bucuresteana.

Nu a fost un eveniment care sa atraga un public prea numeros. In primul rand, pentru ca multora capul de afis, James Walsh, nu le spunea nimic, iar succesul pe care Starsailor l-a avut pe la inceputul anilor 2000, cu piese ca Four to the Floor sau Tell Me It's Not Over, este atat de indepartat, incat a fost dat uitarii de catre multi.

James Walsh @ The Ark James Walsh @ The Ark James Walsh @ The Ark James Walsh @ The Ark

Mai multi au coborat in underground-ul din The Ark pentru a vedea live, pe scena, noua trupa americana a lui Radu Almasan, cel care canta Hopa Hopa cu trupa Bosquito: "Hopa hopa pana-n zori/ Cand te vad ma trec fiori ... Lai, lai, lai, la!", dar care acum canta "un rock post-modern cu influente de neo-grunge si muzica est-europeana". O schimbare destul de radicala.

Madame Hooligan n-a sunat chiar asa cum spunea Radu Almasan in interviu, ca si copilul rezultat in urma unei partide de sex in grup intre formatiile Rage Against The Machine, Gogol Bordello, Red Hot Chili Peppers si The Mars Volta. Dar, totusi, a sunat surprinzator de bine. Chiar daca piesele sunt toate in limba engleza si multe dintre ele au fost cantate cu privirea in pamant, shoegazing, elementele romanesti/ tiganesti, reminiscente probabil de la Bosquito, se regasesc in multe dintre melodii.

Majoritatea pieselor care s-au auzit au fost de pe albumul de debut al trupei, Antiheroes (Freak the World, I'm a Corpse, Islands of Violet, Antihero, Hooligan etc.), iar Radu a interactionat foarte mult cu publicul, a glumit, a vorbit in engleza dupa fiecare piesa, foarte putin in romana. La sfarsitul concertului a coborat in public si a vorbit cu cei veniti sa-i vada, apoi a ramas si el in public pentru concertul James Walsh.

James Walsh @ The Ark James Walsh @ The Ark

Una peste alta, Madame Hooligan a sunat foarte bine si a avut priza la publicul roman prezent in The Ark, primind foarte multe aplauze si fiind chemati chiar si la bis.

James Walsh a urcat pe scena dupa ora 23:00. Nu a fost doar un concert de chitara acustica, pentru ca Walsh a lasat chitara de mai multe ori pentru a canta si la clape. Concertul britanicului a fost placut, insa nu la fel de apreciat de public ca cel din deschidere, drept urmare, cativa au plecat inca de pe la jumatatea concertului. Lui James Walsh i-a lipsit energia pe care a avut-o si dezlantuit-o Madame Hooligan si a parut mult mai retras si timid decat Radu Almasan, care a comunicat tot timpul cu publicul.

James Walsh @ The Ark James Walsh @ The Ark James Walsh @ The Ark James Walsh @ The Ark

In orice caz, Walsh a avut cateva momente foarte bune. Piesa cu care a inceput, Tell It's Not Over (varianta acustica a hitului Starsailor) a sunat foarte bine, la fel si Four to the Floor (varianta acustica a hitului Starsailor), Alcoholic, Silence Is Easy si Long Way To Love. Au fost si momente (Four to the Floor) cand publicul a cantat impreuna cu James, dar destul de anemic.

Chiar daca la sfarsit mai ramasese o mana de oameni, acestia l-au aplaudat puternic pe James si l-au facut sa revina pe scena pentru un bis format din coveruri dupa Beyonce - Halo si Cee Lo - Fuck You - si acestea au sunat foarte bine venite din chitara si vocea lui James Walsh.

Playlist:
Tell Me It's Not Over
Soul On Trial