Intre doua lumi la Festivalul de Flamenco

Dupa trei saptamani de muzica si dans, editia a treia a Festivalului de Flamenco a ajuns la final luni seara, cu un concert incantator al duetului Jorge Pardo (flaut si saxofon) si Isac Turienzo (pian), doi muzicieni spanioli care au incheiat cu eleganta si calitate aceasta serie de evenimente, cu concertul lor intitulat “Intre Doua Lumi”.

Dupa aceea l-am vazut pe Pablo Sainz-Villegas, eram nerabdatori sa descoperim alti muzicieni spanioli, asteptand curiosi sa vedem ce suprize ne mai ofera festivalul. Ei bine, asteptarile ne-au fost cu mult depasite, avand ocazia sa ascultam doi instrumentisti de exceptie: pe Jorge Pardo la flaut si saxofon, un domn care a cantat de-a lungul carierei sale si alaturi de faimosul chitarist Paco de Lucia sau alaturi de la fel de renumitul compozitor si pianist de jazz Chick Corea, iar in aceasta seara ne-a onorat cu prezenta cu un picior in ghips, si pe Isac Turienzo la pian, muzician care desi nu se poate lauda cu nume mari in istoria sa muzicala, in mod cert se poate lauda cu talentul de a canta la pian, care ne-a lasat in repetate randuri nemiscati, ascultandu-l.

Intre doua lumi la Festivalul de Flamenco Intre doua lumi la Festivalul de Flamenco

Denumirea concertului, “Intre Doua Lumi”, a fost una cat se poate de potrivita, starile date de muzica celor doi fiind, intr-adevar, situate intre doua lumi, intre lumea reala a salii de concerte a Radiodifuziunii Romane si o lume imaginara, in care puteam pendula usor daca inchideam ochii, gratie starii de relaxare si emotie oferita de impletirea de sunete auzita din directia scenei.

Muzica aleasa a fost fie parte din repertoriul propriu al muzicienilor, fie piese ale diversilor compozitori spanioli sau venezuelani, fie chiar si reinterpretari ale unor piese celebre, cum a fost “Michelle” a celor de la Beatles. Intre piese publicul a primit informatii despre diverse ritmuri si soiuri de flamenco, iar pe parcursul concertului au avut parte de diverse reprezentari ale puterii ritmului in acest tip de muzica, cei doi folosindu-si mainile si picioarele pentru a-si sustine instrumentele in mod ritmat.

Suntem siguri ca metaforele si descrierile pe care le-am folosit nu pot sa redea nici pe jumatate atmosfera si starea create de acest concert, asa cum in general transpunerea in cuvinte a unei placeri auditive este aproape imposibila, asa ca ne oprim din discurs si multumim celor doi pentru o seara delectabila, cat si organizatorilor Festivalului “Flamenco Clasic si Noile Genuri” pentru initiativa.