House of Pain, CTC si ROA la B'ESTFEST, ziua 3

Am inceput ultima zi de festival in stil mare, cu C.T.C. pe scena mare si o multime de oameni stransi sa-i vada si sa dea din cap pe piesele lor. Baietii au facut show, dar ni s-a parut mult mai slab ca prestatia de la Street Heroes, de anul trecut. In orice caz, publicul a fost de milioane si pe piese ca Interzis nefumatorilor, Scandal sau De ce tipa femeia asta, mainile au fost tot timpul in aer.

Atmosfera maxima a fost pe Gloante oarbe sau Muzica. De vina a fost Deliric1 pentru piesele de pe noul sau album, cum ar fi Linii de tramvai, dar si V(lad)D(obrescu), DOC si Cedry2k, pentru piese care au rupt scena si boxele.

CTC @ B'Estfest CTC @ B'Estfest

Am continuat cu ROA, care au fost dezamagitori, mai ales Junkyard, care-si scuipa versurile in microfon plimbandu-se dintr-o parte intr-alta a scenei si din care, de multe ori, nu se intelegea mare lucru. Beaturile au sunat bine, dar monoton si destul de plictisitor, iar vocea lui Junkyard nu suna deloc bine live. In orice caz, au strans ceva lume in fata scenei, dar multimea de oameni s-a zbenguit pe doua, trei piese, mai ales pe Ne place, dupa care s-a dus la plimbare, dupa mici si bere.

ROA @ B'Estfest ROA @ B'Estfest

Pe House of Pain i-am indragit dupa ce ne-am zbenguit de prea multe ori pe Jump Around, piesa care nu avea voie sa lipseasca de la nicio petrecere. Astfel, e de inteles de ce-i asteptam cu nerabdare pe baieti la B'Estfest, ca sa rupem campul cand sarim la comanda.

House of Pain @ B'Estfest House of Pain @ B'Estfest

Dar pana acolo a durat ceva, timp in care am regasit un Everlast ca cel din colaborarea cu Santana pe Put your lights on, un artist mai degraba country decat rap, cel putin la capitolul aspect si preferinta pentru stilul muzical. Chiar daca trupa nu a mai cantat in formula asta de aproape 14 ani, House of Pain nu a lasat la vedere semne de oboseala sau de neglijenta in show, desi Everlast a spus la un moment dat ca: "we had 3/4 hours sleep maximum and your energy is what keeps us alive, thank you".

House of Pain @ B'Estfest House of Pain @ B'Estfest House of Pain @ B'Estfest

Pe de o parte sociabil si amabil cu publicul, pe de o parte destul de iritat, Everlast a trecut prin mai multe stari aseara, atat la nivel muzical cat si la unul de atitudine, partea buna fiind ca primea aplauze in orice ipostaza. Ne-a placut ca pe durata spectacolului nu a renuntat la berea romaneasca, ne-a placut varianta lor a piesei Next Episode a lui Dre si Snoop, piesa cantata in memoria lui Nate Dogg, care a murit anul acesta, ne-a placut si celalalt moment omagial pentru rapperii plecati pe piesa Same as it ever was.

Pana la mega hit-ul Jump Around, am dat din cap si pe piesa foarte tare Who's the Man, dar si pe Top o' the morning to ya, ca apoi sa luam o pauza de hip hop old school si sa ne tragem sufletul pe piesa Folsom Prison Blues, melodie originala interpretata de Johnny Cash, dar care si lui Everlast i-a iesit foarte bine.

House of Pain @ B'Estfest House of Pain @ B'Estfest

Cu un sound al rapului din anii '90 pe care nu multi il mai asculta, House of Pain a reusit totusi sa-si gaseasca fani la B'Estfest chiar daca show-ul lor nu a fost cine stie ce. Destul de bine gandit momentul trupei, House of Pain a lasat piesa Jump Around la final, spunand pe parcursul show-ului, dupa cereri insistente ale publicului, ca: "I ain't a f*****g jukebox, you can wait".

Dupa o luna asteptare, la Jump Around a fost exact asa cum ne imaginam: o masa omogena care sarea, plete si maini care se duceau sus-jos, sus-jos, o imagine foarte tare pentru un public de festival.

House of Pain a avut cateva momente antrenante, dar per total prestatia lor a fost lipsita de sare si piper si apreciata in tonul nostalgic al unei trupe care s-a impacat si a plecat in turneu desi nu s-a mai intamplat nimic notabil in cariera ei artistica de ceva timp. Noroc cu instrumentistii, care au dat viata hip hop-ului lor si care au avut un solo de milioane, big up!