Herbie Hancock @ Sala Palatului

La locul stiut – Sala PalatuluiHerbie Hancock s-a infatisat publicului roman, deschizand stagiunea de toamna-iarna pentru obisnuitii muzicii bune. Pentru cei care asteptau un concert jazz sau, in fine, fusion-ul obisnuit... n-a fost sa fie decat in parte. Muzicianul american a decis sa se reintoarca spre pop, cu inca un album in genul Possibilities sau River: The Joni Letters.

Herbie Hancock Herbie Hancock

Albumul promovat in concertul de aseara, „Imagine Project”, e construit in jurul ideii de „pace si de responsabilitate globala” si ofera auditorului o lista impresionanta de celebritati ce au acceptat sa colaboreze cu Hancock: Pink, Jeff Beck, Dave Matthews, Seal samd.

Evident, nici una dintre acestea nu l-au insotit in turneu, asa ca Hancock a apelat la Kristine Train, o cantareata in ascensiune al carei album de debut in 2009 (Spilt Milk) a facut oarece valuri prin State. Kristine a facut fata mai mult decat onorabil provocarii, dovedindu-se a fi o interpreta desavarsita. Totusi, o vedeta de calibru a adus Hancock la Sala Palatului, dar in sala: Nicholas Cage, impreuna cu sotia si fiul au savurat clipa de clipa cele aproape doua ore de muzica totala.

Herbie Hancock Herbie Hancock

Structura concertului nu a fost deloc una conformista, mai precis partea cu solourile instrumentale – care de obicei e undeva in a doua jumatate de concert – a fost pusa in deschidere, ca un fel de warm-up al trupei. James Genus (bass – ex. Branford Marsalis, Chick Corea) a zburdat pe corzi in solouri si dialoguri cu Hancock, in timp ce Trevor Lawrence Jr (tobe – ex. Alicia Keys, Snoop Dogg, Stevie Wonder, Dizzy Gillespie) a evitat un solo de anvergura, punand mai degraba accentul pe schimbarile de ritm si tempo naucitoare.

Herbie Hancock Herbie Hancock

A doua clapa a fost tinuta de Greg Phillinganes (a doua venire in Romania, dupa cea din anii 90 cand canta alaturi de Michael Jackson), in timp ce pe chitara, Lionel Loueke a fost mai degraba... sideral.

Programul a constat in special din piesele de pe noul album, in fapt prelucrari ale unor all-time hits. Imagine a lui John Lennon, Don’t give Up a lui Peter Gabriel ori Exodus a lui Bob Marley au fost de- si re-construite in maniera progresiv-experimentala, la care aproape intotdeauna s-au adaugat interventiile „etnice” atat de la moda in ultimii ani.

Herbie Hancock Herbie Hancock

In ciuda celor 70 de ani ai sai, Hancock a fost extrem de energic, dinamica de scena a spectacolului datorandu-i-se in mare parte: a parcurs scena in lung si in lat cu o clapa portativa reusind sa electrizeze sala. Indelung asteptata repriza clasica, reprezentata de super-hitul „Cantaloupe Island”, a fost in fapt un putpuriu fusion dominat de accentele funk definitorii pentru muzica lui Hancock.

Sala a avut rolul ei in spectacol, trupa scazand subtil tonul in perioadele aplauzelor, pentru a...lasa publicul la scena deschisa. Chestia a functionat perfect, cu exceptia faptului ca spectatorul roman inca are tendinta de a aplauda mult si fara rost sau, mai rau, de a aplauda in cele mai proaste momente. In genul asta de muzica rar stii, totusi, cand o piesa se termina cu adevarat... Sau sa faci diferenta intre un solo si momentul cand un muzician isi verifica instrumentul...

Una peste alta, un show de zile mari cu muzicieni pe masura, seara dupa parerea mea perfect rezumata de Kristine Train pe pagina ei de facebook: „ooooooo buuuuuucharest”!

Imagine
Don’t Give Up