Guns N' Roses, da' nu prea

Axl Rose este, pentru multa lume, mitic, si la fel de mitica este si formatia pe care o duce dupa el, cel putin in ceea ce priveste numele. Guns N' Roses au aparut exact cand era nevoie de ei: intr-un moment in care daca nu puneau R-ul inapoi in Rock, aveam toate sansele ca la ora asta sa fie inca la moda trupele de hair-metal, cu baietei rujati si versuri infantile de gen "ea a plecat, sunt tare suparat, de ce-a plecat nu stiu, dar acum iata ca am un cantec despre asta, vai ce tare ma doare". Au aparut ca o pala de vant si aproape ca au si disparut la fel, iar de atunci legendele nu inceteaza sa apara.

Ceea ce am vazut pe scena Rock the City de la Romexpo a fost un Axl Rose neasteptat de in forma. La fel ca si Blackie Lawless, un fel de zombi ambulant, nici Axl nu mai arata ca la prima tinerete, dar si-a pastrat vocea aceea pe care o putem recunoaste la orice ora din zi sau din noapte. Si vocea l-a tinut, desi personal ma asteptam sa nu fie chiar asa.

Guns N' Roses Guns N' Roses
Guns N' Roses Guns N' Roses

Cat despre trupa de pe scena, varianta de acum a Guns N' Roses, nu pot decat sa spun ca e vorba de instrumentisti extraordinari, care fac lucrurile la perfectie, iar Guns suna extrem de puternic, mult mai puternic decat suna in vremurile bune.

Cu toate acestea, as spune ca lipseste ceva: magia, sufletul. Magie si suflet pe care, din punctul meu de vedere, le regaseam in chitara unui instrumentist pe care, daca apucam vreodata sa-l mai vedem in formula cu care Guns N' Roses urca pe scena, atunci ne vom freca bine de tot la ochi: Slash.

Guns N' Roses Guns N' Roses
Guns N' Roses Guns N' Roses

E foarte greu sa vezi cum o formatie mare nu reuseste sa mai dea de un liant care sa duca lucrurile la perfectiune. Si e si regretabil mai ales cand cei de pe scena nu sunt chiar niste necunoscuti. Insa asa stau lucrurile acum: desi tot ceea ce canta este interpretat la perfectie, iar energia trupei este absolut contagioasa, ceva nu este prezent in tot acel angrenaj si asta se simte.

Sau se aude inca de la primele acorduri. Cu acel "ceva", Guns N' Roses ar fi, fara exagerare, o "bomba" muzicala gata sa explodeze in sufletul oricui. Asa ca am avut parte de Guns N' Roses, da' nu prea.

Guns N' Roses Guns N' Roses

PS - Sa nu uit sa spun ca, in ciuda tuturor pariurilor si a zvonurilor care au circulat inainte de concert (ba ca trupa nu a ajuns, ba ca a ajuns doar Axl si altele in aceeasi cheie), Guns au urcat pe scena dupa doar 25 de minute de intarziere ceea ce, cand vine vorba de ei, este cu adevarat o realizare.

Sa ne auzim cu bine de la urmatoarea cantare.

Alte cronici de concerte, precum si galerii foto de la Rock the City gasiti la:

10 comentarii

Guns N' Roses, da' nu prea
alex
#1 -

a fost sau n-a fost...

din punctul meu de vedere vocea a avut cateva derapaje deranjante (mmm, suna dubios alaturarea cuvintelor astora doua). mai precis, "you could be mine", "paradise city" facute aproape varza (sau terci, sau carne de mici, sau orice alta comparatie culinara); "november rain" si "sweet child of mine", voce pierduta doar pe alocuri. au fost si parti bune, melodiile mai putin cunoscute au sunat bine sau chiar foarte bine ("rocket queen", "nighttrain", etc.), si chiar si unele din cele cunoscute ("live and let die" sau "civil war" - un plus chiar pt melodia asta care mi-a placut mult cum au cantat-o).
acum, apropo de intarziere, as plusa un pic pe tema asta. mai precis, evanescence a terminat bucata lor cu cca. 20min intarziere (in loc de ora 19:00, au terminat in jur de 19:15-19:20). asa ca scazand din intarziere decalarea introdusa de "ante-cantatori", raman doar 10min de asteptare peste program. si acu'... nu cred ca e cazul sa ne plangem cand au cantat mai bine de 3h, de am ajuns acasa precum sardelele, inghesuiti cu alti "roacheri" in magnifica masina N113, asteptata mai bine de 40min (huoooo ratb:))

Guns N' Roses, da' nu prea
da
#2 -

dj ashba

E mai tare ca Slash.

Guns N' Roses, da' nu prea
Razvan G
#3 -

Un concert foarte bun...

@bogdan...pacat ca nu ai facut o cronica mai detaliata, eram curios si de cum s-au perceptat si alte momente, mai ales ca de data asta sunt de acord cu tot ce ai scris.
Intr-adevar, ma uitam aseara ca Axl si-a luat 2 buni chitaristi sa-l inlocuiasca pe Slash, si tot nu reusesc sa creeze acea unica atmosfera a pieselor lor, sa lege bucatile alea geniale...cu toate ca cel putin Ashba e dragut, charismatic s-are gestica, tehnica si lejeritatea unui star autentic.
Inaintea concertului speram ca Axl sa prinda o zi buna, ceea ce s-a si intamplat din fericire. Estranged si This I love au fost extraordinare, o surpriza placuta fiind si Used to love her. Foarte bune si celebrele 2 hituri (NR si DC) si altele.
Am avut impresia ca nici Axl nu se credea in forma asta, evitand sa forteze de multe ori, iar vocea fiind data un pic mai incet de cum ar fi fost perfect. Iar pe final obosit fiind a cam sfeclit-o pe Patience dar deja nu mai conta.

Iar ca fapt divers, am fost uimit ca iesind din Golden pt ceva necesitati candva inainte de Street of dreams, adica foarte devreme, sa vad sute de oameni plecand. Asa se intampla cand imprastii mii de mokaciuni la toti neavenitii...

Guns N' Roses, da' nu prea
BogDan
#4 -

@Razvan G

La revedere.

Guns N' Roses, da' nu prea
Razvan G
#5 -

?

:))))...dar nu te-am intrebat nimic, si nici nu asteptam un raspuns de la tine!
Aveau dreptate unii cand spuneau ca esti un pseudo-jurnalist care-si prea mare importanta.

Guns N' Roses, da' nu prea
(
#6 -

Praf

Sunetul a fost varza eram langa scena si puteam sa vorbesc fara sa fie nevoie sa tip cu Guns and Roses in plin concert basul a fost slab Axl abia se auzea de multime si asta la 2 pasi de scena un sunet incet fara bas din plin iti strica practic tot cheful daca nu ai sunet bun trupa poate sa fie cea mai tare nu merge , cel mai bun sunet au avut Soulfly care au avut un bas de iti face un masaj foarte bun in ziua 2 mai toate trupele au avut macar bas daca nu claritate in ziua a 3 a dezastru a fost un sunet foarte incet un bas moale mama lor de ingineri de sunet.Soulfly cel mai bun sunet daca ar fi avut toate trupele macar ca soulfly sunetul era bine.In 2010 GNR au avut sunet foarte bun foarte puternic acum dezastru din pacate.

Guns N' Roses, da' nu prea
io
#7 -

Cei mai tari.

Misto programul cu covere iar cei 2 chitaristi au aratat ca pot si canta bine cu vocea. Au demonstrat inca odata de ce au fost headlinerul intregului festival. La GNR nu doar Axl e personajul principal ci si chitaristi la celelalte trupe chitaristi stau in spate si isi vad de treaba la GNR fac show impreuna cu AXL asta e un farmec in plus al trupe GNR fata de alte trupe.

Guns N' Roses, da' nu prea
Anca
#8 -

amazing

A fost cel mai tare concert la care am fost, si am fost la ceva concerte... Sunetul a fost ok, si eu am stat langa scena, Axl a fost in forma de zile mari.. mi se pare absurd sa reprosezi niste mici scapari, vorbim de un concert de 3 ore si nu cred ca exista cineva care sa poata canta perfect 3 ore.. cei care stiu ceva muzica stiu despre ce vorbesc.. sunt oameni pana la urma, nu masini.. am fost la Aerosmith si Tyler (despre care multi spun ca are cea mai buna vocea di Rock) nu a cantat la nivelul asta. Iar despre legatura magica despre care vorbiti voi.. sincer il iubesc pe Slash, dar nu i-am simtit lipsa.. pentru mine a fost ca-n zilele lor bune.. Cred ca a devenit un trend sa se tot invoce lipsa Slash.. si o dovada de snobism in acelasi timp.. Pana la urma Axl a mentinut trupa asta in viata, ceea ce-i un mare castig pentru muzica Rock, iar daca e sa vorbim de Slash.. el a ales sa cante cu Rihanna si Fergie.. Nu-l condamn pentru asta, treaba lui.. dar sunt fericita ca Axl a continuat proiectul Guns si face o treaba a naibii de buna :)

Guns N' Roses, da' nu prea
Ioana
#9 -