Grimus si Vetoes in Silver Church

Ieri seara, ni s-a dat invitatie la ora 9 FIX in Silver Church pentru lansarea albumului Grimus, Egretta. Nu ne-am gandit ca fix ar insemna ca spectacolul va incepe la ora 9, departe de asa ceva. Dar se pare ca cele trei litere au fost luate in serios de public care deja, pe la 9 si un pic, se stransese in club, pregatiti pentru concert. Ne-am amuzat cand am vazut setlisturile handmade ale englezilor de la Vetoes puse deja langa microfoane si ne-am zis ca poate nu incepe peste o ora concertul.

Ceea ce nu s-a intamplat. Cei patru baieti au urcat pe scena pe la 9.40. Pentru cei care nu au ascultat pana acum muzica Vetoes, va spunem ca are un usor iz de Foals, cu chitare contagioase si multa energie. Energie pe care au transmis-o si publicului. Desi stiau ca lumea ii asteapta pe Grimus, ne-au avertizat ca, pentru o jumatate de ora, suntem ai lor.

Grimus si Vetoes in Silver Church Grimus si Vetoes in Silver Church

Cu un setlist scurt, intrerupt de mici introduceri pentru cateva piese si niste cuvinte in romana (clasicele “Buna seara, Bucuresti” si “Multumesc”), baietii au cantat corect si bine. Totusi, nu ne-au dat pe spate. Vorba aia, we’ve seen better. Suntem insa ingaduitori si nu dam vina complet pe baieti. Suntem ferm convinsi ca, daca nu existau probleme de sunet, daca vocea sa auzea mai bine, ne-ar fi placut mai mult.

Dupa ceva mai mult de jumatate de ora, au multumit celor care i-au invitat si au iesit de pe scena. Dupa, nebunie mare, pentru ca trebuiau schimbate instrumentele si toate cele. Urmau Grimus. Cu un build-up imens, care ne-ar placea sa spunem ca a meritat, in jurul orei 10.45, baietii au venit pe scena unul cate unul. Au inceput direct si au lasat mai intai muzica sa vorbeasca si de abia dupa ne-au dat buna seara. Doar ca, asa cum se spune, in camera exista un elefant roz, ramas de la formatia din deschidere: problema cu sunetul. Si mai mari, incat de multe ori nu se intelegea deloc vocea.

A doua problema majora a fost ca, in prima parte a concertului, au cantat tot albumul Egretta. Ceea ce, la urma urmei, era si normal, mai ales ca aseara a fost lansarea albumului in cauza. Doar ca, melodiile de pe album nu ne-au lasat impresia ca ar fi cine stie ce. Nu ne-au dat impresia de vreo diferenta majora intre ele si, si mai neplacut, ne-au dus cu gandul la formatiile de alternativ de pe scena romaneasca a sfarsitului de ani 90, formatii care nu erau prea grozave atunci, daramite acum.

Au dat cu confetti, cu artificii (care miroseau groznic si care mai aveau putin si cauzau un incendiu in Silver), vocalul s-a tarat pe scena si s-a suit pe boxe, publicul a tipat (credem ca de fericire), dar noi nu ne-am amuzat. In a doua parte, au cantat piese vechi, publicul s-a emotionat si mai tare (acum stiau si versurile), au continuat sa aiba probleme cu sunetul si au mai dat cu niste artificii pentru ca nu mirosea sufiecient de urat. Si s-au intors si pentru bis.

Am plecat cu gandul ca, daca pe moment nu eram foarte entuziasmati de Vetoes, dupa concertul Grimus am realizat ca englezii au fost chiar foarte ok si mult mai buni decat formatia cap de afis.

Voi ati fost, cum vi s-a parut?

34 comentarii

Grimus si Vetoes in Silver Church
stop it.
#1 -

Metropotam, va rugam nu mai trimiteti hipsterasi indie la concerte. Vrem recenziile Cristinelor inapoi, pls.

Grimus si Vetoes in Silver Church
marius
#2 -

Nancÿ, tie sigur iti placea mai mult in Bamboo. Cum ai nimerit in Silver Church?

Grimus si Vetoes in Silver Church
dragos
#3 -

:-)

marius si anonim -- *voua* cum vi s-a parut? aveti argumente de discutie sau o ardem aiurea pe net cu consideratii anonime si fara substanta?

Grimus si Vetoes in Silver Church
Cristina
#4 -

"Cristinele" nu au zis niciodata ca le-a placut un concert daca n-a fost asa. Mai sus este parerea autoarei articolului, dar aici, in comentarii, toata lumea e libera sa spuna daca (si de ce) i s-a parut ca situatia a stat altfel.

Grimus si Vetoes in Silver Church
Andreea
#5 -

"Recenzia" asta e cel mult o gluma proasta si ar merita o contra parere serioasa si cu argumente doar daca ar fi scrisa intr-un fel similar.

Nu doar ca nu spune nimic relevant despre concert, dar mai e scrisa si prost. Suna cel mult a postare pe blog de adolescent care a vazut vreo 3 concerte de cand i-a dat mama voie sa iasa din casa dupa ora 22. Sau asta era intentia?

Grimus si Vetoes in Silver Church
Din Oraşul Acesta
#6 -

???

Cei pe care îi trimiteţi la aşa ceva se şi pricep la vreun lucru? Nu de alta, dar din rândurile de mai sus se poate constata că nu.

Grimus si Vetoes in Silver Church
dragos
#7 -

:-)

Ma copii, insist cu intrebarea de mai sus: aveti si argumente sau va dati cu parerea aiurea ca orice roman care se respecta? Generalitati si atacuri la persoane mergeau in liceu... pe noi ne-ar ajuta cu totul altceva, argumentele, de exemplu...

Va foarte multumesc anticipat :-)

Grimus si Vetoes in Silver Church
Abrambura
#8 -

Nancy draga..

...ceea ce ai scris mai sus dovedeste ca habar nu ai cu ce se mananca muzica si mai mult decat atat, muzica celor de la trupa Grimus. In cazul in care aceasta recenzie ar fi venit din partea unei persoane cu experienta in recenziile muzicale si cu mai multe prezente la concertele trupei, poate mi-ai fi atras atentia. Si ca sa-ti dau si argumente, asa cum cere "Dragos", aceasta trupa este una dintre putinele trupe din Romania care merita sa cante pe o scena de stadion, merita laudele si respectul fanilor. Are melodii pe care poti dansa, poti suferii, iti atinge praguri dintre cele mai diferite ale starii. Presteaza excelent live, atat acustic cat si electric, iar faptul pentru care sunt activi si danseaza pe scena, inseamna ca isi doresc sa transmita fanilor aceleasi sentimente pe care le traiesc ei la redarea pieselor. Iar cine nu intelege asta, scrie recenzii ca cele de mai sus.
Fa un bine omenirii si gasesti-ti o alta ocupatie, mergi la alte concerte, de genul celor in care se asculta muzica de pe cd.

Grimus si Vetoes in Silver Church
tiranha
#9 -

cronica de concert?

Eu inteleg ca lui Nancy nu i-a placut ca la 9 fix nu incepuse inca nimic, ca a mirosit urat de la artificii, ca sunetul a lasat de dorit si ca albumul Egretta nu e la fel de bun ca celalalt. A, si ca englezii de le Vetoes au fost mai buni.

Concertul de aseara ar fi meritat, din partea mea, macar mentionarea faptului ca albumul Egretta, pe care baietii l-au cantat cap-coada contine trei piese in care Vali Rauca este lead vocalist, ca energia lor s-a schimbat (e ceva mai complexa si mai sofisticata acum), ca au compozitii mult mai elaborate si mai bune decat pe primul album, ca desi nu s-a auzit prea bine, au transmis energie cu carul, ca se vede ca si-au dat silinta sa faca o coregrafie de scena demna de concerte cu adevarat mari, ca showul lor e una peste alta chiar bun.

Iar de la o cronica de concert ma astept sa aflu cati oameni au fost acolo, ce piese au cantat (eventual cum se cheama, care au fost mai bune, care au lasat de dorit si de ce), ce s-a intamplat nou fata de show-urile din trecut. Ma astept ca omul care scrie o "cronica" sa stie cine este trupa de deschidere si ce cauta acolo. Ma astept sa-mi dea, cu alte cuvinte, ceva informatii in plus fata de ce as fi putut sa aflu singura daca eram acolo, sau sa ma faca sa mor de oftica daca n-am fost acolo. Sau sa ma bucur ca nu m-am dus, daca era nasol.

Grimus si Vetoes in Silver Church
Nancy
#10 -

well

Uite ca eu ii consider pe Grimus o trupa sub-mediocra. Muzica lor imi suna prafuita, neinspirata si foarte romaneasca adica aiming for some sort of middle of the road, dar in acelasi timp hai sa ne prefacem ca avem un sunet grandios. Nu stiu cum e mai sofisticata energia lor, dar daca tu crezi asta, ok, fine. Din punctul meu de vedere, daca muzica iti e asa slaba, energie poti sa ai cat caru', nu intra prestatia live.

Nu imi place povestea cu ce piese au cantat si care a venit dupa. Inteleg ca unii se asteapta la asta, ok, bun, dar tough luck.

Imi pare rau ca nu imi place faptul ca in Romania e regula de baza ca un concert sa inceapa cu o ora mai tarziu de ora anuntata, ca mi se vine cu scuze de tipul 'nu suntem ceas elventian' cand se intarzie cu nesimtire trei sferturi de ora si alta treburi de genul. Imi pare rau ca Silveru' nu e mecca mea si ca nu cred ca daca unu' da nitel din fund pe scena sau se urca pe boxe, gata, plesnesc de energia pe care mi-o transmite formatia.

A fost un concert ok sper neinteresant tocmai pentru ca am fost la multe altele la care nu a fost nevoie de 'artificii' ca sa se transmita o stare sau de 'coregrafie'.

Revin, unora le-o place de Grimus, dar I am not one of those people.

Grimus si Vetoes in Silver Church
Abrambura
#11 -

Atunci nu mai scrie recenzii

Daca nu iti plac Grimus nu mai scrie cronici despre concertele lor. Cronicile de la un concert ar trebui sa fie obiective, sa se vorbeasca despre trupa, despre schimbarile aduse, in acest caz despre noul album, piese, vestimentatie, coregrafie, noutati. Nu ne intereseaza parerile personale, Nancy, mai ales cand nu sunt sustinute de argumente ci stau in umbra unei dovedite inculturi. Grimus nu are nevoie de artificii pentru a face lumea sa vibreze la concerte, le aduce pentru a celebra alaturi de fani bucuria revederii.

Metropotam, incotro cu astfel de cronicari?

Grimus si Vetoes in Silver Church
Nancy
#12 -

sigur

daca nu imi place ce iti place tie, e incultura. Ok, super cool.

Ehm, si ... 'Cronicile de la un concert ar trebui sa fie obiectiv' ...nu. fiind despre o experienta personala, fiind scrise prin filtrul unei persoane, cronicile nu sunt niciodata obiective.

Grimus si Vetoes in Silver Church
Vlad
#13 -

Am fost acolo, regret.

Mda. Chiar Asa Nancy... ce-o fi si cu tine sa scrii "cronici". Mai da si tu pe la filosofie sa inveti arta oratoriei obiective. Ce mai...iti lipsesc ARGUMENTELE (?!!?!?!?!?!?!?!?!) e o trupa faina care face tot posibilul sa sune bine... doar ca NU ii iese... LAME. No. no.
Repet. Am fost acolo. REGRET.
BTW: coregrafie nu se face cu artificii de tort care se sting la jumatatea momentului, iar artistul sufla in batul stins pentru efecte numai de el stiute... MAGIC... nu.

Grimus si Vetoes in Silver Church
Ana
#14 -

În primul rând, cum ar putea cineva să ia în serios "o cronică" scrisă fără diacritice, cu greşeli de acord şi de punctuaţie??? Să fim serioşi! O persoană care nu are cunoştinţe de limba română, nu mai vorbim de cunoştinţe de specialitate (mă refer la minime cunoştinţe de muzică), nu văd cum ar putea scrie o cronică pertinentă!... Diletanţi sunt pe toate gardurile!

Grimus si Vetoes in Silver Church
tiranha
#15 -

lui nancy nu i-a placut nici la urma

Inteleg din articolul de mai jos ca nici la Urma nu prea i-a placut lui Nancy (http://muzica.metropotam.ro/cronici-de-concerte-si-evenimente-artistice/Urma-la-Silver-Chruch-art8996430187/). Tot pentru ca "au intarziat" (de unde obsesia asta cu inceputul la fix???) si pentru ca "se astepta la mai mult de la ei". Eu cred ca lui Nancy pur si simplu ii place alt gen de muzica.

Grimus si Vetoes in Silver Church
georgestoica
#16 -

:)

Cred că în articolul de aici se fac nişte delimitări care nu îşi au sensul.
O cronică de concert ar trebui să fie exact ceea ce vede persoana care face cronica despre evenimentul respectiv. A venit, i-a plăcut/nu i-a plăcut, el/ea trebuie să scrie despre asta. Aşa e fiecare, nu trebuie să fii obiectiv, pentru că obiectivitatea în recenzii mai poate să însemne şi să te iei după un şablon al recenziilor. Nancy nu a făcut asta, şi-a spus părerea despre un concert al trupei Grimus. Cam nedocumentat, ce-i drept, dar poate că la următorul concert o să-şi ia inima în dinţi şi o să mai înveţe câte ceva despre trupa care cântă pe scenă şi cum evoluează ea concert de concert (da, GRIMUS chiar sunt din ăia care fac spectacol târându-se pe scenă şi aprinzând artificii, sau purtând măşti, e show-ul lor de ani de zile, nu a fost o premieră în Silver Church. Iar artificiile, dacă miroseau urât la fiecare concert, ar fi fost un mare dezavantaj al lor, iar din câte ştiu, Silver Church are o aerisire ce în alte cluburi e la stadiul de 0.0.1). Merg de ani de zile la concerte GRIMUS, nu-s atât de fan, dar îmi plac, iar joi seară chiar a fost, şi nu puţină lume a sesizat, foarte frumos. Sigur, probleme au fost cu sunetul, dar nu grave, probabil pentru că era dat cam tare şi sigur, au cântat de pe noul album (cred că la o lansare asta se face, de obicei), dar asta nu a oprit niciodată faptul ca nişte sute de fani să se simtă bine la concert doar pentru faptul că miroseau urât două beţe. Dă-le-n spanac de beţe, nu ele au cântat un concert întreg. :)
În rest, toate bune şi frumoase, ştim să ne exprimăm când suntem criticaţi atunci când criticăm. It's part of the buzz. :)

Grimus si Vetoes in Silver Church
Leilana
#17 -

Mare ţi-e grădina, Doamne, şi mulţi comentatori de profesie îi mai sar gardul...

Pentru început, am să specific că mie îmi place trupa Grimus. Nu sunt fană înfocată, am fost numai la două concerte de-ale lor în toată viaţa mea (incluzându-l aici şi pe cel de joi seara), dar mi-a plăcut la nebunie albumul "Panikon" (da, făceam parte dintre cei care ştiau versurile la "Backseat Driver", "Political Animals" şi "In A Glimpse"). Concertul de joi seara însă m-a cam dezamăgit. Mă aşteptam la mai mult.

Cea mai mare problemă a fost sunetul. Ori instrumentele erau date prea tare, ori vocea era dată prea încet, ori ambele. Era enervant. Cineva zicea mai sus că Nancy trebuia să scrie ceva despre versuri. Eu nu am înţeles mare lucru din piesele noi (cu excepţia "Face The Light", ale cărei versuri le ştiam).

O altă problemă a fost faimoasa coregrafie, care mi s-a părut un pic forţată. E adevărat, o fi fost şi din cauză că nu-s obişnuită cu concertele Grimus şi aşa mai departe. Deci nu comentez prea mult aici.

În concluzie, după părerea mea, concertul de joi seara a fost unul care numai fanilor putea să li se pară extraordinar. Nu a fost. A fost cel mult okay. Cel mult. :)

Grimus si Vetoes in Silver Church
Leilana
#18 -

Mare ţi-e grădina, Doamne, şi mulţi comentatori de profesie îi mai sar gardul... part two

Şi acum hai să dau replica câtorva de pe aici ale căror comentarii mi-au atras atenţia.

@Abrambura: ce ai scris tu acolo nu reprezintă argumente. E doar opinia subiectivă a unui fan înfocat care îşi imaginează că formaţia pe care o ascultă el e cea mai cea din univers. Şi ştiu că o să fie greu să auzi asta, dar gusturile tale nu sunt valabile pentru toată lumea. Şi sunt oameni care ascultă muzică bună, cum e Nancy, dar cărora nu le place Grimus. Ştiu. Şocant.

Şi e un rahat ce spui tu cu cronicile obiective. Read my lips: nu există aşa ceva. Orice recenzie este prin natura ei subiectivă. Iar faptul că o faci pe Nancy incultă dovedeşte că nu ştii despre ce vorbeşti. Citeşte câteva dintre articolele şi recenziile ei de pe Metropotam şi pe urmă mai stăm de vorbă.

@tiranha: şi tu eşti subiectivă până peste poate. Uite, mie personal din ce am auzit joi seara (şi din ce am apucat să citesc în bookletul "Egretta"), nu mi se pare că Grimus au evoluat de la "Panikon" încoace. Nu vreau să dau un verdict definitiv însă, mai aştept să rumeg bine "Egretta" şi pe urmă mă pronunţ. Iar ce zici tu despre recenziile de concert s-ar potrivi mai degrabă la recenziile de albume.

În ceea ce priveşte întârzierile, Nancy a fost şi la concerte din afară, şi acolo dacă pe afiş scria 22, se începea la 22. Ea scrie raportându-se la scena de afară. Mie uneia nu mi se pare chiar aşa de deplasat să ai pretenţii la punctualitate. La noi în ţară e un cerc vicios - formaţia nu cântă până nu se adună public, iar publicul profită de asta şi întârzie. Asta nu înseamnă însă că e şi okay să se procedeze aşa.

Şi da, Nancy nu e fană a muzicii autohtone. Asta nu o împiedică însă să recunoască un concert cu adevărat bun atunci când îl vede, vezi The MOOoD. Joi nu a fost cazul, în opinia ei.

@Ana: tu ai comentat ca să zici şi tu ceva, nu? Arată-mi un singur articol de pe site-ul ăsta care este scris cu diacritice. Ups, nu există. Felicitări, tocmai i-ai făcut agramaţi pe toţi redactorii de pe Metropotam.

Grimus si Vetoes in Silver Church
Leilana
#19 -

Şi aşa de încheiere, valabil pentru toţi comentatorii furioşi

Mi se pare absolut oribilă tendinţa asta de a sări în gâtul celor cu care nu sunteţi de acord. Dacă cineva are o părere diferită de a voastră, imediat săriţi cu gura: "Eşti prost", "Eşti manelist", "Umbli prin Bamboo", "Eşti hipster". Ca la grădiniţă, când dai în colegul de grupă atunci când ţi-a luat jucăria. Habar n-aveţi să purtaţi o discuţie civilizată. E jenant.

Grimus si Vetoes in Silver Church
Abrambura
#20 -

Pentru Leilana

Te simti mai bine ca ai scris 3 comentarii si alea pentru a umple pagina fara noima? Ma bucur ca are si Nancy admiratori. Daca tot ai impresia ca recenziile sunt subiective din start, e clar ca undeva la mijloc e o problema in gandirea ta. Repet, nu ne intereseaza parerile personale ale lui Nancy, sa-si faca blog daca are "multe" de zis despre muzica romaneasca, sa ia lectii de gramatica, sa faca studiu intens despre cum se scrie o cronica de concert, personal asteptam de la cronicile de concerte de pe acesta pagina mai mult. Nu un limbaj "engleza-roman wanna be" care exprima "ce tare sunt eu ca merg la concerte care nu-mi plac si a 2-a zi scriu despre cat de mult mi-au displacut". Nu sunt fana infocata Grimus, doar apreciez muzica buna din Romania, nu hipstereala de la colturi.

Grimus si Vetoes in Silver Church
Abrambura2
#21 -

Pentru Abrambura

eu cred ca tu esti hipster si nu stii cum sa o zici...

Grimus si Vetoes in Silver Church
Aina
#22 -

nu o mai duci prea mult la metropotam asa.

si nu pentru ca tie nu ti-a placut Grimus si mie da. din simplu motiv ca esti superficial si nu esti in stare sa argumentezi de ce nu ti-a placut acest concert.

nu mai spun ca o CRONICA nu se scrie asa. asteptam ce a fost rau, de ce, cum se numesc melodiile, inspiratia, de ce ai detestat concertul si impresia pe care mi-ai last-o este atat de seaca incat nu o sa mai citesc niciodata o cronica de cacat de a ta. chiar daca e trupa mea preferata si o ridici in slavi.

iar treba cu artificiile a fost incredibila. si la concertele Placebo si Rammstein au fost artificii urat mirositoare DAR NU ASTA ERA IMPORTANT. si nici deranjant. spectacolul baiete, spectacolul.

ps. o sa depun plangere ca tre sa citesc cronici de cacat si superficiale pe site-ul asta. sa vedem cine isi ia jobul in serios mai incolo...

Grimus si Vetoes in Silver Church
Ana
#23 -

Vai şi amar!

Dacă toţi publică cronici fără diacritice, toţi sunt agramaţi! În limba română există fonemele Ş, Ţ, Ă, Î, dacă le folosim în vorbire, le marcăm şi în scris! Că nu mi-e totuna că zic pute sau puţe! Ce credibilitate prezintă un articol ca ăsta? Asta văd eu din prima, nu merg mai departe de atât! (Aş putea)
Dacă pentru unii sunt relevante astfel de cronici, în care se scoate în evidenţă mirosul artificiilor şi neîncadrarea în timp şi atribute ca: "A fost un concert ok sper neinteresant" (şi asta scris neîngrijit, sper, în loc de spre) etc., vă felicit!

Grimus si Vetoes in Silver Church
Ana
#24 -

pentru Leilana

Eu nu am făcut agramat pe nimeni, tu ai zis-o. Nu am verificat cum scriu ceilalţi pe site şi n-o s-o fac! Este prima şi ultima "cronică" pe care o citesc aici.
Nu atac pe nimeni, dar, dacă oameni care au muncit, au studii şi transmit atât de mult, pot fi desfiinţaţi aşa uşor de orice diletant, nu mă pot abţine!

Grimus si Vetoes in Silver Church
jim
#25 -

ce nulitate de recenzie :))

un zero. pozele sunt si ele facute cu un aparat amator si arata jalnic. metropotam e din ce in ce mai jalnic, nu sunteti in stare sa faceti nici poze de calitate, nici sa scrieti pareri pertinente. de ce trimiteti oameni cu probleme si frustrari personale la concerte, sa isi bata joc de munca trupelor? metropotam = can-can

Grimus si Vetoes in Silver Church
Ralusi
#26 -