Gotan Project si pielea de gaina

Gotan Project a impus o noua dimensiune in teoria spectacolului, a adus o noua perspectiva de a vedea si de a simti un concert. Partea buna e ca am apucat sa intram si noi in sfera noua de show ieri seara, la concertul Gotan Project de la Sala Palatului: experienta a fost mai senzuala ca orice invitatie la tango in doi, chiar daca a fost traita alaturi de 3500 de oameni si mai mult.

Galanti ca de obicei, mai cuceritori ca niciodata si cu o rigurozitate scenica deloc scortoasa, fondatorii Gotan au respectat publicul si au fost adevarati ambasadori ai muzicii bune ieri pe scena de la Bucuresti. Philippe Cohen Solal, Eduardo Makaroff si Cristoph H. Muller au aparut pe scena in tinuta lor de gangsteri (costume si palarii in stil italienesc) sub acoperire si de atunci nici ca ne-am mai luat ochii de la ei.

Gotan Project- Tango 3.0 Gotan Project- Tango 3.0

Ba mintim, i-am tradat cu privirea atunci cand solista Claudia Pannone ne-a atras atentia cu miscarile ei lascive in limita decentei si cu o senzualitate discreta, ascunsa in straie barbatesti care o faceau cu atat mai atractiva gratie acestui fashion wittiness de a nu lasa prea mult la iveala.

Incetul cu incetul, ne-am angajat intr-un dans de tango imaginar pe care il intrerupeam brusc ca sa ne facem si numarul de dansuri mai cool precum cele invatate in club. Aventura romantica virtuala pe care am avut-o cu Gotan a fost completata de diverse proiectii psihedelice sau de scene rupte din videoclipurile lor (la fel de hipnotice).

Pe fundalul disciplinei savuroase a trupei, in spate, pe o panza s-au proiectat clipuri cu un Eden pe pamant cu fete care cantau la harpa invaluite in valuri de dantela, clip cu un tango in doua (pe melodia Hombre a Hombre), o femeie transportata in copilarie care a transformat sotronul intr-un joc dubios pe melodia Rayuela (Rayuela= sotron; piesa a fost dedicata scriitorului Julio Cortazar care a scris un roman cu acelasi nume, atribuind si el semnificatii mistice si religioase unui joc in aparenta infantil).

Francezul, suedezul si argentinianul, in toata rigurozitatea lor de scena, au reusit sa cucereasca publicul si sa obtina aplauze si fluieraturi fara prea mult efort. Publicului i s-a multumit aproape in toate limbile: "merci", "thank you", "muchas gracias" si nu a lipsit nici aprecierea in grai romanesc cu un "multumesc" stalcit si al naibii de simpatic.

Gotan a facut un melanj de nou si vechi si i-a dat publicului felii muzicale pe care le stia de mult si pe care le indragea tot de atunci, melodii precum "Epoca", "Una musica brutal", "Triptico" sau "Santa Maria", dar a promovat cu stil si melodiile de pe noul album cum ar fi "Tango Square", "De Hombre a Hombre", "Panamericana", "Mil millones", "Peligro" si "Rayuela".

Indiferent de pe ce album canta o piesa, trupa Gotan a fost consecvent in performanta perfecta, senzuala si spectaculoasa. De la piesa la piesa, Christoph, pe modelul magicianului care scoate iepuri din palarie, tot scoatea de la pupitru diverse jucarii cu care manipula sunetele intr-o armonie delicioasa. Pe noi ne-au fascinat jucarelele suedezului, aproape la fel de mult ca bandoneonul lui Facundo sau vocea grava si sexi a Claudiei.

O mica farsa a celor de la Gotan a pus sare pe rana publicului (rana de la prea mult dans si aplaudat) atunci cand trupa parea sa dea semne ca pleaca. Spectatorii au explodat si i-au chemat inapoi pe maestrii nuevo tango-ului. Simtind ca ceva nu este in regula, Philippe Cohen a venit in fata scenei si a inceput sa faca ordine in logica tamburinelor pe care era scris TANGO.

A luat tamburinele, fiecare cu litera ei scrisa din oameni goi (emblema noului album) si a disciplinat haosul, lasand sa scrie pe scena GOTAN; asa da. Trupa a continuat concertul la fel de senzual cum l-a inceput. Publicul nu a mai avut stare si s-a ridicat de pe scaune, parca simtind nevoia sa se apropie de oamenii de pe scena care transmiteau emotii si care ne-au facut "pielea de gaina" pe toata durata concertului.

Gotan a fost senzual, a fost sexi, a fost un show disciplinat, ordonat care s-a jucat cu emotiile noastre si care ne-a invartit pe toate planurile (auditiv, vizual, emotional), inducandu-ne stari extraordinare. Gotan, Gotan, de hombre a hombre iti spunem ca ne-ai placut tare mult! Nu-i asa?!

Setlist

1. Cuesta Abajo

2. Epoca