God Is An Astronaut in Silver Church, reloaded (2012)

Dupa aproape un an de la precedenta vizita in Romania, trupa irlandeza de post-rock God Is An Astronaut s-a intors pe aceeasi scena din Silver Church pentru a oferi din nou momente psihedelice fanilor din Romania, de data asta fara confuzii de organizare si cu un public care a facut clubul sa fie neincapator.

Concertul a fost unul de calitate in primul rand datorita sonorizarii, care era neasteptat de buna, avand in vedere cateva experiente precedente pe care le-am avut in Silver Church si in al doilea rand datorita celor patru membri ai trupei, care parca se transpuneau intr-o lume superioara in momentele de climax ale multora dintre piese, dezlantuindu-se si transmitand toata energia publicului.

God Is An Astronaut 2012 God Is An Astronaut 2012

Asta pentru ca in post-rock de regula exista puncte ascendente si unul culminant al pieselor, ceea ce nu se intampla in foarte multe alte genuri ale rockului. Ca sa va informam mai mult in legatura cu aceasta latura a rockului, putin exploatata in Romania, va spunem ca este de fapt un amestec de mai multe genuri muzicale, cum ar fi muzica electronica, cea ambientala, jazzul si muzica experimentala, toate pe un fundament instrumental specific rockului, cu accent pe ritmuri si timbre de chitara atipice, cu efecte si texturi iesite din comun.

Astfel, God Is An Astronaut au reusit in concertul lor sa ofere o experienta unica publicului, prin intensitatea efectelor de chitara, amestecate cu efecte pe voce ale chitaristului, variate prin interventia clapelor si sustinute din punct de vedere ritmic de baterie si bas, care aveau capacitatea sa schimbe imediat atmosfera si starea din Silver Church. Concertul a fost doar al lor, fara trupa de deschidere, lucru pe care l-am apreciat enorm, o alegere a unei trupe romanesti pentru a deschide un astfel de concert fiind riscanta in cele mai multe cazuri.

Cu un playlist asemanator cu cel de anul trecut, cei patru au trecut prin piese de pe “Age of The Fifth Sun” cat si prin piese de pe “The End of the Beginning” si poate cel mai aclamat album al lor, “All Is Violent, All Is Bright”, iar publicul s-a bucurat de mare parte din ele, reactionand la auzul unui titlu cunoscut. Desi bucuria era prezenta, parca transa indusa de muzica ii facea pe majoritatea oamenilor sa nu reactioneze cand trupa cerea sustinere, doar o parte din public folosindu-si palmele pentru a sustine parti ritmate de baterie din timpul pieselor.

God Is An Astronaut 2012 God Is An Astronaut 2012 God Is An Astronaut 2012 God Is An Astronaut 2012

Totusi, trebuie sa recunoastem ca a fost o parte din concert in care plictiseala ne-a cuprins, dandu-ne seama ca post-rockul live nu trebuie prelungit prea mult, majoritatea melodiilor aflandu-se cam la acelasi nivel de intensitate, nu se poate ca sentimentul sa ramana acelasi timp de mai bine de o ora. Trupa a cantat aproximativ o ora si douazeci de minute, tinand sa mentioneze ca li se pare incredibil cat de repede au trecut cei zece ani de cand s-au infiintat si multumind in multiple randuri publicului romanesc pentru apreciere.

Le multumim si noi irlandezilor pentru ca s-au intors atat de curand in Romania si asteptam si alte aparitii de clasa din latura post-rockului. Va lasam sa va bucurati de galeria de fotografii.