Gary Moore@ Ciuc Summer Fest

Si a urmat si a treia zi din petrecerea de basm Ciuc Summer Fest, festival incheiat maiestuos prin prezenta faimosului chitarist Gary Moore. Batran in aparenta, tanar prin spirit, prin miscari si prin euforie muzicala, Gary Moore a adus publicului de la Zone Arena o seara perfecta de blues.

Cu spectatori care ajutasera un pic la cresterea mediei de varsta, chitaristul din Irlanda a cantat pentru nostalgici, dar si pentru tinerii care inca se bucura de prezenta unor nume de aur pe scena romaneasca. Fara prea multe prezentari, Gary Moore a urcat pe scena si a dat tonul unor momente de veselie si de exuberanta prin melodia cu puternice influente irish, "Over the Hills and Far Away".

Garey Moore @ Ciuc Summer Fest Garey Moore @ Ciuc Summer Fest

Seara de barbatie si de vitejie muzicala a chemat publicul la apel si a dat militaria jos din pod prin piese precum "Military Man", "Days of Heroes", "Blood of Emeralds" si "Out in the fields". Chemarea la lupta si la acte de curaj a atins cativa spectatori care s-au simtit "fortati" sa danseze, obedienti la comenzile chitarei manuita tacticos de artist.

Desigur, erau si multi oameni in public care ramasesera gura casca la prestatia chitaristului, oameni inerti in fata scenei, amortiti parca la auzul riff-urilor lui Moore. Pe langa cativa topaitori si dansatori sau plimbareti ametiti care se pierdusera de turma (dam vina pe prea multa bere la bord), publicul amutise si stagnase in fata unei dovezi incontestabile de maiestrie la chitara.

Si sonorizarea l-a ajutat pe artist, cel putin la partea de instrument; la capitolul voce, sistemul nu a fost de partea lui Gary Moore si banuim ca si varsta inaintata si-a bagat coada in forta corzilor vocale.

Ne-am fi dorit ca artistul sa poata sa faca armata si cu tantarii sau macar sa-i invite sa se potoleasca pe momentele muzicale de blues. Dar nu, insectele au fost de capul lor si s-au distrat cu trupurile noastre lenese. Dar nu a contat, publicul a dansat si in conditiile vitrege impuse de natura.

Desi Gary Moore a tinut mortis sa-si prezinte fiecare piesa, au existat cateva cazuri in care artistul a stiut clar ca nu e nevoie de nicio introducere sau de explicatii suplimentare: a lasat muzica sa curga pe piese celebre precum "Still got the Blues", "Walking by Myself" si pe melodia de la bis "Parisienne Walkways".

Asa cum probabil banuia si artistul, aceste hit-uri chiar nu aveau nevoie de prezentare, publicul roman recunoscand pasajele muzicale inca de la primele acorduri, fapt care a declansat isterie printre spectatori si o mica furtuna de aplauze. La finalul bis-ului, artistul ne-a oferit un solo care nu parea sa aiba final si caruia nici noi nu am fi vrut sa-i descoperim sfarsitul.

Gary Moore a oferit o seara frumoasa de blues, cu oscilatii de sound- momente hardocre prin piesele militaresti si de vitejie ca apoi sa urmeze lentoarea unor piese romantice- si cu o prestatie geniala la chitara. Si publicul migrator catre case, la plecarea de la Ciuc Summer Fest, nu putea sa spuna decat: "ce vrei, frate...e o legenda omul asta".

Festivalul s-a incheiat exact asa cum ar fi trebuit: cu o seara care sa incununeze agitatia si nebunia de la Faithless si care sa aduca spectatorii pe linia de plutire visatoare, o seara care sa mentina starea romantica inspirata de Pink Martini, dar care sa nu se piarda in dulcegarii muzicale. S-a mai dus un festival: the festival is dead, long live the festival.

Tie ce trupa ti-a placut cel mai mult la Ciuc Summer Fest?

1. Over the Hills and Far Away
2. Thunder Rising