Future Sounds Festival, in club Berlin

Se mai intampla ca atunci cand organizezi un festival, un concert, un eveniment de orice fel, sa nu iasa cum trebuie. Sa nu vina oameni, sa pice proiectorul, sa nu se auda bine si tot asa. Cam asta s-a intamplat si la Future Sounds Festival din Berlin Club. Cu parere de rau, nu am ajuns in prima seara a festivalului, vineri mai exact, dar am auzit ca a fost cam gol, ca lucrurile nu au mers prea bine. Motivul pentru care YOUAREHERE si French Teen Idol au avut aseara un encore, desi ei apareau pe program cu o seara inainte.

French Teen Idol, de altfel o treime a grupului italian YOUAREHERE, a avt ghinion din nou. In timpul livesetului sau, unul care a tinut in jur de o ora, a fost cam gol. Zece oameni, desi pe parcurs numarul lor a mai crescut. Bagam mana in foc si zicem ca era deja o multime de 20 la sfarsitul setului sau. Ceea ce a facut ca totul sa fie putin ciudat, mai ales ca se statea. Probabil nu s-a facut o promovare sufiecienta, probabil trebuia sa se specifice clar, peste tot, aceasi ora de inceput, nu cate o ora in functie de siteul pe care aparea evenimentul (9 pe facebook, 7 pe metropotam, nimic pe afis si tot asa).

Future Sounds Festival @ Berlin Future Sounds Festival @ Berlin

O scurta pauza, niste aplauze si edPorth, a doua treime a YOUAREHERE, a urcat si el in spatele pupitrului pentru un set ceva mai scurt, dar care a avut parte de un public ceva mai numeros. Era deja trecut de 11, lumea se aduna in Berlin, publicul era ceva mai indraznet, se mai dansa pe ici, pe colo. Cu toate astea, la un moment dat, un zumzet enervat de voci se auzea in paralel cu muzica (si nu, nu era parte a melodiilor lui edPorth). Daca era ceva mai plin, ziceam ca discutiile dintre cei adunati in Berlin ar fi acoperit muzica.

Pe la 12, YOUAREHERE au urcat pe minuscula scena in formula completa si, dupa un scurt “We are YOUAREHERE from Rome”, s-au pus pe cantat. Introducere a fost si singurul lucru pe care l-au zis cat au stat pe scena, lucru normal, pentru ca si asa muzica lor nu se preteaza la povesti. E facuta tocmai pentru ca piesele sa curga una dupa alta. Probabil, tocmai din respect, pentru a nu intrerupe ritmul, publicul nu a zis nici pas pe toata durata concertului. Singurul moment in care s-a manifestat a fost cand cei trei se pregateau sa iasa de pe scena. Au existat evident si momente ciudate, ca atunci cand, la putin timp dupa inceputul concertului, prima jumatate a salii s-a golit dintr-o data.

Future Sounds Festival @ BerlinLa fel a fost si in timpul concerului Sun Glitters, care a inceput la 1 fix, tot cu o scurta introducere “This is Sun Glitters from Luxembourg”. Domnul Ferreira, omul din spatele proiectului, a avut insa parte de o sala mult mai plina, era deja ceva mai greu sa ajungi in fata, trebuia spui multe “scuze” pentru a ajunge la bar. Sun Glitters nu a avut un set lung, 40 de minute, insa a cerut atentie completa, iar muzica lui, si mai procesata, cu voci care se pierdeau si mai mult in mix, a facut ca publicul sa fie si mai receptiv, sa stea cu urechile in directia pupitrului si sa danseze. A anuntat ca “this is the last song of the evening” si dupa ultima melodie a coborat de pe scena in timp ce publicul apalauda fara oprire.

A urmat un liveset Liar, dar deja cand a inceput sa mixeze, sala era pe jumatate goala si cei ramasi erau mai preocupati sa vorbeasca intre ei. Oricum, Future Sounds Festival e inca la prima editie, e doar un bebelus, mai are timp sa invete. Poate la urmatoarea editie, vor fi mai bine organizati, se vor promova mai mult, nu o sa mai fie haosul de aseara. Si, cu siguranta, daca se duce vorba, data viitoare va veni lumea mai multa, de mai devreme. Pentru ca, in ciuda problemelor, trupele aduse au meritat din plin.