Flogging Molly si Skunk Anansie la B'ESTFEST, ziua 1

B'ESTFEST-ul si-a schimbat si parul si naravul si a devenit un festival in toata regula, cu muzica buna, activitati de toate felurile si multa distractie in camp. Dar despre atmosfera de la noul B'estfest va vom povesti mai multe si pe larg in curand. Acum, e randul sa va spunem cum au fost headliner-ii primei zile, Flogging Molly si Skunk Anansie.

Primii artisti straini care au pasit la B'estfest 2011 au fost cei de la Flogging Molly, ambasadori care au adus muzica irlandeza pe plai mioritic. Trupa a parut sa se simta foarte bine pe scena romaneasca si a reusit sa antreneze publicul si sa-l faca sa se miste pe sunete vioaie de vioara, concertina, banjo si acordeon.

Flogging Molly @ B'Estfest 2011 Flogging Molly @ B'Estfest 2011 Flogging Molly @ B'Estfest 2011 Flogging Molly @ B'Estfest 2011

Recunoastem ca am ascultat Flogging Molly de cand am aflat ca vin la B'estfest si nu suntem neaparat fani ai genului punk celtic, dar asta nu inseamna ca nu ne-am bucurat de muzica lor aseara si de prezenta scenica a carismaticului solist Dave King, care, desi destul de inaintat in varsta (50 de ani), ne-a tinut in alerta. Dupa un intro in care a spus ca e pentru prima oara in Romania, King, vocea trupei, a declarat deja alianta romano-irlandeza cand a spus ca: "the flag of Romania and the flag of Ireland together".  Nu doar atat, dar Dave si-a declarat public si admiratia fata de trupa Madame Hooligan.

Flogging Molly @ B'Estfest 2011 Flogging Molly @ B'Estfest 2011

Flogging Molly nu au flagelat pe nimeni pe scena, dar au dansat si au adus ritmuri prea putin ascultate la noi in plin camp. Dintre hit-urile Flogging Molly noi am recunoscut Drunken Lullabies, The Worst Day Since Yesterday, Saints and Sinners, Revolution. Aproape de final, trupa a adus optimismul cu o piesa cu iz revolutionar, What's Left of the Flag pe care au spus ca "morning will be free", facand loc unei nopti in care sa tot curga berea si s-o tinem intr-o petrecere pana dimineata.

Pe scena incalzita de irlandezii care ne-au fost destul de simpatici, a aparut excentrica si hipnotizanta Skin de la Skunk Anansie. Dupa ce mai devreme am vazut-o in colanti rosii si cu o caciula baggy admirand trupa localo-americana Madame Hooligan, pe care s-a apropiat s-o vada si a stat putin la prestatia ei aratand destul de interesata, pe scena Skin s-a transformat.

Madame Hooligan @ B'Estfest 2011 Skunk Anansie @ B'Estfest 2011
Skunk Anansie @ B'Estfest 2011 Skunk Anansie @ B'Estfest 2011

Isi luase costumul de super eroina, o Spiderwoman in adevaratul stil al modei, reprezentanta a basmelor africane in care anansi inseamna "om-paianjen". Skin, in al ei costum negru cu sclipici si cu pene pe post de guler, a aparut pe scena pe versurile unei melodii mai suparate Yes it's fucking political.

Solista de la Skunk a reusita sa faca sclipiciul sa nu mai fie kitschos si ne-a vrajit prin energia, prin privirile vampiresti si chiar si prin zambetul care pe bune ca nu i se potriveste. Ne-a placut mult de  de ea, hipnotizanta prin stilul dur si revoltat cu care ne-a obisnuit. Scena a fost a ei, dar a subjugat si publicul dupa ce s-a aruncat si a facut o baie in multime, ca apoi pe frumoasa piesa Weak sa faca crowd surfing si sa mearga in picioare purata de palmele celor din primele randuri.

E greu de conceput ca aceasta femeie de 44 de ani ne-a tinut pret de 16 piese mereu cu ochii pe ea, mereu atenti, urmarind ce va mai face si ce va mai zice, mereu antrenati si reactivati la nivel de energie cu ajutorul muzicii ei si a trupei. Pe piesa My Ugly Boy a luat situatia in maini si a cantat si ea la chitara, acesta fiind, credem, singurul moment in care am vazut-o stand pe loc, mai linistita si nu ca un titirez intunecat in stanga si-n dreapta scenei. Daca tot am pomenit de chitara, trebuie spus ca nu este singurul instrument la care Skin a cantat, la inceputul concertului cantand si la theremin, atat cu mainile, cat si cu limba.

Skin s-a confesat publicului roman si a spus ca nu-i vine sa creada ca abia acum e pentru prima oara in Romania: "I can't believe that in 17 years of career this is the first time we've been in Romania" (trebuie sa se fi referit la activitatea fara pauza, pentru ca daca ar fi sa numaram corect, lor le ies doar 9 ani de activitate ca trupa). Pentru aceasta confesiune trebuie sa felicitam si publicul de ieri, care a fost demential si s-a bucurat zgomotos de show-ul Skunk Anansie, a aplaudat si a avut grija de solista cand s-a aruncat cu capul inainte direct in bratele spectatorilor.

Drept dovada ca publicul a fost unul genial, Skin a fost nevoita la al doilea bis sa spuna romanilor "shut the fuck up", in gluma, ca sa poata face liniste printre fluieraturi si aplauze si sa-si faca marele final.

Noua ne-a placut la nebunie ce au facut cei de la Skunk Anansie pe scena si ne-am duce oricand sa-i revedem pentru ca sunt haotici, pentru ca suna bine si pentru ca fac un mega show.

1. Yes it's fucking political
2. Charlie Big Potato