Festivalul Club A - Ziua 5, Bucuresti, Centrul Vechi

Ieri am ajuns la a 5-a zi a Festivalului Club A. Desi pe afis concertele sunt anuntate de la ora 15:30, organizatorii au ales ca trupele sa intre pe scena de la ora 17:00, sau dupa aceasta ora si bine au facut, pentru ca publicul a fost destul de numeros inca de la inceput.

Putin dupa 17:30 au urcat pe scena cei de la X-Plod. Nici nu stiu exact intre ce varste sa-i incadrez, dar cu siguranta nici unul dintre ei nu are inca 18 ani sau macar aproape de 18 ani (poate ma insel). Poate ca multi se asteptau ca pustii sa aiba trac sau sa se incurce pe o scena atat de mare, dar ce-i de la X-Plod au sunat foarte bine, iar Ioana (voce) a facut o treaba foarte buna pe melodii ca: So and So, Rock O'Motor sau Today.

Festivalul Club A - Ziua 5, Bucuresti, Centrul Vechi Festivalul Club A - Ziua 5, Bucuresti, Centrul Vechi

Dupa ei au urmat cei de la The MOOoD. Ca de obicei Marius a fost plin de energie si nu a stat nici o clipa intr-un singur loc si a sarit sau a dansat de la inceput pana la final. Poate doar in momentul in care Mircea a fost nevoit sa ceara pauza pentru a schimba una dintre corzi, a avut si Marius un moment de respiro. Dar nici noi nu am stat prea mult pe loc si ne-am simtit foarte bine alaturi de cei de la The MOOoD, care ne-au inclus in trupa lor cand au strigat numele membrilor trupei. Cateva din piesele pe care le-am ascultat: Silence, Back in the Shop, Two Times.

Festivalul Club A - Ziua 5, Bucuresti, Centrul Vechi Festivalul Club A - Ziua 5, Bucuresti, Centrul Vechi Festivalul Club A - Ziua 5, Bucuresti, Centrul Vechi Festivalul Club A - Ziua 5, Bucuresti, Centrul Vechi

Dupa ce The MOOod au fost nevoiti sa renunte la bis din cauza timpului, pe scena au urcat cei de la Tapinarii cu melodiile lor amuzante (unele parca putin cam misogine, dar, care culmea, erau stiute mai degraba de fete decat de baieti): Suturi (Imi doresc o femeie), Un ungur mic, Unde esti. Cei doi tapinari nu propun muzica de dans, ci mai degraba muzica de ras, asa ca cei din public au ales sa stea si sa asculte melodiile sau sa cante alaturi de ei.

Dar dupa aceasta pauza cei din public nu au mai apucat sa stea foarte mult pe loc. Asta pentru ca incepand cu cei de la Sarmalele Reci, care au inceput trecerea catre "greii" zilei, ne-au propus un ritm antrenant cu melodii ca: Prostia la putere, Cocktail Molotov sau Sprit de vara. Si cei de la Sarmalele Reci au avut probleme, pentru ca la fel ca la The MOOoD, chitara a ramas fara o coarda si au fost nevoiti sa cante ultimele melodii asa.

Spitalul de urgenta au urcat pe scena dupa Sarmalele Reci, iar Dan Helciug a stiut cum sa prinda publicul inca de la inceput nu doar cu melodiile propuse, ci si cu stilul lui de-a fi. Probleme de genul celor pe care le-au avut cei de la The MOOoD sau Sarmalele Reci nu au existat, insa Dan a cerut pe parcursul concertului mai multe modificari la sunet. Toata lumea a topait, iar unii s-au prins in hore pe melodii ca Traiasca Berea.

Apoi a venit unul dintre cele mai asteptate momente de la Festivalul Club A, si anume concertul celor de la Parazitii. Ei au avut parte de cel mai numeros public dintre toate trupele care au cantat in cele 5 zile de festival public, si care a fost rasplatit cum se cuvine de trupa. Mainile au fost in aer aproape tot concertul iar versurile se auzeau la fel de clar si de pe scena si din public. Si pentru ca au melodia potrivita, Parazitii au urat la multi ani clubului A in stilul lor si cu piesa: De ziua ta.

Ziua a 5-a s-a incheiat cu concertul celor de la Cargo, care s-au bucurat si ei de un public numeros. Si pentru ca au intrat imediat dupa Parazitii, nu puteau sa-si inceapa concertul altfel decat cu piesa Anarhia. Capetele s-au rotit pe melodii ca Ziua vrajitoarelor sau Hora Mare si poate ca au curs si lacrimi pe melodia Aproape de voi, dar cu siguranta dupa fiecare piesa, de la inceput pana la final, cei de pe scena au fost asaltati de aplauze.

Ne pare rau ca se termina, dar suntem curiosi cata lume va veni la Iris in cea de-a 6-a zi (ultima) de festival sau, daca pana la urma, cei mai multi fani au cei de la Parazitii. Noi o sa fim acolo sa vedem. Voi?

Vezi cum a fost la Festival in Ziua 1, Ziua 2, Ziua 3, Ziua 4, Ziua 6