Festivalul Club A - Ziua 1, Bucuresti, Centrul Vechi

Festivalul Club A editia a VII-a a debutat oficial ieri la ora 15:30 pe scena amplasata in Strada Carada cu concertul celor de la White Ash. Acesta a fost primul din cele 42 de concerte care vor urma pana la finalul festivalului, adica pe 18 mai.

Din pacate nu am apucat sa vedem primul concert al festivalului si probabil ca multa lume nu a putut sa-l vada din cauza orei (la 15:30 multi sunt inca prin birouri). Dar am ajuns la Metrock, trupa care a sunat foarte bine. Desi publicul nu a fost unul numeros, am putea spune ca au fost in jur de 40 de oameni, a fost unul de calitate, pentru ca cei din fata scenei nu numai ca isi roteau capetele si aplaudau frenetic dupa fiecare melodie, dar si cantau alaturi de trupa. Printre piesele cu care Metrock ne-au incantat au fost: Street Fighter, Rock'n Roll Damnation, Kill These Hookers sau coverul dupa Metallica Enter Sandman care a si inchis concertul lor.

Festivalul Club A, Ziua 1 Festivalul Club A, Ziua 1 Festivalul Club A, Ziua 1 Festivalul Club A, Ziua 1
Festivalul Club A, Ziua 1 Festivalul Club A, Ziua 1

Dupa o scurta ploaie si un mic popas in Club A, am ajuns inapoi in fata scenei la timp pentru concertul celor de la Vita de vie si am crezut ca am ajuns in alta parte, pentru ca acum locul era plin de lume imbracata-n negru, cu tinte pe umeri sau la incheieturi. Insa asteptarea a fost un pic prelungita de momentul in care domnul Ursulescu (unul dintre oamenii legati de Club A inca de la inceputul existentei clubului de pe Blanari) a fost invitat pe scena pentru a ne povesti cum era Club A-ul in vremea lui, si am aflat ca era un club exclusivist, care apartinea studentilor de la arhitectura si in care puteai sa intri numai daca erai student la arhitectura pe baza legitimatiei de student.

Cand au aparut pe scena cei de la VDV publicul a inceput sa strige si sa ceara piesa Basu si cu toba mare, care nu a venit chiar atat de repede pentru ca Despot ne-a trecut prin alte 14 melodii pana la aceasta. Am ascultat piese de pe albume ca Fetish, Egon, Exxtra sau Fenomental si, pentru ca ne aflam la un concert Vita de Vie, nu a lipsit nici pogo-ul. Dar lumea nu s-a miscat doar cand s-a facut pogo si au cantat alaturi de VDV de la inceput pana la final.

Cateva exemple din playlist-ul de 15 piese ale concertului VDV: Vina, Zale de matase, Esti mai frumoasa cand plangi, Vinolamine, Praf de stele, Fetish, Mori, Iamma, Varza si Basu si cu toba mare. Din pacate insa Adi Despot nu a scapat nici de aceasta data de problemele tehnice si a fost nevoit sa schimbe microfonul de cel putin 3 ori pe parcursul intregului concert. Totusi, trupa a sunat bine si lumea s-a simtit ok.

Dupa o scurta pauza si a fost destul de scurta, pentru ca cei de la VDV au depasit timpul care le era alocat (nu cred sa se fi suparat cineva), pe scena a urcat Florian din Transilvania. Poate pentru unii e necunoscut, poate altii il cunosc prea bine, eu l-am vazut pentru prima oara in concert si mi s-a parut cu adevarat un concert special, dovada stand si faptul ca lumea nu a plecat dupa Vita de Vie, ci au ramas in continuare in fata scenei. Unii dintre cei prezenti stiau versurile, altii au ramas putin uimiti de muzica pe care Florian o propune, insa artistul a facut un show complet in primul rand prin muzica lui, piese de pe albumul Tainicul vartej ca: Nunta lui Harap-Alb sau Sexul prin computer, si in al doilea rand prin miscarea de pe scena - de la fluturat de steaguri, la purtarea unor masti.

Timpul parca a zburat foarte repede, asa ca finalul primei zile de Festival se apropia cu pasi repezi, nu inainte insa ca pe scena sa-si faca aparitia si cei de la Urma. Numarul celor prezenti in public nu a scazut ca numar, dar s-a schimbat la culoarea tricourilor. Unii dintre cei care si-au rotit pletele pe piesele celor de la VDV sau Metrock au plecat sa bea cate-o bere pe undeva, sau sa stea jos obositi dupa un pogo sanatos, facand loc celor imbracati in culori deschise, fericiti sa fie "cumparati cu o cafea" de cei de la Urma. Toata lumea s-a miscat de la inceput pana la final pe piese ca: How long does it take, This time, All wrong, Buy me with a cofee, A door to my world, Cine iubeste si lasa, iar cand baietii si-au luat la revedere au fost reintorsi pe scena prin aplauze pentru inca o melodie de bis.

Pentru ca era inca devreme si pentru ca parca au durat prea putin concertele, am mers in 100 de beri sa treaca mai repede timpul pana azi la cea de-a doua zi a Festivalului Club A.

Noi o sa fim si astazi acolo. Voi?

Vezi cum a fost la Festival in Ziua 2, Ziua 3, Ziua 4, Ziua 5, Ziua 6