Fanfare Ciocarlia in Silver Church - cum a fost in Romania, dupa 16 ani

Dupa 16 ani (!) in care au plimbat numele Romaniei dincolo de hotarele tarii, dar mai ales dincolo de prejudecatile vestului despre romi, aseara, moldovenii de la Fanfare Ciocarlia au ajuns in Silver Church (si nu scriem "Fanfare" din vreun moft englezist, a fost alegerea lor sa-si ortografieze numele asa). Cum nu puteam rata un eveniment atat de rar, chiar unic, am fost prezenti in primele randuri, cu mare chef de party balcanic.

Imbracati in paltoane, pantofi dati bine cu lac, camasi rosii si pantaloni cu dunga, membrii fanfarei au pasit ceremonios pe scena undeva dupa ora 22:00, in ropote asurzitoare de aplauze. Am fost surprinsi cata lume se stransese in Silver, o multime mixta de tineri urbani, dar si de familii de tigani - cineva venise chiar cu caruciorul la concert, il vazuseram lasat la garderoba. :)

Fanfare Ciocarlia in Silver Church Fanfare Ciocarlia in Silver Church

In tabloul mondial al suflatorilor in alamuri, fanfara noastra e cotata cea mai rapida din lume. Adevarul e ca am vazut live multe trupe tip balkan brass, dar niciuna nu are zvacul acela in plus, pe care l-am simtit din plin aseara la concertul Fanfare Ciocarlia. Majoritatea melodiilor au fost cantate instrumental, doar Lume, lume, Born to be Wild si Iag Bari bucurandu-se de acompaniamentul unui "maestru" la voce - la Iag Bari, chiar doi.

Despre atmosfera avem multe de zis. La inceput publicul a fost destul de timid si foarte curios. Timp de doua-trei piese, cerceta membrii fanfarei din priviri, iscodind parca vreo fita de vedeta, vreun tabiet tiganesc neplacut. Nu ii mai vazuseram niciodata live, asa ca eram, intr-un fel, indreptatiti sa asteptam sa ne familiarizam cu ei.

Singura bulina neagra o primesc pentru ca au multumit de vreo doua ori in germana, zicand danke schon in loc de multumesc. Punem asta pe seama inertiei si a faptului ca au concerte dese acolo si deloc pe la noi, ceea ce e foarte trist oricum ai privi lucrurile. In rest, moldovenii din Zece Prajini sunt surprinzator de naturali, simpli, simpatici si modesti, si ne place ca se bucura de muzica lor la fel ca publicul.

Din seria momente interesante: fete invitate pe scena sa danseze, deja un trademark balcanic; momentul in care saxofonistul si percutionistul se rugau de o copilita de vreo 5-6 ani sa vina pe scena si ea ii refuza categoric; oamenii din primul rand care le indesau bancnote de un milion in buzunar saxofonistilor si trompetistilor (pe bune, cred ca am numarat un salariu minim pe economie doar cat am fost noi atenti!).

Cireasa de pe tort a fost insa momentul in care pe scena din Silver Church erau bancnotele cu Caragiale fluturand in vazul tuturor, inclusiv lipite pe fruntile asudate ale membrilor fanfarei. Ca deh, sa fim balcanici romani si tigani pana la capat. :) Culmea e ca muzica era atat de buna, incat toata lumea a ras copios de scena rupta parca de pe Taraf TV.

Pentru oricine a ascultat vreodata albumul Iag Bari al Ciocarliei, cu dor de casa in suflet si o sticla de bautura puternic alcoolizata in mana, concertul de aseara a fost un adevarat deliciu. Daca nu ati fost in Silver Church, ati pierdut ceva foarte misto. Vestea buna e ca, la finalul concertului, Fanfare Ciocarlia s-a despartit de noi cu promisiunea ca "ne vedem la toamna sau poate chiar mai curand, Bucuresti". Sa fie oare vorba de Balkanik Festival? :)

Mai jos gasiti setlist-ul, fotografiat dintr-un unghi dubios, cu precizarea ca Nicoleta e de fapt Mesecina (evident, cu versurile prost intelese :) ) si ca ordinea pieselor live a fost schimbata, pe ici pe colo:

Voi ati fost la concertul Fanfare Ciocarlia? Daca aveti impresii si pareri, suntem curiosi!

Mai multe fotografii gasiti in galerie.

Fanfare Ciocarlia - Manea cu voca