Faithless @ Ciuc Summer Fest

Poate imi plac prea mult si de aceea cred ca au avut un super concert. Sau poate artistii de la Faithless sunt chiar atat de buni si reusesc de fiecare data cand vin sa ne bage in transa, din care cu greu mai iesim si ramanem cu mainile pe sus, topaind pe un picior si cu zambetul pe buze.

As zice ca sunt chititi sa obtina titlul de cel mai bun concert al anului de fiecare data cand vin, nu se lasa pana cand toata lumea canta la unison, pana cand toata lumea danseaza. Si le iese atat de usor, incat zici ca Maxi Jazz te hipnotizeaza cu vorbele sale si devine un papusar abil in his church unde he can get no sleep si he's not going home 'till he can take us with him.

Faithless @ Ciuc Summer FestFaithless @ Ciuc Summer Fest

Nu au amanat prea mult intrarea pe scena, suficient cat sa ne tina pe varfuri si pregatiti sa ne aruncam mainile in aer. In sunet de tobe si-au facut intrarea, Sister Bliss si-a ocupat locul in coltul dreapta al scenei unde si-a vazut de treaba, iar Maxi a ocupat locul central inconjurat de chitaristi, tobosari si cei doi backing vocals.

Au inceput cu Happy, cand noua ni se facea pielea de gaina ascultand it's been a long time/I shouldn't have left you si ne gandeam ca da, ar fi putut sa mai fi stea data trecuta cand au fost pe la noi (in 2007 la B'Estival) si ne-au lasat in delir obsedati de We come one, cu un deget ridicat in aer. Figura pe care au repetat-o si aseara, fara ca nimeni sa regrete. Daca acum 3 ani erau mai multi oameni, de data aceasta atmosfera a fost mult mai tare.

O trupa sau un artist pe care il stii de ani de zile si pe care il tot asculti si reasculti cu greu te mai surprinde in concert cu piesele sale, insa Faithless o scoate la capat. Daca Maxi stie ce butoane sa apese ca sa ne facam sa ne topim, Sister Bliss stie exact ce trebuie sa faca pentru ca publicul sa nu mai stie ce piesa urmeaza, am avut parte de beat-uri tachinatoare in timpul unui solo de chitara, de introduceri mai lungi, de schimbari de ritm pe Bombs si un pic de rock'n roll pe Mass Destruction.

Ne lasau sa visam la God is a DJ sau Salva Mea cu cate un beat bine plasat inainte. Si ca nu zicem ca ne tin doar in hituri aveau grija sa presare suficiente piese de pe noul album The Dance, Sun to Me, Feel Me, Crazy Bal'heads, Tweak Your Nipple si Not Going Home. Dar parca tot cu Insomnia, Everything will be alright tomorrow si We come one au reusit sa ne dea pe spate, sa ne aduca aminte ca nu am venit la spectacol si ca nu avem nici un motiv sa batem pasul pe loc in loc sa dansam, sa ne miscam indiferent de cat de cald si cat de aproape suntem de vecinii din  multime.

Am vazut inca  o data ca Faithless este o trupa care stie sa-si multumeasca publicul. Maxi Jazz este un showman desavarsit stie cand sa ne vorbeasca frumos, sa ne alinte si sa ne multumeasca, cand sa ne faca o dedicatie si cand sa ne faca sa sarim. Nici nu mai conteaza daca o face doar pentru spectacol, o face atat de convingator incat ne umple sufletele de bucurie si ne lasa cu un we want more puternic in glas.

Nu au lipsit nici mesajele socio-politice, spuse, cantate sau scrise. Au lipsit in schimb artificiile care sa iti fure ochii, exceptie facand jocul de artificii din zona Floreasca, al carui rol a fost de a ne fura privirile un minut. Dar Faithless a lasat muzica sa faca spectacolul sub indemnurile MC-ului Maxi Jazz care a avut grija sa ne mentina atenti si entuziasmati.

Au schimbat ritmul pieselor suficient cat sa ne puna pe ganduri si sa nu mai stim daca e sau nu e Bombs. Maxi a parasit dramatic scena inainte de Everything will be alright tomorrow, a renuntat la sacoul sau pentru a ramane la bustul gol, gest urmat sau precedat (dupa caz) si de multi spectatori.

Dupa aproape doua ore ne-au parasit dupa un scurt bis cu doua piese, Muhammad Ali si exercitiul de unificare de pe We come one. A fost un concert demential, unde aplauzele au fost dintre cele mai sincere si strigatele care mai de care mai extaziate. Au cantat atat de bine si s-au jucat cu sentimentele si asteptarile noastre, au creat o super atmosfera si ne-au aratat ca merita sa-i asteptam 2-3 ani intre vizite.

Daca s-ar fi putut, ar mai fi mers un bis. Dar publicul nu a insistat prea mult ca trupa sa revina, pe scena s-au stins luminile ca un verdict fara apel si strigatele s-au domolit incet si s-au transformat in discutii aprinse despre cat de mult music matters pentru un concert senzational.

Happy
Sun to Me
All Races All Colours