Eurosonic, ziua 2: Selah Sue, Dope D.O.D., God Is An Astronaut, SX

A doua zi de Eurosonic am inceput-o devreme cu doua concerte din cafeneaua Coffee Company. Aici au avut loc concerte acustice ale artistilor ce aveau sa cante seara pe scene mai mari - ca un fel de preview.

Primul pe care l-am prins a fost Emmett Tinley, nascut in Chicago, dar crescut in Irlanda. In anii '90 a fost liderul trupei The Prayer Boat, iar mai apoi a inregistrat primul sau album solo, Attic Faith, impreuna cu alti muzicieni danezi, cu un producator australian, in New York - se poate sa fii mai international de atat? Piesele pe care le-a cantat la Coffee Company au fost melancolice si pline de o tristete. Un pic cam plictisitoare, ce-i drept.

Nu acelasi lucru se poate spune despre Jamie N Commons, care a urmat imediat dupa si a facut senzatie. Cu o voce scaldata in whiskey si fum de tigara, si cu o atitudine de cowboy, Jamie a lasat publicul masca. Comparatiile cu Johnny Cash, Nick Cave, Greg Dulli iti vin instant in minte. La doar 22 de ani, Jamie promite sa devina un adevarat fenomen (cu vocea pe care o are, cu greu poti crede ca are o varsta atat de frageda).  De asemenea, e greu de crezut ca nu e made in USA, ci in UK.

Piesele sale abunda de teme precum religie, violenta sau moarte, iar printre fanii sai se numara chiar Elvis Costello. Albumul de debut trebuie sa ajunga in magazine prin 2012 si va recomandam sa puneti mana pe el imediat ce apare. Poate doua piese pe care le-a cantat si la Coffee Company va vor convinge: Nina si The Preacher.

Eurosonic 2012, ziua 2 Eurosonic 2012, ziua 2

Dupa o plimbare prin Groningen am ajuns la God Is An Astronaut, trupa de postrock a gemenilor irlandezi Niels si Torsten Kinsella. Concertele lor sunt intotdeauna o experienta incredibila. Concertul de la Eurosonic a semanat cu cel din Bucuresti. Elementele vizuale folosite au fost aceleasi, iar piesele cantate au fost tot cele de pe ultimul lor album: Age Of The Fifth Sun.

Un show de-a dreptul hipnotizant, cu iz post-apocaliptic, iar live trupa a sunat excelent, cristal. Au strans si foarte multi fani, desi au cantat destul de devreme, la ora 20:00. Veti avea ocazia sa-i mai vedeti o data la Bucuresti pe 12 martie.

Urmatori pe lista noastra au fost britanicii de la Theme Park, spre care porniseram plini de entuziasm, dar care ne-au facut sa regretam ca am schimbat clubul si drumul pe care l-am facut intre Vera si Huize Maas. Prestatia live a fost destul de jalnica, cu falsari destul de multe, iar comparatiile cu Vampire Weekend sau Bloc Party s-au dovedit exagerate. Nici hitul lor, Milk, n-a sunat prea bine.

Asa ca am plecat mai devreme de la concertul Theme Park, la fix pentru a ajunge la timp la una dintre cele mai indepartate scene: Het Paleis, pentru concertul halucinant al danezilor de la Sleep Party People. O trupa ciudata, cu masti creepy de iepuri si cearceafuri pe care si-au asezat instrumentele. Ne-au amintit de Instrumenti pe care i-am vazut la Europavox. Ne-au placut mult, concertul lor fiind ca un vis, lucru care i-a facut si pe cei prezenti sa inchida ochii si sa se legene pe muzica lor. Veniti parca dintr-o alta dimensiune, Sleep Party People ne-au lasat o impresie foarte buna si pentru 45 de minute ne-au facut sa ne simtim not human at all.

Still Corners (tot din UK) au mentinut atmosfera visatoare cu un dream pop foarte curat. Nu putini au fost cei care au spus despre ei ca sunt una dintre revelatiile anului 2011, iar albumul lor Creatures Of An Hour a fost descris ca fiind magnific sau superb. Albumul este intr-adevar unul foarte reusit, dar live totul nu suna chiar atat de "magnific", iar dupa doua-trei piese, muzica lor incepe sa aiba efect de somnifer. Asa ca, la mijlocul concertului multa lume a migrat spre ceva mai antrenant: SX.

Spre deosebire de Still Corners, belgienii de la SX suna mai bine live decat inregistrati. E adevarat, prezenta scenica si energia solistei Stefanie Callebaut te capteaza aproape la fel de mult ca muzica lor. Iar indie popul lor, intocmai ca numele trupei care poate fi pronuntat ca "SEX", flirteaza destul de mult cu cei din public. Desculta si lipsita de inhibitii, Stefanie a dansat pe toata durata concertului, cu miscari care i-au facut pe cei din fata sa-i preia exemplul. SX au avut unul dintre ceoncertele care ne-au placut cel mai mult si pe care i-am revedea cu placere oricand.

Eurosonic 2012, ziua 2 Eurosonic 2012, ziua 2 Eurosonic 2012, ziua 2 Eurosonic 2012, ziua 2

Punctul culminant al serii a fost concertul premiatei Selah Sue, care a avut loc in Piata Mare, sub turnul Martini, si care, din pacate, s-a suprapus peste concertul Annei Calvi. Scena de aici a fost amenajata impecabil, pe langa sonorizarea excelenta si jocul de lumini superb, deasupra publicului a fost inaltata si o mare "umbrela/farfurie", pentru ca in caz de ploaie sa fie protejati.

Selah Sue este foarte indragita de publicul olandez, are si de ce, hiturile sale au facut inconjorul lumii: Raggamuffin, Crazy Vibes sau This World. In scurt timp va deveni destul de mare, demna de statutul de headliner la festivaluri (daca nu a inceput deja sa fie). Live a sunat foarte bine, iar prezenta sa scenica, destul de modesta, a fost suplinita de vocea ei deosebita. Intens este cuvantul care descrie cel mai bine showul sau. Mai mult ca sigur va ajunge si pe la noi in vara asta.

Eurosonic 2012, ziua 2 Eurosonic 2012, ziua 2 Eurosonic 2012, ziua 2 Eurosonic 2012, ziua 2

Ultima oprire din cea de-a doua seara de festival a fost la concertul hiphopperilor olandezi: Dope D.O.D., pentru care ai baga mana-n foc ca sunt din State. Daca am avut un cuvant pentru concertul lui Selah Sue, pentru Dope D.O.D. cel mai potrivit ar fi hardcore. Originari din Groningen (n-ai zice) cei trei (Dopey Rotten, Skits Vicious si Jay Reaper) fac un hip hop ce-si are radacinile in rapul american din anii '90, dar este combinat cu elemente grele de dubstep si drum'n'bass. Combinatia este destul de interesanta, chiar daca un pic cam teribilista. Dope D.O.D. au deja un turneu propriu prin Europa de Est, asa ca e posibil sa ajunga si pe la noi.

Eurosonic 2012, ziua 2 Eurosonic 2012, ziua 2 Eurosonic 2012, ziua 2 Eurosonic 2012, ziua 2

Urmeaza ultima zi de Eurosonic si apoi Noordersalg (o zi dedicata exclusiv trupelor olandeze).
Vezi cum a fost in prima zi de Eurosonic