Eurosonic Noorderslag 2012: Chef Special Deluxe, Lefties Soul Connection, Wooden Saints

Ultima zi de concerte din cadrul festivalului Eurosonic a fost dedicata exclusiv muzicii olandeze si a fost delimitata de restul concertelor din cadrul Eurosonic prin denumirea de Noorderslag, care ar insemna in traducere libera: batalia nordului. O batalie a fost, pentru ca tot in aceasta seara s-a desemnat si cea mai populara trupa olandeza, premiata cu 10.000 de euro. In rest, atmosfera a fost festiva, cu inghesuiala la concerte, bere si multe versuri de nedescifrat.

De aceasta data toate petrecerile au fost comasate intr-un singur loc, in complexul De Oosterpoort, unde au fost amenajate 11 scene, iar concertele s-au tinut lant si suprapus pana dimineata.

Am inceput cu Gerhardt, un hiphoper cu un flow relaxat, atat de relaxat incat piesele sale par mai degraba muzica usoara. Noua nu ne-a placut, dar publicul olandez a dovedit de multe ori ca are gusturi foarte diferite de ale noastre.

Noorderslag 2012 Noorderslag 2012

Am schimbat scena pentru un DJ acompaniat de viori si violoncel: Kypski & Matangi Quartet. DJ Kypski si-a aparat de sase ori titlul de cel mai bun DJ la Campionatul National de Scratching din Olanda. Iar cvartetul este unul cu renume international. Hibridul rezultat in urma acestei combinatii a fost unul cel putin interesant, DJ-ul transformand cvartetul in cvintet. Iar in unele momente a fost invers, viorile au sunat ca si cand ar fi facut scratchuri. Ne-a placut, chiar daca uneori cele doua genuri nu se imbinau chiar atat de armonios.

Noorderslag 2012 Noorderslag 2012

Wooden Saints, adica Arjen de Bock si Viktor van Woudenberg, au fost o schimbare placuta de gen, adica indie folk cu accente de psychedelic. Cand canta live, cei doi strang in spate o trupa formata din 10 cantareti: doi tobosari, doi clapari, patru chitaristi, un bassist si un cantaret la trombon. Si toti canta impreuna si versurile pieselor. Unele piese sunt placute, ca Your House Is on Fire, dar dupa cateva astfel de piese trebuie neaparat sa schimbi genul, altfel risti sa adormi.

Noorderslag 2012 Noorderslag 2012

Numai buni pentru a ne trezi la viata au fost cei de la Lefties Soul Connection, cu a lor combinatie electrizanta de soul si funk. Numita si cea mai cool trupa de funk din Olanda, LSC ne-au demonstrat si noua ca-si merita aceasta denumire. Dar senzatia pe care ne-au creat-o nu a fost ca ar fi originari din Amsterdam, ci, mai degraba, din America anilor '60. Foarte buni, incercati o mostra.

Noorderslag 2012 Noorderslag 2012 Noorderslag 2012 Noorderslag 2012
Noorderslag 2012 Noorderslag 2012

Pe scena mare de la De Oosterpoort prima trupa care a concertat a fost Chef Special Deluxe, si ei dotati cu un mix aparte - funk, reggae, hip hop, pop si rock. Condusa de carismaticul Joshua Nolet, trupa este una foarte placuta in Olanda (si s-a vazut si in numarul de oameni veniti sa-i asculte) deoarece canta intr-o emisiune tv foarte populara. Chef Special a fost si trupa care ne-a placut cel mai mult din toata seara de Noorderslag. Acestia au avut si destul de multi invitati pe scena, iar totul a parut mai degraba un concert de sine statator, decat un mic concert ce face parte dintr-un festival.

Noorderslag 2012 Noorderslag 2012

Din pacate, dupa Chef Special am ales scena pe care canta Krystal, o artista banala, care ne-a adus aminte de popul insipid si lipsit de orice culoare de la noi. Aceasta si-a facut debutul in 2011 si se pare ca in scurt timp a devenit foarte indragita de olandezi. N-am ramas prea mult.

Noorderslag 2012 Noorderslag 2012

Tot pe scena mare se pregatea urmatorul moment, decernarea premiului Popprijs (de popularitate), premiu care anul trecut a fost inmanat artistei Caro Emerald, dar care anul acesta a ajuns la De Jeugd Van Tegenwoordig (trupa kitsch de hip hop despre care va spuneam ca nu ne-a placut deloc). Nu stim daca in semn de protest sau de aprobare, dar pe toata durata concertului lor, din public s-a tot aruncat cu bere in ei.

Noorderslag 2012 Noorderslag 2012

Ultima trupa pe care am vazut-o la Noorderslag a fost A Polaroid View, tot din Amsterdam. Acestia au venit cu un poprock energic si fresh. Este o trupa de vazut, din moment ce au cantat in deschiderea concertelor The Naked and Famous din Olanda, Belgia si Germania.

Noorderslag 2012 Noorderslag 2012

Cam asa s-au terminat noptile de concerte de la Eurosonic Noorderslag - un festival care te ajuta sa descoperi ca si in Europa se ascund foarte multe trupe bune, ce merita incluse in line up-urile festivalurilor de pretutindeni sau in playlisturile radiourile.

Vezi cum a fost si la Premiile EBBA
Vezi cum a fost si in prima zi de Eurosonic
Vezi cum a fost si in a doua zi de Eurosonic