Eurosonic 2013, ziua 3: Grimus, Highasakite, Gabriel Bruce

Va spuneam inca dinainte sa mergem la Eurosonic ca Romania va fi reprezentata la festival de trupa Grimus, cu care am si stat de vorba inainte de a ne face bagajele si de a pleca in Olanda. Trupa Grimus a fost aleasa pentru line up-ul din 2013 datorita participarii la 4 festivaluri mari in 2012 (B'Estfest, Sziget, Rock For People si Exit), dar , probabil, si datorita faptului ca in anul care a trecut a deschis unele dintre cele mai mari concerte de la noi din tara: Roxette, Placebo si RHCP.

Grimus a cantat in ultima zi de Eurosonic 2013 in clubul Huize Maas, iar daca anul trecut la concertul The Mono Jacks sala era aproape goala, de aceasta data olandezii si organizatorii de concerte din Europa s-au inghesuit pentru a-i vedea pe romani.

Bogdan (solistul) a reusit sa faca un mega show, urcandu-se pe mesele din sala si pe bar, interactionand constant cu publicul, luand o domnisoara din sala la dans pe scena si parasind de multe ori scena pentru a se amesteca prin public.

Grimus Grimus Grimus GrimusGrimus Grimus

Din setlist noi am recunoscut: Tunguska, In a Glimpse, Face the Light, Insanity, Vanity, Backseat Driver, Egretta, In Your Eyes, Started, Messed Up si Political Animals. Iar felul energic si impecabil in care au fost interpretate piesele nu a lasat publicul indiferent. La putine dintre concertele de la Eurosonic am vazut publicul ridicand mainile in aer, aplaudand si dansand, asa ca ne bucuram ca Grimus s-a numarat printre aceste exceptii. Toate semnele arata ca si 2013 va fi pentru Grimus un an plin de concerte in afara. Bravo lor!

Dupa Grimus am fugit sa mai prindem o trupa nordica despre care stiam ca fac o muzica inaltatoare, cum altfel cand numele lor e Highasakite. Am gasit scena decorata cu pene si beculete, iar membri trupei erau si ei pictati pe fete, maini si pe corp. Iar sala era plina ochi, la spectacolul lor venind si cativa dintre artistii din line up.

Muzica lor este un dream pop psihedelic, purtat si directionat de vocea calda a lui Ingrid Helene HÃ¥vik. O adevarata nebunie! Bon Iver a scris pe contul sau de Twitter dupa ce a luat parte la un concert de-al norvegienilor "Holy shit this was a crazy band! I loved it!". Si reactia noastra a fost una similara.

Highasakite Highasakite

Urmatorul pe lista a fost Gabriel Bruce, un britanic foarte talentat comparat de multe ori cu Frank Sinatra, Leonard Cohen, Nick Cave, Bruce Springsteen si Johnny Cash. Chiar daca vizibil beat sau ametit de alte substante legale din Olanda, lucru pentru care s-a si scuzat timd, dar care a dat si mai multa savoare concertului sau, Gabriel Bruce a fost incredibil. Dramatic, energic si foarte sentimental, acesta si-a cantat cu multa pasiune piesele, interactionand cu publicul in fiecare pauza si facand micuta sala de concerte sa explodeze de entuziasm.

La sfarsit a fost aplaudat minute in sir, fiind chemat si la bis, lucru care i s-a mai intamplat doar lui Jake Bugg. Apoi, huiduit, pentru ca nu s-a mai intors si publicul mai avea nevoie de o doza. Un cantaret de care ne-am indragosti si pe care l-am vedea facand mega show in Control

Gabriel Bruce Gabriel Bruce

Inca ametiti de concertul lui Gabriel Bruce, ne-am trezit in fata scenei la concertul lui Lukas Graham, un pusti minune si care are mare succes in tara sa, Danemarca, care canta un amestec de soul, funk, hip hop si pop, dar care pe noi nu ne-a impresionat mai deloc. Perfect pentru o competitie de genul X Factor, dar destul de nepotrivit si banal pentru line up-ul unui festival. Dupa doua piese ne-am indreptat spre alte glasuri, alte incaperi.

Lukas Graham Lukas Graham

Asa am ajuns la Palma Violets, britanicii care ne-au adus aminte de Babyshambles si The Libertines. Concertul lor de la Eurosonic a fost laudat si de NME.com ca fiind unul dintre cele mai bune de la festival. Garagerock, punk, psihedelic, cam astea ar fi stilurile pe care baietii le amesteca in muzica lor. Concertele lor au atras si atentia unora ca Nick Cave sau Bernard Butler. In momentul de fata, nu exista trupa care sa intruchipeze mai bine rebeliunea in Regat.

Live, Palma Violets sunt incredibili, se tavalesc pe scena, aproape ca-si dau in cap cu chitarile, basistul era la un pas de a-si face zob chitara, tot acesta incerca la un moment dat sa-l muste de piept pe solist sau urla la unul dintre oamenii mai batrani din public sa se miste si sa ia parte la show. De asemenea, s-a facut pogo in randurile din fata si suntem siguri ca daca publicul ar fi fost roman, lucrurile ar fi iesit cu o doza si mai mare de haos.

Excelenti, ii asteptam si pe la noi!

Palma Violets Palma Violets

Ultima noapte in Olanda am incheiat-o la Muzeul de Arta, unde avea loc concertul Molotov Jukebox. Am ramas un pic surprinsi ca pe scena s-o vedem pe actrita care o interpreteaza pe Osha din Game of Thrones sau pe Nymphadora Tonks din Harry Potter. Dar se pare ca actrita Natalie Tena are o pasiune si pentru muzica si este destul de talentata atunci cand pune mana pe acordeon.

Cu multe influente din Balcani, muzica lor a facut publicul olandez sa danseze, sa se descalte si sa bea si mai multa bere. Trebuie sa recunoastem ca pentru noi muzica lor n-a reprezentat ceva atat de exotic, asa ca ne-am asezat in spate si am urmarit concertul de la distanta, bucurandu-ne de una dintre ultimele beri din Olanda din acest an.

Molotov Jukebox Molotov Jukebox

Vedeti mai multe poze din prima zi de Eurosonic in galerie

Cum a fost in prima zi de Eurosonic