Eric Clapton si Steve Winwood, rock pe stadion

Stadionul Iolanda Balas Soter s-a cutremurat ieri seara pe sound-urile de intensitate ridicata ale lui Clapton si Winwood. Si noi am fost in mijlocul cutremurului muzical si am tipat alaturi de toti oamenii fascinati de prezenta artistilor pe scena din Bucuresti. In sfarsit am putut sa auzim live woman tone-ul faimos al lui Clapton si am apucat sa inhalam un cocaine live, premium quality.

Concert Eric Clapton la Bucuresti Concert Eric Clapton la Bucuresti

Concertul a inceput lin, cu Eric Clapton in pantaloni scurti si o camasa neagra si cu un Winwood ceva mai dichisit. Ambii s-au postat in fata scenei si au facut valsul cu chitara, cantand agale un blues rock care a intampinat intunericul. Odata cu plecarea luminii, artistii au scos artileria grea si a inceput show-ul mai hardcore.

Asta s-a intamplat cand cei doi au cantat una dintre cele mai cunoscute melodii din perioada Blind Faith (formatie din care faceau parte Clapton si Winwood- a scos un singur album cu acelasi nume dupa care fiecare a luat-o pe cai separate), "In the presence of the Lord", moment in care publicul a inceput sa ceara mai mult, si mai mult, cel mai mult.

Dorinta publicului a fost ascultata si acesta a primit un solo de chitara prelungit la care s-a adaugat si muzica pianului mangaiat de Winwood. Nu ne venea sa credem ca Eric Clapton poate sa scoata sunetele alea electrice fara sa-si miste prea mult mana asa ca ne-am apropiat de scena sa vedem slow hand-ul in actiune si acum am inteles ca porecla este cu totul si cu totul antagonica realitatii. Riff-urile pe care Clapton le-a facut aseara nu cunosc incetineala sau lene ci doar zbucium si agitatie mindblowing.

Dupa finalul fiecarei piese, publicul aplauda frenetic, pe ici pe colo se auzea un disperat "cocaine, vrem cocaine" (speram ca se refereau strict la piesa) si in alte colturi vedeai figuri uimite de lucrurile care se intamplau pe scena. Indiferent de reactii, exista un sentiment general care plutea in aer: oamenii pareau sa ceara un semn de la Clapton, incercau sa se faca remarcati si sa capteze atentia artistului. Nu am primit niciun hello, niciun goodbye ci doar cateva amarate de thank you, si alea spuse pe graba.

Concert Eric Clapton la Bucuresti Concert Eric Clapton la Bucuresti

Se pare ca e un nou trend pentru concertele mari: vii, canti foarte bine, nu-ti dezamagesti publicul, dar nici nu-l bagi in seama indiferent de efortul pe care acesta il depune in tribune, pe scaune sau in picioare (vezi si cazul Bob Dylan).

Din fericire, artistul a reusit sa transmita publicului mesaje si ovatiuni prin sound-urile chitarei, fie ea electrica sau clasica (a schimbat chitarele in timpul concertului). Clapton si Winwood au tot facut schimb de locuri in timpul concertului, ocupand, pe rand, locul din lumina reflectoarelor ca, o data la ceva timp sa se regaseasca in the spotlight si sa faca un duo incredibil chitara-pian, chitara-orga, chitara-chitara.

Artistii ne-au agitat pe "Crossroads" ca apoi sa ne calmeze si sa ne lase un moment de respiro-uimire pe piesa "Georgia on my mind". Ne-au scos din starea de amuteala apoi cu "Driftin" ca sa ne duca la nirvana cand au inceput sa cante "Layla". Zeci de mii de oameni au cantat alaturi de ei "Layla, you got on my knees/ Layla, I'm begging darlin' please". A urmat un nou moment in care artistii si-au adus aminte de 1969 si de perioada Blind Faith prin interpretarea piesei "Can't find my way home".

Simteai ca show-ul se apropie de final pentru ca Eric Clapton incepuse sa ofere cele mai dementiale sunete din chitara si incepuse sa fie o nebunie muzicala careia nu puteai sa-i doresti finalul. Si finalul nu a venit pana cand Clapton nu a demonstrat publicului ca l-a auzit si ca ii pasa de el: a cantat Cocaine. Artistul a inceput prin a manui coardele cu atingeri sensibile care fac minuni ca apoi sa se auda mult asteptatul "If you wanna hang out, you've gotta take her out, COCAINE".

Concert Eric Clapton la Bucuresti- public Concert Eric Clapton la Bucuresti- public

Dupa nebunia halucinanta, publicul a mai cerut inca un pic, nu admitea ca artistii sa plece acasa fara sa mai primeasca o portie de sound electric sau o felie clasica de riff-uri a la Clapton. Asa ca artistul a facut pe plac publicului si s-a intors la bis, dar asta nu inseamana ca publicul a iesit din stadiul "always leave them wanting more".

Clapton a avut ieri unul dintre cele mai frumoase audiente intalnite de metropotam pana acum, un melanj de tineri care se aruncasera in iarba, asteptand sa primeasca o seara exceptionala de blues rock; mai erau si oamenii de varsta a treia aranjati si dichisiti sau, din contra, unii care scosesera tricourile cu mesaje rock de la naftalina. Indiferent de varsta si de gusturi, publicul a devenit o entitate cu aceleasi dorinte si afinitati atunci cand Clapton si Winwood au aparut pe scena.

Concert Eric Clapton la Bucuresti Concert Eric Clapton la Bucuresti- public

Desi nu am primit formule de politete de la artisti, noi le multumim pentru prezenta si pentru un spectacol asurzitor de frumos. Asa cum au incheiat si ei la bis, "using the song, they can't stop me", si noi le spunem ca suntem de acord cu ideea ca intr-adevar nu pot fi opriti; indiferent de varsta, Clapton (65) si Winwood (62), pe scena, sunt niste tinerei care inca revolutioneaza manuirea instrumentelor.

Setlist complet:

1. Had To Cry Today
2. Low Down