Elvis Costello la Sala Palatului

Elvis Costello nu mai are 24 de ani ca pe vremea cand lansa Pump It Up. Logica spune ca nici nu va mai avea aceleasi miscari de picioare ca pe atunci. Dar asta nu te pregateste deloc pentru aranjamenul scenic actual. Pe scena foarte mare a Salii Palatului, cateva chitare, niste clape, cateva microfoane, toate undeva in centrul ei. Sala semi-plina. Ai spune ca, dupa atatia ani de cariera, mai multi ar veni sa il vada pe domnul Costello.

Putin dupa ora 20:00, luminile se sting si pe scena apare, singur, Elvis Costello. Cu niste pantofi gri-sclipitor in picioare si o palarie pe cap, ridica o chitara si incepe sa cante. Publicul e tacut si de abia la sfarsitul piesei aplauda. Costello spune “buna seara” si dupa se mira ca i-a luat atat de mult sa ajunga aici.

Elvis Costello @ Sala Palatului Elvis Costello @ Sala Palatului

E mai tacut la inceput, la fel cum publicul e mai rezervat, probabil pentru ca Sala Palatului e totusi un loc ciudat pentru un concert. Sau poate ni se pare noua, obisnuiti cu alte locuri. Dar Costello e din ce in ce mai vorbaret pe masura ce trec piesele. Si mai glumet. Si publicul din ce in ce mai activ, desi inca sta jos. Se aplauda in timpul pieselor si dupa, din ce in ce mai tare. El, pe de alta parte, se joaca cu pedalele de efecte si, desi doar el cu o chitara, muzica lui suna plina, grea si umple sala.

In timpul catorva piesa, vine pe margine scenei si canta de acolo. Cam dupa ora, se aseaza pe un scaun, tot cu chitara in brate, spune cum in ultima vreme cam toate piesele lui ajung in stiri, inainte de a trece la All Or Nothing At All. Ne povesteste de chitara la care visa la 17 ani si de pubul in care canta el la 21 de ani. Glumeste pe seama faptului ca nu a mai fost pe aici si spune ca se bucura ca e din nou aici.

Pentru un scurt moment iese de pe scena, dar se intoarce repede si ceea ce pare a fi un backtrack, semn ca domnul Costello pregateste ceva mai cu vana (piesa Watching The Detectives). Dar revine repede la atmosfera intima a primei parti, el si chitara sa, iar lungeste melodiile cu diverse efecte si atunci, putin, pentru o clipa, simti ca totusi, poate ar fi avut nevoie de o trupa care sa il sustina.

Dar iti trece repede cand sunetul chitarii se aude iar mai tare. Costello incepe sa povesteasca publicului cum, atunci cand a inregistrat prima piesa, Radio Sweetheart, credea ca, dupa atatia ani, o sa fie sus pe o scena cu numele lui in litere mari sclipitoare si o trupa de fete care sa danseze in spatele lui. Nu a fost sa fie. Dar asta nu inseamna ca el nu se bucura de fiecare aplauza primita si acum. Publicul e din ce in ce mai receptiv si canta sau bate din palme cand Costello ii cere.

Inainte de ultima piesa, Pump It Up, luminile se aprind si toata lumea se ridica in picioare sa il aplaude pe Elvis Costello. Si in timpul melodiei de final, se sta in picioare si se aplauda si canta in timpul refrenului. Desi Costello nu danseaza ca in videoclipul ei. La sfarsit, dupa aproape doua ore, face o plecaciune, multumeste celor stransi la Sala Palatului sa ii asculte muzica si iese de pe scena. Nu poti decat sa te gandesti ca poate mai apuci sa il vezi pe aici, poate in alta locatie, ca atunci sa zica pe buna dreptate ca se bucura ca s-a intors.