Electricity In Our Homes @ Control

Electricity In Our Homes nu trebuiau sa cante aseara. Erau programati pentru miercuri seara, nu joi. Dar, asa cum se mai intampla, au fost probleme pe drum (cu masina, de la Kiev, au ramas retinuti la granita). Din fericire, concertul lor din Control de promovare al albumului de debut, Dear Shareholders (desi au inceput sa cante impreuna de prin 2007), s-a reprogramat imediat aseara. Din nefericire, au avut un public dureros de restrans: nu mai mult de 20 de oameni.  Lucru care insa nu a parut a-i deranja prea tare pe cei trei membri ai trupei.

Au urcat pe scena, desi in sala nu erau prea multe persoane (care in contextul dat inseamna peste cinci) si s-au apucat fara nici o introducere sa isi forteze intsrumentele sa scoata sunete cat mai contorsionate, cat mai disonante, cat mai pline de energie si, in acelasi timp, sa lase ocazional cate un moment melodic si cu un puternic iz de Orange Juice sa iasa la iveala. Primele cateva melodii au curs una dupa alta, au tesut o panza densa care nu lasa nimic sa treaca prin tobele grele si acordurile deformate.

Electricity In Our Homes, in Club Control Electricity In Our Homes, in Club Control

Timizi la inceput, cei cativa care au hotarat sa iasa joi seara in Control pentru trupa engleza, au inceput sa aplaude din ce in ce mai tare. Cei trei, si ei aparent la fel de timizi, nu au vorbit mai deloc. Un “thank you”, un “We are Electricity In Our Homes” venit la ceva vreme de la inceperea concertului, un “we were supposed to play last night”, dar nu mai mult. Insa nu au parut nemultumiti de publicul putin, ci, din contra, bucurosi ca au ajuns sa cante intr-o tara straina, ca muzica lor ajunge chiar si la putini oameni din alta tara. Au zambit pe tot parcusul concertului, catre noi cei putini si unul altuia.

Ii au ca fani pe Tim Burgess, vocalul The Charlatans, Rhys Webb de la The Horrors si domnii de la Wire si, daca poate pe album sunt uneori prea cuminti, dupa un live intelegi perfect de ce. Au o pasiune pentru a face totul in felul lor si, fara pic de consideratie pentru anumite norme, trec prin diverse stari in cadrul unei singure melodii: cand iti dau impresia ca melodia mai are putin si se dezintegreaza, se transforma in ceva complet calm, pentru ca mai apoi sa redevina incredibil de haotica. Mizeaza pe hibriditate, cand versurile sunt scuipate, cand sunt cantate, cand basul e cuminte, cand pare a fi aproape dezacordat. Si asta ii face deliciosi live.

Speram ca vor mai trece pe aici si ca atunci publicul va umple sala si se va dansa de la primul la ultimul acord. Pentru ca, sincer, Electricity In Our Homes o merita din plin.

Thighs
O R A N G E S