Discopolis in Control

Undeva in 2009, Control incepea o serie de concerte numite New Pop Order. Scopul? Sa aduca artisti noi, formatii care combina fara rusine electronica cu popul si cu alte nebunii (shoegaze, guitar music, house) pentru a crea un sunet cat mai proaspat. O astfel de formatie sunt scotienii de la Discopolis, care au dat drumul seriei de patru concerte din acest an.

Parca pe nepregatite, desi sala nu era nici pe departe plina, la cinci minute dupa ora anuntata, 11, cei trei au urcat pe scena si au trecut la treaba fara nici un cuvant. Timid, publicul a inceput sa vina din ce in ce mai aproape de scena si, de unde multimea era rasfirata, camera s-a umplut. Am vrea sa spunem ca s-a creat instant o conexiune intre public si trupa, dar adevarul este ca a fost nevoie de timp pentru ca lumea adunata in Control sa ii iubeasca pe scotieni.

Discopolis in Control Discopolis in Control Discopolis in Control Discopolis in Control

Nu mult, sigur, doar vreo doua melodii si cateva cuvinte din partea vocalului Fergus Cook. Care, desi a recunoscut smerit ca el si restul formatiei nu stiu nici un cuvant in romana (de vina fiind vesnica presupunere ca, intr-o tara straina toti vor stii engleza), desi a spus in repetate randuri ca toti sunt extrem de nervosi si le e frica sa n-o dea in bara, a vorbit mult si, ca si ceilalti baieti, a fost incredibil de prietenos. Fara pic de graba, Cook a profitat de fiecare pauza dintre melodii pentru a mai spune ceva, pentru a mai face o gluma, pentru a ne face sa ne placa si mai mult de ei.

Discopolis in Control Discopolis in Control

Aflati la primul concert in “Europa” (adica in afara Marii Britanii), era normal ca Discopolis sa nu stie de la ce sa se astepte, dar suntem siguri ca au ramas impresionati de publicul din Control. Cu un setlist echilibrat, cand o melodie mai lenta cand una cu un beat mai puternic, baietii au stiut cum sa ne invaluie cu straturile sonice care le ieseau din instrumente.

Fiecare cantec, introdus de Cook, a fost primit cu multe aplauze si fiecare sfarsit de piesa, o mase de sintetizatoare distorsionate, sa se amestece cu si mai multe aplauze si urale. S-a vazut ca publicului i-a displacut "lungimea" setlistului, zece melodii, si i-au chemat imediat pe baietii la un bis, atat de repede incat feedbackul lasat pe scena de trupa nici nu incepuse bine. Si pe urma si la un al doilea bis, tot la fel de repede incat nu am inteles de ce baietii au mai pus piciorul jos de pe scena intre cele doua melodii.

Desi probabil publicul (si Discopolis) ar mai fi vrut sa mai continue concertul, imediat dupa ce au iesit ultima oara de pe scena, a inceput sa se auda alta muzica din boxe. Ceea ce nu a insemnat ca, atunci cand au venit sa isi stranga instrumentele, nu au stat putin de vorba cu cei doritori.