Cum a fost la lansarea Okean, noul album Travka, in Silver Church

Cu toate ca nici nu ne reveniseram din oboseala serii precedente, ieri am apucat calea Silver Church-ului pentru o lansare indelung asteptata: albumul Okean al trupei Travka. In club n-aveai loc nici sa treci de pe-un picior pe altul, dar unele trupe isi merita pe deplin publicul numeros. Travka se numara printre ele, iar concertul de aseara si sound-ul pieselor noi ne reconfirma asta (nu ca ne-am fi indoit vreodata).

Fara trupa de deschidere si fara prea multa vorbaraie, George Gadei si baietii s-au urcat pe scena cu putin dupa ora 22. Nu a fost doar o simpla lansare de album, ci si o alta premiera: primul concert alaturi de noul basist, Sorin Erhan, pe care cu siguranta-l stiti de la Kumm si Urma. Sinceri sa fim, oricat de mult am aprecia tehnica sa, parca Travka nu e Travka fara Mizdan, fostul basist pana acum vreo luna, omul care rupea scena-n doua cand se dezlantuia.

Travka - lansare Okean in Silver Church Travka - lansare Okean in Silver Church

Mult mai emotionat, introspectiv si mai putin comunicativ decat data trecuta, George, vocalul formatiei, a acuzat oaresce probleme cu vocea. Dar cand ai asemenea voce, oricat ti s-ar parea tie, ca artist, ca suni prost, tot reusesti sa stralucesti. Ca de obicei, din punct de vedere vocal si liric, Travka a reusit sa ridice parul pe noi de placere.

Nu va lasati inselati de variantele de studio cam cuminti ale melodiilor, live trupa reuseste sa dezlantuie pogo, sarituri si alte manifestari salbatice. O tipa de langa noi, cu o fusta lunga pana-n pamant, suntem convinsi ca voia sa-si ia zborul. Ce sa mai, Travka live inseamna o imbinare fascinanta de cojones si sensibilitate, de acorduri dreamy, chitara cu delay si versuri obsedante soptite la microfon.

Contributia la bas a lui Sorin Erhan s-a simtit foarte bine pe o varianta prelucrata a piesei Cum te simti, foarte groovy la-nceput, care s-a incheiat insa cu refrenul din Vremea ocheadelor printr-o trecere foarte frumoasa. Zdrobitor a fost insa instrumentalul Venus, in care Alexei Turcan, chitarist si clapar deopotriva, a fost la inaltime, trecand cu nonsalanta de la un instrument la celalalt si tinand ritmul cu piciorul in podea.

Ce n-am inteles noi prea bine din seara trecuta este cine a primit, pana la urma, albumul Okean si ce a facut pentru asta. Ca fapt divers, Trakva au scos doar cinci exemplare in varianta fizica si au de gand sa le lase in cinci orase in care au concerte de lansare. Primul a fost "plasat" aseara, in Bucuresti. Albumul nu va fi comercializat si nici pus la liber pe net. Ideea e ca fanii sa comunice si piesele sa ajunga, din cele cinci exemplare, la toata lumea. Deocamdata noi n-am fost norocosi, dar asteptam vesti de la voi... :)

Cat despre piesele noi cantate in Silver Church, ce mai putem adauga altceva decat... wow. Trei albume in zece ani si, deocamdata, nicio piesa care sa para de umplutura sau care sa coboare stacheta. Iar Fetele-n luna a sunat delirant aseara, mai ales ultima parte. Si chiar daca George n-a prea reusit s-o sustina vocal, publicul nici n-a lasat sa se auda asta.

Foarte, foarte frumos a fost aseara in Silver Church, la lansarea Okean. Daca n-ati fost acolo, ar fi bine sa va para rau, cine stie cand ii mai vedem (ziceau ceva de decembrie, parca...)? Bravo, Travka, pentru tot ce ati reusit pana in prezent si pentru ca, desi v-am vazut live de trei ori doar anul asta, inca reusiti sa ne surprindeti.

Setlist

Aici sunt eu
E cineva in orasul acesta