Cum a fost la Ursus Evolution Tour, Mamaia

Dupa ce au plimbat unele dintre cele mai bune trupe romanesti prin toata tara, trecand prin Cluj, Iasi, Brasov, Ursus Evolution Tour a avut ultima oprire pe 12-13 august, pe malul marii, la Mamaia.

Ziua 1
Vineri, plaja Fratelli s-a umplut incet, pe acordurile baietilor de la Les Elephants Bizarres si pe indemnurile lui Stefan: "Trompa sus!". Pe piesele Hello (Says the Devil) si Smile publicul s-a dezmortit cel mai bine, dar si "elefantii", la un moment dat Stefan coborand de pe scena pe una dintre boxe, continuandu-si concertul de acolo. Au urmat cei de la E.M.I.L., a caror muzica suna cel mai bine ascultata live pe plaja. S-a facut pogo, s-a sarit mult si s-a cantat cu pofta: Pisica, 1000 de dorinte, Bar Fly, Noaptea si Supradoza de Vise. Asa cum deja ne-am obisnuit, pe scena a urcat si Vlad de la Pistol cu capse.

Ursus Evolution Tour, Mamaia Ursus Evolution Tour, Mamaia Ursus Evolution Tour, Mamaia Ursus Evolution Tour, Mamaia

Suie Paparude au fost incredibili. Muzica lor a facut ca fiecare fir de nisip de pe plaja sa vibreze si ne-au aratat inca o data ca sunt in stare sa faca un show de zile mari. Au cantat: Armada verbala, O noapte mai lunga, Razboinicul luminii, Cu zambetul pe buze, Pentru inimi, Cea mai buna zi si li s-a cerut insistent si un bis, pe care l-au onorat cu Soundcheck. Pentru noi ei au fost apogeul primei zile de Ursus Evolution Tour.

Ursus Evolution Tour, Mamaia Ursus Evolution Tour, Mamaia

Zdob si Zdub au urcat pe scena cand incepuse deja sa se intunece, un moment perfect pentru show-ul lor plin de culoare si pentru jocul de lumini pe care l-au avut. Multimea a cerut insistent piesa Tiganii si OZN-ul, pana cand acestia au cantat-o. Pe Bunica bate toba a inceput sa se faca si un pic de pogo, dar s-a topait mult si bine si pe Videli Noci, Vai s-amar de capul meu sau Mamaligamania. Roman si ai sai baieti au fost foarte bine primiti la Mamaia si li s-a cerut si bis, la care au cantat Moldovenii s-au nascut.

La Parazitii, ca si in celalalte orase, s-a dezlantuit haosul, iar publicul a intrat in delir. Pe scena inecata in fum a urcat toata brigada 20CM, cu Mark One, dar si cu Bitza, pentru unul dintre momentele care a strans cele mai multe maini in aer si cele mai multe aplauze - piesa Vorbeste vinul. Noua ne-a placut cel mai mult momentul in care tot publicul de pe plaja canta Arde, utie-l cum arde!, dar au fost si momente ce ne-au displacut total, cum ar fi piesa De ziua ta.

Prima zi de Ursus Evolution Tour a fost incheiata de Iris. Din nou, pe foarte multe piese publicul a cantat impreuna cu Cristi Minculescu: Nimeni nu mai plange, Vals, Baby, Sa nu crezi nimic, Nu te mai preface etc. Apropo de Cristi Minculescu, acesta a aparut pe scena purtand un tricou al Universitatii Craiova, fiind un mare suporter al acestei echipe.

La Mamaia, Puya a urcat din nou pe scena alaturi de Iris, chiar daca nu se afla pe line-up-ul din acea zi. Au cantat impreuna Americandrim, iar la sfarsit Cristi Minculescu l-a luat in brate si l-a pupat pe cap.

Ziua 2
Cea de-a doua zi de Ursus Evolution Tour a inceput cu ROA. Iar publicul s-a strans pe plaja fredonand Ne place, place, place, place. Junkyard si-a vrajit fanii cu versurile sale recitate pe nerasuflate, iar beat-urile le puteai simtit si in nisipul de sub talpi.

Apoi Grasu XXL si-a inceput show-ul, facand "revolutie" in public cu piese ca: Parfum de femeie, Turning me on, Jos jos jos, Jungla, Prea mult fum, Curaj si Maria Ioana. Pe scena a urcat si Guess Who, concertele celor doi fiind "sudate", fara o pauza care sa faca trecerea.

Guess Who si-a inceput concertul tot cu Grasu XXL pe scena pentru piesa Azi nu. Apoi a continuat cu Eugen, pe care a recitat-o impreuna cu publicul, Special, A doua oara n-o mai fac etc. Dar apogeul concertului sau a fost atins pe piesa Tot mai sus si la bis, pe Manifest. Si Guess Who a avut o adevarata brigada cu el pe scena, pe langa Grasu, Griffo l-a ajutat pe multe piese, iar Vlad Agresiv s-a ocupat de instrumentale. Cu acest ultim concert in cadrul Ursus Evolution Tour, Guess Who ne-a aratat ca este unul dintre cei mai indragiti artisti romani.

A urmat Puya care si-a inceput concertul cu VIP si l-a terminat cu Americandrim, iar intre a mai cantat In familie, Undeva in Balcani, Odata pe luna, Sus pe bar, Change etc. Puya nu s-a multumit doar sa cante, la un moment dat a luat si camera de filmat de la unul dintre cameramani si a plimbat-o pe deasupra publicului. Ca de obicei, Puya a facut spectacol si publicul l-a rasplatit pentru acest lucru cu minute bune de aplauze.

De aceasta data The Mono Jacks au fost impinsi mult pe line-up, devenind penultima trupa si cantand in fata unui public foarte numeros, dar dupa Guess Who si Puya, indie rock-ul lor n-a prins la fel de bine ca de obicei. Cu toate acestea, piese ca Superstitions, Let It Burn, We're All Getting Older, Maria sau Come Back Girl ne-au facut sa dam din cap in alt fel decat pe hip hop. Push the Pedal a fost din nou piesa care a inchis concertul lor si a pregatit terenul pentru cei de la Cargo.

Cargo a fost trupa care a pus punct ultimei editii de Ursus Evolution Tour si acestia ne-au demonstrat ca si la Mamaia numarul fanilor lor este foarte mare. Pletele s-au rotit pe toate piesele lor, mainile au fost tot timpul in aer si fanii au cantat toate versurile lor: Noaptea vrajitoarelor, Nu pot trai fara tine, Ploaia, Anarhia, Batacanda etc.

La un moment dat, Mirel Cumpanas a disparut de pe scena, facandu-si aparitia deasupra ecranului din stanga scenei, catarat pe bratul unei masini lift, facandu-l pe Igrisan sa exclame "Avem un basist la inaltimeeeee!". Si concertul lor s-a ridicat la inaltime, Ursus Evolution Tour terminandu-se in stil mare. Speram ca si la anul sa avem parte de un Ursus Evolution Tour care sa continue "evolutia muzicii romanesti" si s-o promoveze in cat mai multe orase din tara.

Foto credits: Dragos Aliciu