Cum a fost la Ursus Evolution Tour, Iasi

Daca am ajuns la Cluj la Ursus Evolution Tour nu aveam cum sa lipsim din urmatorul oras trecut pe harta festivalului: Iasiul. Aici am petrecut doua seri minunate atat datorita trupelor pe care cei de la Ursus le-au adus pe scena, cat si oamenilor din publicul alaturi de care ne-am simtit excelent si care au facut o atmosfera cum nu mai vazusem de mult, asta chiar si in ciuda caldurii insuportabile de afara. Festivalul a avut loc in Piata Palatului Culturii care a fost neincapatoare, desi fusese inchisa circulatiei si o parte din bulevardul Stefan cel Mare si Sfant. Trupele invitate au fost aceleasi care au cantat si la Cluj, asa ca iesenii s-au putut bucura si ei de muzica rock, hip-hop sau electro.

Ziua 1
Prima zi a inceput asa cum era programat, la ora 17:30 cu cei de la Les Elephants Bizarres. Desi publicul nu a fost chiar atat de numeros (si am vazut mai tarziu ce inseamna numeros), elefantii ne-au demonstrat ca sunt profesionsti si au facut un adevarat show. Desi probabil multi dintre cei prezenti in fata scenei nu-i mai ascultasera, au fost repede prinsi de piesele propuse de baieti, asa ca au dansat pe piese ca: Hello (says the devil), The Boys sau Have No Fear. Desi a fost foarte cald afara, Stefan nu a stat aproape nici o clipa intr-un singur loc si s-a miscat foarte mult pe scena. Prestatia lor a marit cu siguranta numarul elefantilor din turma, baietii reusind sa-si faca fani noi, care de-acum inainte vor merge cu "trompa sus".

Les Elephants Bizarres Les Elephants Bizarres Les Elephants Bizarres Les Elephants Bizarres
Les Elephants Bizarres Les Elephants Bizarres

Urmatorii pe scena au fost cei de la E.M.I.L. care au avut de egalat un debut de festival foarte reusit, asa ca a fost nevoie de ceva efort din partea lor. Desi Sorin este mai static decat Stefan, s-a miscat si el un pic, dar in rest a lasat piesele sa creeze atmosfera in locul lui. Cateva dintre acestea au fost: Pisica, 1000 de dorinte si Supradoza de Vise. Pe ultimele doua melodii mentionate s-a simtit lipsa lui Butch. Totusi, inlocuitorul acestuia, Vlad de la Pistol cu Capse, a facut o treaba minunata. Cei de la E.M.I.L. au fost si primii care ne-au oferit ocazia sa facem un pogo "sanatos".

E.M.I.L. E.M.I.L. E.M.I.L. E.M.I.L.
E.M.I.L. E.M.I.L.

Dupa cele doua trupe stilul s-a schimbat si a venit vremea ca R.O.A. sa electrizeze atmosfera si publicul. Si a facut-o cum nu se poate mai bine de la inceputul pana la finalul timpului lor pe scena. Lumea a cantat alaturi de ei Ne place, place, place, si chiar le-a placut tuturor prestatia trupei. Pe cele mai cunoscute piese ale R.O.A., Ne place sau Gradina de vara, toata lumea a fost cu mainile in aer, miscandu-se de la primul sunet pana la ultimul.

R.O.A. R.O.A. R.O.A. R.O.A.
R.O.A. R.O.A.

Publicul era deja foarte numeros, iar gardurile dintre noi si public au parut foarte fragile in momentul in care Cheloo, Ombladon si Freakadadisk si-au facut aparitia. Plini de energie si de vorbe "bune" la adresa politiei romane, Parazitii au incins repede atmosfera cu piese ca: De ziua ta sau Cum sa jignesti o femeie. Iesenii i-au primit foarte bine pe Paraziti si au stiut versurile tuturor pieselor propuse de Cheloo si Ombladon, care s-au miscat constant dintr-un capat in celalalt al scenei.

Parazitii Parazitii Parazitii Parazitii
Parazitii Parazitii

O data cu lasarea serii s-a lasat si cu rock romanesc de calitate, iar pe scena au urcat nimeni altii decat cei de la Cargo. Adrian Baciu Igrisan a stiut cum sa ne tina prinsi de la inceput pana la final, trecand prin piese ca: Batacanda, Doi pasi, Ziua Vrajitoarelor sau Daca ploaia s-ar opri, piesa care a fost cantata mai mult de public cu ajutor din partea chitarilor care au sunat perfect. Pletele sau rotit, iar cei de la Cargo au primit multe aplauze meritate din plin.

Cargo Cargo Cargo Cargo
Cargo Cargo

Cei care au incheiat ziua 1 a festivalului au fost cei de la Zdob si Zdub, care ne-au oferit un spectacol de hardcore moldovenesc asa cum numai ei stiu sa faca. Horele nu s-au lasat prea mult asteptate si toti cei prezenti in piata au dansat, topait, cantat si aplaudat pe piese ca: Videli Noch sau Mamaligamania. Roman a dansat si el foarte mult pe scena si, spre deosebire de cei care au cantat la inceputul zilei, a putut topai linsitit "seara pe racoare" si nu in soarele dogoritor. Zdubii ne-au dat multa energie asa ca am continuat petrecerea pe o terasa din apropiere.

Zdob si Zdub Zdob si Zdub Zdob si Zdub Zdob si Zdub
Zdob si Zdub Zdob si Zdub

Ziua 2
Pentru ca cei care au deschis ziua 1 a Ursus Evolution Tour s-au plans dupa concerte de caldura de afara, organizatorii au ales ca in ce-a de-a doua zi concertele sa inceapa cu o ora mai tarziu, adica pe la 18:30. Acesta este motivul oficial, dar cei care au urcat duminica primii pe scena meritau o mica intarziere (timp de odihna), pentru ca tocmai se intorsesera de la Exit Festival din Serbia. Ati ghicit! Este vorba despre cei de la The Mono Jacks. Desi veniti de pe drum, Doru si trupa nu s-au aratat obositi si au facut un show impecabil, asa cum ne-au obisnuit deja. Lumea i-a aplaudat, desi nici pe ei nu cred ca-i ascultasera prea mult. Totusi, piese ca Superstitions, Let It Burn, We're All Getting Older sau Come Back Girl i-au lasat pe cei din Iasi cu o impresie mai mult decat placuta.

The Mono Jacks The Mono Jacks The Mono Jacks The Mono Jacks
The Mono Jacks The Mono Jacks

Dupa ce Doru si trupa au parasit scena a inceput seria de trupe hip-hop, care ne-au facut sa intelegem ca iesenilor le place foarte mult acest stil de muzica. Daca cu o zi inainte cei de la Parazitii se bucurasera de un public foarte numeros, acum pareau a fi si mai multi oameni in fata scenei cand Grasu XXL si-a facut aparitia. Acesta a fost foarte activ pe scena si a mentinut foarte bine contactul cu publicul, desi nu era nevoie decat sa ridice mana si mainile tuturor celor din public se ridicau imediat si ele. Multe dintre piese au fost cantate impreuna cu publicul, dar parca cele mai apreciate au fost Maria Ioana si Azi nu, piesa pe care si-a facut aparitia pe scena si Guess Who.

Grasu XXL Grasu XXL Grasu XXL Grasu XXL
Grasu XXL Grasu XXL

Dupa aceasta, Guess Who i-a luat locul lui Grasu XXL si a preluat controlul microfonului, creand si mai multa isterie (in sensul bun) in public. Dupa ce si-a facut incalzirea pe piesa Azi nu, Guess Who insotit de Griffo ne-au facut pe toti sa cantam alaturi de ei piese ca: Anu' 2000, Manifest sau Eugen. Cei din fata scenei au apreciat mai mult momentul celor doi, poate chiar mai mult decat pe cel oferit de Grasu XXL, si suntem de parere ca Guess Who s-a prezentat mult mai bine.

Guess Who Guess Who Guess Who Guess Who
Guess Who Guess Who

Dupa cei doi, scena si publicului au apartinut in totalitate "baietasului de cartier" Puya, care i-a cucerit pe cei din public doar prin simpla lui prezenta in fata lor. Nu doar datorita carismei sale, dar si datorita pieselor (Undeva in balcani, Sus pe bar, Viata noua) pe care acesta ni le-a cantat. Ne-a facut pe toti sa-l aplaudam si sa tinem mainile sus aproape de la inceput pana la sfarsit. O data ce acesta a parasit scena o mare parte din public a parasit Piata, dovedind inca o data ca iesenii apreciaza mai degraba muzica hip-hop decat altceva.

Puya Puya Puya Puya
Puya Puya

Totusi, cei care au plecat au ratat poate unul dintre cele mai reusite momente ale Ursus Evolution Tour la Iasi si anume concertul celor de la Suie Paparude, care au venit cu bass-ii setati Pentru Inimi si ne-au facut pe toti (cei ramasi) sa dansam cu mainile in aer si cu Zambetul pe buze. Nu stim cu siguranta daca a fost Cea mai buna zi, dar suntem foarte siguri ca cei de la Suie ne-au facut sa ne dorim cu totii O noapte mai lunga alaturi de ei.

Suie Paparude Suie Paparude Suie Paparude Suie Paparude
Suie Paparude Suie Paparude

Cei care au inchis cea de-a doua si ultima zi a festivalului a fost "Nationala de rock a Romaniei", nimeni altii decat cei de la Iris. Desi  Cristi Minculescu parca a pierdut acel Buna seara prieteni si il spune parca in gluma, cei de la Iris au reusit sa umple golurile din public aparute dupa plecarea lui Puya. Piesele propuse de acestia au fost si mai noi si mai vechi, dar cunoscute, cantate si aplaudate de toata lumea. Cateva exemple: Eu si cu tine, Ingerii goi, Fara tine, etc. La fel ca la Cluj, pentru bis cei de la Iris l-au chemat pe scena pe Puya alaturi de care au cantat piesa Americandrim.

Iris Iris Iris Iris
Iris Iris

La final ne-a parut rau ca s-a terminat pentru ca ne-a placut la Iasi la Ursus Evolution Tour, dar ne-am adus aminte ca urmeaza Brasov (23 - 24 iulie) si Mamaia (12 - 13 august), unde cu siguranta vom avea parte de un spectacol cel putin la fel de reusit ca si la Cluj sau la Iasi. Speram ca acest festival sa devina o traditie pentru ca asa mai apucam sa ascultam si noi muzica romaneasca de calitate.