Cum a fost la Ursus Evolution Tour, Cluj

In week-end-ul care tocmai a trecut Clujul a fost primul oras gazda al Festivalului Ursus Evolution Tour: un festival de doua zile, cu un line-up eclectic, care si-a propus sa aduca pe aceeasi scena cele mai apreciate trupe autohtone de rock, hip hop si electro. Festivalul a avut loc in Piata Unirii din Cluj, care in timpul ultimelor concerte ale serii a parut neincapatoare pentru cei peste 10.000 de clujeni prezenti. De mentionat aici si faptul ca publicul a fost la fel de eclectic ca si line-up-ul, de toate varstele si de toate genurile.

Ziua 1

Prima zi nu a inceput tocmai bine, avand in vedere vremea nefavorabila din cauza careia ora de incepere a concertelor a si fost amanata cu o ora. Astfel ca primele trupe, Les Elephants Bizzares si E.M.I.L., au avut ghinionul sa cante pe o ploaie care i-a gonit pe multi dintre cei prezenti. Cu toate acestea, "elefantii" au fost plini de energie si s-au zbenguit pe scena cantand Have No Fear (... de ploaie) sau Mushroom Girl (Rain may come for everyone,/ And everyone must fear it now/ Watch the sky, watch the sky), indeamnandu-i pe cei prezenti sa ridice "trompa" sus sau, mai bine zis, umbrela.

Ursus Evolution Tour, Cluj, Ziua 1 Ursus Evolution Tour, Cluj, Ziua 1 Ursus Evolution Tour, Cluj, Ziua 1 Ursus Evolution Tour, Cluj, Ziua 1
Baietii de la E.M.I.L. au avut parte de un public mai numeros si mult mai receptiv. Pe piesele lor s-a facut si pogo, iar versurile de pe piesa Da vrei (Ploia nu spala pacate/ Pacat, le-ar fi spalat pe toate) s-au potrivit de minune cu vremea de afara. Tot in timpul acestei piese, in fata scenei aparuse si o mare de umbrele, astfel ca indemnul n-a mai fost "ridicati mainile sus!", ci "ridicati umbrelele!". Dupa concertul E.M.I.L. pe cer a aparut si un curcubeu perfect. Ce si-ar fi putut dori mai mult "cultivatorii de vise"?

Dupa cele doua trupe bucurestene, pe scena au urcat clujenii de la Luna Amara, iar trupa a fost prezentata de Mihnea ca singura formatie de rock din acea seara. Fiind de-ai casei, "Lunaticii" au avut parte de o primire foarte calduroasa din partea publicului. Mainile au fost tot timpul in aer, s-a facut pogo foarte mult, lucru care s-a lasat si cu cateva buze sparte si vanatai. Dar ce nu fac fanii ca sa-si demonstreze devotamentul? Luna Amara a cantat multe dintre piesele care i-a consacrat: Rosu aprins, Albastru sau Dizident. Inainte de ultima piesa, Mihnea a tinut un discurs despre pericolul extremismului de orice fel, fie ca este vorba de romani sau maghiari, si ca indiferent de etnie, romanii si maghiarii n-ar trebui sa lase partidele politice sa-i invrajbeasca.

Intre momentele artistice au existat si scurte interviuri cu artistii in backstage, prezentate pe cele doua ecrane din dreapta si stanga scenei. De aici am aflat ca in toamna anului in curs Luna Amara va lansa un nou album.

Ursus Evolution Tour, Cluj, Ziua 1 Ursus Evolution Tour, Cluj, Ziua 1 Ursus Evolution Tour, Cluj, Ziua 1 Ursus Evolution Tour, Cluj, Ziua 1

A urmat una dintre cele mai asteptate trupe ale serii: Cargo. Odata cu urcarea timisorenilor pe scena publicul a explodat. S-a dat din plete la greu si mii de voci au cantat la unison alaturi de Adi Igrisan, mai ales cand din boxe s-au auzit versurile: Si daca ploaia s-ar opri... Si, slava Domnului, aceasta se oprise! Timisorenii au mai cantat si piesele Doi pasi, Ziua vrajitoarelor sau Calare pe motoare.

Ursus Evolution Tour, Cluj, Ziua 1 Ursus Evolution Tour, Cluj, Ziua 1

Apogeul serii de sambata l-a reprezentat concertul celor de la Parazitii. Aici au existat si cateva incidente, fanii incercand sa sara gardurile si sa se apropie cat mai mult de scena, unii chiar reusind. Cheloo, Ombladon si Freakadadisk au fost primiti la Cluj ca niste artisti de calibru international. Mii de oameni (caci la ora concertului Parazitii, Piata Unirii din Cluj era plina ochi) le-au scandat numele, au cantat alaturi de ei si au fost cu mainile sus pe toata durata concertului.

Cel mai bun moment al concertului lor a fost piesa Arde, pentru care pe scena a urcat si Mr. Levy.
Ursus Evolution Tour, Cluj, Ziua 1 Ursus Evolution Tour, Cluj, Ziua 1 Ursus Evolution Tour, Cluj, Ziua 1 Ursus Evolution Tour, Cluj, Ziua 1

Trupa care a pus punct serii de sambata a fost Zdob si Zdub, schimband din nou macazul de la hip hop spre rock, etno rock sau, mai bine zis, hardcore moldovenesc. Pe piese ca Videli Noch, in Piata Unirii au inceput sa se incinga mici hore prin public, iar moldovenii au demonstrat de ce au fost alesi ca headlineri ai festivalului, lasand la o parte palmaresul impresionant. Zdubii ne-au facut sa plecam acasa plini de voie buna si cu un zambet pe fata. Astfel prima zi de Ursus Evolution Tour s-a incheiat in stil mare.

Ziua 2

Duminica vremea a fost numai buna de festival, fara ploi si fara sa fie prea cald. Iar ziua doi de Ursus Evolution Tour a debutat cu una dintre cele mai bune trupe de rock alternativ de la noi: The Mono Jacks. Din pacate bucurestenii nu au fost foarte apreciati de publicul clujean. Baietii au venit pe scena si si-au facut show-ul curat si impecabil, ca de obicei, dar fara prea multa socializare. Am auzit hiturile Maria sau Come Back Girl, dar piesa care a raspandit cea mai multa energie in public a fost cea cu care baietii isi incheie intotdeauna concertele: Push the Pedal

Imediat dupa a urmat ROA, care nu prea ne-a placut. Junkyard nu a avut o zi din cele bune, drept urmare vocea nu i s-a auzit deloc bine pe multe dintre piese. In orice caz, publicul a apreciat hiturile Ne place si Gradina de vara, iar cei de la ROA n-au plecat inainte sa incaseze o "ploaie" de aplauze din partea publicului entuziasmat.

Ursus Evolution Tour, Cluj, Ziua 2 Ursus Evolution Tour, Cluj, Ziua 2 Ursus Evolution Tour, Cluj, Ziua 2 Ursus Evolution Tour, Cluj, Ziua 2
Concertele au continuat cu Grasu XXL, clujenii aratandu-se a fi mari fani ai hip hopului. Am ramas impresionati de felul in care a fost primit Grasu'. Dar adevarul e ca acesta a facut show si "revolutie" la Cluj. Versurile de pe piesa Curaj, in special refrenul (Uite ce e, uite ce e, facem revolutie! / Uite ce e, uite ce e, e ultima solutie!), au sunat foarte bine in Piata Unirii din Cluj, mai ales ca s-au auzit din piepturile a mii de oameni. Un alt moment frumos a fost interpretarea piesei (cult) Maria Ioana, care, de asemenea, a fost cantata in intregime de public.

Ursus Evolution Tour, Cluj, Ziua 2 Ursus Evolution Tour, Cluj, Ziua 2
Nici n-a coborat bine Grasu' de pe scena, ca Guess Who i-a luat imediat locul. Iar show-ul facut de Grasu' a parut mai mult un warm up pentru ce avea sa urmeze. Guess Who a reprezentat unul dintre cele mai frumoase momente ale Ursus Evolution Tour, avand o priza foarte buna la public, vorbind tot timpul intre piese si aruncand Piata Unirii in aer cu hiturile: Anu' 2000, Manifest sau recentul Tot mai sus. Si apropo de aruncat, dupa primele piese, Guess Who si-a schimbat tricoul si l-a aruncat in public, facand pe unul dintre fani foarte fericit.

Dupa atata hip hop a urmat si momentul Suie Paparude, iar clujenii au putut "sa vada cu urechile lor" (motto-ul festivalului fiind: Vino sa vezi cu urechile tale) ce inseamna electro adevarat, presarat cu tot felul de alte influente (dub, reggae, hip hop, d'n'b etc.).

MC Bean a fost de zile mari, iar beaturile lui Michi ne-au facut pe toti cei prezenti sa ne miscam pe toata durata concertului lor, dand dovada ca-n aparatele cu care face muzica e suflet, iar sunetul lor a ajuns din difuzoare pana-n sangele publicului. Ne-au incantat cu Soundcheck, Cu zambetul pe buze, Pentru inimi si au incheiat cu Cea mai frumoasa zi - o piesa care s-a potrivit cu ce se intamplase pana acum in Cluj.

Puya si-a facut intrarea pe scena ca un boxer, pe piesa O Fortuna, si a fost aplaudat de public minute bune. Puya s-a aratat incantat de felul in care a fost intampinat si a exclamat: "Muy bien, Cluj!", lucru care ne-a facut pe toti sa zambim. De fapt, show-ul facut de Puya ne-a placut cel mai mult, pentru ca "baietasul de cartier" a avut un simt al umorului care le-a lipsit celorlalti artisti. Puya le-a facut si o surpriza fanilor, la cateva minute de la urcarea pe scena imbracand un tricou al Universitatii Cluj si intreband "Cine tine cu CFR? Cine tine cu U?". In mod evident uralele au venit in numar mult mai mare ca raspuns la a doua intrebare.

Puya a cantat hiturile Undeva in Balcani, Vestul salbatic, Sus pe bar, VIP, Change etc., iar la un moment dat a chemat pe scena si a dansat cu animatoarele care pana atunci au dansat in stanga si in dreapta scenei. 10.000 de oameni l-au aplauda frenetic pe Puya inainte ca acesta sa paraseasca scena.

Ursus Evolution Tour, Cluj, Ziua 2 Ursus Evolution Tour, Cluj, Ziua 2  Ursus Evolution Tour, Cluj, Ziua 2 Ursus Evolution Tour, Cluj, Ziua 2
Ursus Evolution Tour, Cluj, Ziua 2  Ursus Evolution Tour, Cluj, Ziua 2

Ursus Evolution Tour s-a incheiat cu Iris, o trupa foarte apreciata de publicul clujean. Batranii rockului romanesc sau "Nationala de rock a Romaniei" (asa cum a fost prezentata trupa, inainte de urcarea ei pe scena) au cantat piese care i-au consacrat, iar printre ele s-au numarat si: Strada ta, Nimeni nu mai plange. Finalul concertului lor a fost o adevarata surpriza, pentru ca pe scena a revenit Puya si alaturi de Cristi Minculescu, pe ritmuri de rock, a interpretat piesa Americandrim.

Puya a glumit inainte sa inceapa sa cante si a zis: "Ne rotim pletele in sincron!". Dupa ce Puya s-a intors in culise, Iris a continuat bis-ul cu piesa Floare de iris.

In concluzie, ne-a placut la Ursus Evolution Tour, un festival care ne-a amintit ca avem si noi trupe bune, de toate genurile, care pot strange un numar impresionant de oameni si care pot face o atmosfera de zile mari. Daca n-ati fost la Cluj, urmeaza Iasi (9 - 10 iulie), Brasov (23 - 24 iulie) si Mamaia (12 - 13 august).

Mai multe info despre Ursus Evolution Tour aici.