Cum a fost la Ursus Evolution Tour, Brasov

Ursus Evolution Tour a ajuns in weekend-ul care tocmai a trecut si sub Tampa, la Brasov. Iar timp de doua zile, Piata Sfatului a primit cu bratele deschise si cu un public foarte numeros si generos (50.000 de oameni, dupa numaratoarea organizatorilor) cele 12 formatii romanesti de top.

Ziua 1: Prima zi de festival a inceput pe o vreme foarte frumoasa, la ora 18:00, cu trupa cu care deja ne-am obisnuit sa dea startul "evolutiei muzicii romanesti": Les Elephants Bizarres. Publicul s-a adunat in fata scenei in numar din ce in ce mai mare pe piesa ca Hello (says the devil), The Boys, Have No Fear sau Smile (piesa noua ce se va bucura in curand si de un videoclip). Pe piesa Hello, alaturi de "elefanti", a urcat pe scena si Sorin de la E.M.I.L., Stefan facandu-i intrarea pe versurile: "Si cerul se-apropie si cade pe tine, Sorine, Sorine!"

Les Elephants Bizarres Les Elephants Bizarres
Asa cum stim deja, dupa ce "elefantii" i-au facut pe brasoveni sa "ridice trompa sus", baietii de la E.M.I.L. au urcat pe scena pentru a-i face pe brasoveni sa faca un pic de pogo si sa "jump! jump! jump!". Sorin si-a declarat admiratia inca de la primi pasi pe scena, spunand despre Brasov ca este un oras minunat, in care este o placere sa canti. Si au cantat cu pofta: Pisica, 1000 de dorinte, Bar Fly, Noaptea si Supradoza de Vise. Cu pofta s-a si dansat in fata scenei, iar alaturi de trupa a urcat si Vlad de la Pistol cu Capse, timp de doua piese. Ska-punk-ul lor a sunat bine sub Tampa.

E.M.I.L. E.M.I.L.
A urmat ROA, cu un Junkyard intr-o forma mai buna decat ultimele dati cand l-am vazut pe scena. Din reactia publicului nu era greu sa-ti dai seama ca ROA "place, place, place" mult la brasoveni. S-a dansat in fata scenei, berea Ursus a curs, mainile au fost in aer, iar ROA a fost la inaltime pe piese ca Ne place, Gradina de vara, Aripi in vant sau Pe pamant.

ROA ROA
Cum era de asteptat, la Parazitii s-a dezlantuit haosul. Cheloo si Ombladon n-au stat locului deloc, s-au miscat dintr-o parte intr-alta a scenei si au avut in spate intreaga brigada 20CM. Piesa Arde a facut ca Piata Sfatului sa ia foc, iar gardurile din fata scenei au fost total inutile, pentru ca fanii nu au mai putut fi opriti din a le trece pentru a fi cat mai aproape de preferatii lor. S-au cantat si piese care noua nu ne-au placut, cum ar fi De ziua ta sau Zi Pu-la-la-la, dar care au prins la public (din pacate). O surpriza a fost faptul ca pe ultimele doua piese a urcat pe scena si Bitza, iar Vorbeste vinul a sunat bine live.

Parazitii Parazitii Parazitii Parazitii
Parazitii Parazitii
Scena a explodat intr-un joc de lumini spectaculos odata cu lasarea intunericului si cu urcarea pe scena a rockerilor de la Cargo. Hip-hoperii din primele randuri au fost inlocuiti de rockeri care si-au rotit pletele, au ridicat paharele de bere in aer si au cantat impreuna cu Adrian Baciu Igrisan pe piese ca Ziua Vrajitoarelor, Batacanda, Doi pasi, Daca ploaia s-ar opri sau Aproape de voi. Dupa Cluj si Iasi, Cargo a demonstrat inca o data ca au fanii numerosi peste tot in tara, iar dupa terminarea concertului, "ploaia de aplauze" nu s-a oprit minute bune.

Cargo Cargo
De la prima pana la ultima formatie, festivalul a avut un traseu crescendo, publicul devenind din ce in ce mai entuziasmat, iar atmosfera devenind din ce in ce mai electrizanta. Iris a reprezentat apogeul primei nopti de sub Tampa. Dupa Intro-ul de chitari cu care ne-am obisnuit de la celelalte doua editii, Cristi Minculescu a aparut pe scena in aplauze si a inceput cu piesa Nimeni nu mai plange. Printre altele au mai fost Nu te mai preface, Baby, Vrei sa dormi si, preferata noastra, Cat as vrea sa zbor, pe care Cristi i-a indemnat pe cei din public sa o cante cap-coada impreuna cu el, pentru a vedea cat de frumos suna asa. Si, intr-adevar, a sunat foarte bine, emotionant, chiar.

Iris ROA Iris Iris
Iris Iris

Ziua 2: Duminica, chiar daca ne-am facut grija ca s-ar putea sa ploua, a fost o zi perfecta pentru festival. The Mono Jacks au deschis seria de concerte. Piese ca Superstitions, Let It Burn, We're All Getting Older, Maria sau Come Back Girl le-au pus articulatiile in miscare celor din public. Iar cu Push the Pedal au inchis in stilul calsic concertul lor.

The Mono Jacks The Mono Jacks
Imediat dupa ce Doru si baietii sai si-au scos chitarile din prize si s-au dat jos de pe scena, timp de trei runde, hip hop-ul a fost campion. Primul a fost Grasu' XXL, primit regeste si la Brasov. Grasu' a facut show in Piata Sfatului, ca la Cerbul de Aur sau cel putin asa spunea el in microfon. Printre versurile pe care le-a scuipat in microfon au mai fost si cele de pe piesele Curaj, Da-te mai asa, Prea mult fum sau Maria Ioana, iar pentru piesa Azi NU pe scena a urcat si Guess Who. De fapt, concertele celor doi au fost sudate, fara nicio pauza intre ele.

Grasu XXL Grasu XXL
Guess Who a urcat pe scena impreuna cu Griffo, acesta acompaniandu-l pe mai toate piesele. Cei doi au facut ca toata Piata Sfatului sa rasune de piese ca: Locul potrivit, Manifest, Eugen sau Tot mai sus. Guess Who a facut un show foarte frumos sub Tampa, iar publicul l-a apreciat din plin, ducandu-l din aplauze "tot mai sus".

Guess Who Guess Who
A urmat Puya, care a adus hip hop-ul de cartier bucurestean si la Brasov. Pe scena a urcat alaturi de Bibanu, un rapper din Brasov, iar cei doi au cantat atat piese mai vechi, precum Zi de zi si Viata mai buna, dar si hit-urile care l-au tinut ani buni pe Puya in topuri: Undeva in Balcani, Vestul salbatic, Sus pe bar, VIP, Change etc. Din pacate, concertul lui Puya nu a fost la fel de reusit ca cel de la Cluj, unde a fost incredibil, dar probabil ca s-a intamplat asa si deoarece cu o zi inainte acesta a fost huiduit la Folk You, in Vama.

Grasu XXL Puya Puya Puya
Puya Puya

Suie Paparude mai aveau un pic si daramau Biserica Neagra, aflata in spatele scenei. Exageram un pic, dar piesele lor au facut, la propriu, sa se zguduie toata Piata Sfatului. Au sunat incredibil de bine, de la prima si pana la ultima piesa, desi Bean n-a fost in cea mai buna forma. Armada verbala, Soundcheck, Cu zambetul pe buze, Pentru inimi si au incheiat cu Cea mai frumoasa zi - toate piesele s-au dus din difuzoare pana-n sangele publicului, lasand Brasovul in stare de soc, dar cu un zambet pe buze si cu sentimentul ca au trait cea mai frumoasa zi.

Suie Paparude Zdob si Zdub Suie Paparude Suie Paparude
Suie Paparude Suie Paparude

Zdob si Zdub au fost cei care au pus punct "evolutiei muzicii romanesti" la Brasov si ne-au oferit ceva total diferit de orice "vazuse Brasovul cu urechile sale" in aceste doua zile de festival: un spectacol de hardcore moldovenesc, Mai!.

Roman a dovedit inca o data ca este un showman foarte bun, raspandind buna dispozitie in public si facandu-i pe oameni sa se ia la hore si sa danseze impreuna cu el. Un spectacol plin de culoare, in adevaratul sens al cuvantului, datorita si proiectiilor si jocurilor de lumini care au fost exploatate la maxim.

S-a topait mult pe Videli Noci, Vai s-amar de capul meu sau Mamaligamania. Zdubii au sunat foarte bine in Brasov, muzica lor potrivindu-se de minune cu acest oras superb. Ne-au lasat cu mult energie, lucru pentru care dupa festival am mai ratacit un pic pe strazi. Ne-a placut la Ursus Evolution Tour, Brasov foarte mult si incepe sa ne placa din ce in ce mai mult acest gen de festival, cu trupe romanesti care reusesc sa stranga un public mai numeros decat un festival cu un line-up international.

La mai mare! Si la mare! Urmeaza Mamaia pe 12-13 august!

Zdob si Zdub Zdob si Zdub Zdob si Zdub Zdob si Zdub
Zdob si Zdub Zdob si Zdub