Cum a fost la Red Hot Chili Peppers Live: I'm With You, la The Light Cinema

Din pacate, Red Hot Chili Peppers n-au ajuns pana acum si in spatiul carpato-danubiano-pontic si probabil ca va mai trece ceva timp pana sa-i vedem in carne si oase pe o scena romaneasca. Cam tot atat de mult ca pentru a-i vedea pe U2 - avand in vedere ca RHCP au mai fost numiti si U2-ul american.

Din fericire, ieri seara am avut totusi ocazia de a-i vedea intr-un concert live, fara a parasi tara. Doar ca, in loc de a urca pe scena, baietii de la RHCP au urcat pe marele ecran din The Light Cinema, in fata unei scene de cinema plina ca pentru un blockbuster. Lansarea celui de-al 10-lea album Red Hot Chili Peppers, I'm With You, a avut loc ieri seara si s-a lasat cu un concert capturat live in HD din Koln, Germania, de catre Splinter Films, si transmis prin satelit in peste 900 de cinematografe din SUA, Canada, Europa si America de Sud. Am fost si noi intr-unul - The Light Cinema.

Sa "vezi" un concert intr-o sala de cinema poate sa para... incomod si nu chiar "the real thing", iar asteptarile noastre nu au fost prea mari. Pana ne-am trezit in mijlocul concertului intr-o sala de cinema in care se aplauda, se bea bere si se dansa. Nu chiar "the real thing", dar destul de aproape si, oricum, o experienta frumoasa, mai ales cand stii ca "vezi" in direct concertul, ca tot ce se intampla pe scena proiectata pe ecran se intampla in timp real la peste 1597 de km departare. Calitatea imaginii a fost excelenta, putem spune ca am vazut mai multe si mai bine decat multi care au fost in fata scenei, in Koln.

Sunetul a fost si el cristal, poate un pic prea incet si cu mentiunea ca pe unele piese vocea lui Anthony Keidis a fost acoperita de chitara noului membru, Josh Klinghoffer. Apropo de noul chitarist RHCP, in documetarul de 20 de minute care a precedat concertul, Flea si Anthony au vorbit foarte mult despre el. Au spus ca John Frusciante nu va putea fi inlocuit niciodata, dar ca Josh face o treaba excelenta si se apropie de geniul lui Frusciante. In orice caz, au existat emotii in ceea ce priveste primul lor concert alaturi de noul chitarist.

La o prima vedere, Josh parea ca nu se potriveste prea bine in peisaj, atat ca imagine si varsta (fiind cu aproape 17 ani mai tanar ca restul membrilor), cat si ca miscare scenica. Flea si Anthony erau la bustul gol, cu tatuajele, muschii si transpiratia la vedere. Josh era skinny si imbracat in haine largi si negre si oarecum izolat in partea dreapta a scenei. Dar chitara lui a sunat excelent, mai ales in momentul instrumental pe care l-a avut impreuna cu Flea si Chad sau pe solo-ul de pe Did I Let You Know.

Concertul a durat aproape doua ore si ne-a trecut prin toate cele 14 piese de pe I'm With You. Timp in care RHCP au demonstrat ca, desi au imbatranit (lucru vizibil cu ochiul liber, mai ales cand la jumatatea concertului Flea a trebuit sa ia o pauza, pentru ca il dureau incheieturile), inca mai au acea combinatie exploziva de energie si carisma care transforma concertele lor in spectacole incredibile.
the light cinema
Cele mai frumoase momente ale concertului I'm With You Live au fost piesele The Adventures of Rain Dance Maggie (deja hit), Ethiopia (cu acel E - I - O - I - E - I - A melodic al lui Keidis care-ti ramane infipt in cap), Did I Let You Know (care va fi mai mult ca sigur urmatorul hit de pe I'm With You si care a fost cantata de doua ori, din cauza ca prima data trompeta nu s-a auzit in cinematografe), Dance, Dance, Dance (cu un vibe excelent, jubilant si plina de optimism) si Give It Away (singura piesa cantata care n-a fost de pe I'm With You, dar care ne-a amintit de vremurile in care RHCP erau tineri si "dementi").

Cu Give It Away s-a incheiat si concertul I'm With You Live, pe ecran incepand sa se deruleze genericul in aplauzele spectatorilor (dar si ale "telespectatorilor"), care cereau bis. Ne-am bucurat mult ca am reusit sa-i vedem pe Red Hot Chili Peppers live, chiar si intr-o sala de cinema ne-am simtit destul de aprope de ei si este o experienta pe care o recomandam tuturor, mai ales daca sunt fani.

RHCP - Did I Let You Know, live

RHCP - Happiness Loves Company, live

RHCP - Give It Away, live