Control Day Out 2: O.Children, Wild Beasts, Woodkid si The Shoes

Nu stiu exact ce le trecea prin minte celor care ieri, in jurul orei 7:30 se indreptau spre Arenele Romane, la Control Day Out II, dar eu aveam urmatorul lucru in cap “De ce e un nor pe cer? Nu! Nor? Nu vad nici un nor! NU o sa ploua. Uite, s-a dus, uite, e soare”. Spolier: a plouat. Dar despre ploaie, mai incolo.

Mai intai, despre cei patru englezi de la O.Children si primul lor concert in afara. Care, dupa spusele lor pe pagina de Facebook, a fost “Best. Gig. Ever”. Nu trebuiau sa ne-o zica online, insa. S-a vazut ca s-au indragostit de publicul de pe Arene dupa primele cateva piese. Si invers, chiar de la primele acorduri al PT Cruiser, piesa cu care au inceput concertul, melodie perfecta pentru arene si alte chestii de genul.

Control Day Out 2 Control Day Out 2

Au tinut-o in multe reverberatii si feedbackuri si, desi pe albume suna bestial, live au sunat si mai bine. Iar, daca la inceput, multimea era totusi rezervata, dupa trei sferturi de ora, cand au anuntat ca “this is our last song”, parca nu i-ar fi lasat sa plece. Va dati seama ce bucurie cand solistul Tobias O’Kandi a spus “No, no, we’ll play another song” si cei patru s-au aruncat intr-o versiune delicioasa a melodiei Ruins.

Si, dupa ce au iesit de pe scena, s-a intamplat. A inceput sa ploua. Incet la inceput, cu galeata in scurt timp. Iar zona din fata scenei s-a eliberat rapid. In cazul in care aveai pelerina, iti asigurai lejer un loc la gard. Dupa 40 de minute de ploaie, Wild Beasts s-au incumetat sa se urce pe scena si, o data cu ei, s-a strans si ceva mai multa lume in fata scenei. Doar ca nu s-a auzit prea grozav. Vocea, restul a fost ok.

Control Day Out 2 Control Day Out 2

Probabil de la ploaie, de la vocea care nu se auzea bine (iar vocea inseamna mult pentru o piesa Wild Beasts), inceputul a fost putin dezamagitor. Dar asta nu a insemnat ca nu s-a dansat pe We Still Got The Taste Dancin’ On Our Tongues. Pe parcurs, ploaia s-a oprit, vocea a inceput sa se auda mai bine, dar englezii parca erau tot putin pleostiti. Din nou, s-a dansat, s-a cantat, s-a aplaudat, dar parca se putea mai bine si, per total, concertul nu s-a ridicat la nivelul asteptarilor.

Control Day Out 2 Control Day Out 2 Control Day Out 2 Control Day Out 2

Dupa ploaie, la 12 noaptea, urmeaza evident putin frig. Asa cum dupa Wild Beasts, a urmat Woodkid. Care, nu zicem, s-a lasat putin asteptat. Dar, cand a urcat pe scena, publicul care deja umpluse zona de jos a Arenelor a uitat de frig, de ploaie si alte parti mai neplacute ale serii. S-a si auzit bec, iar domnul Lemoine a stiut sa tina publicul in priza, cu cate o propozitie intre cantece, un indemn (“jump”), o mana ridicata in aer ca si cand el era dirijorul si multimea orchestra.

Cei mai multi au venit aseara pentru Woodkid si s-a vazut. Intre tobele care sunau ca tunete (doua seturi mari de tobe erau asezate in spatele scenei), melodiile mai lente si pauzele din mijlocul pieselor care te lasau sa respiri inainte de a te lua din nou pe sus, publicul a fost complet fascinat de concertul francezului. Arenele mai aveau putin si se cutremurau cu totul de la aplauzele venite din partea publicului.

Control Day Out 2 Control Day Out 2

Si The Shoes, tot francezi si ei (“Nous sommes The Shoes. On est francais”), au avut doi bateristi. Plus o chitara care a rupt. Mult feedback si la ei, ultima trupa din line-up, ca si la O.Children, primii de pe afis. Desi Arenele se golisera, multi plecand dupa Woodkid, asta a insemnat doar ca era mai mult loc de dans pentru cei ramasi. In ciuda frigului care iti intra din ce in ce mai mult in oase si a faptului ca era deja 2 dimineata.

Control Day Out 2 Control Day Out 2

Ce conta? Chitara aia ti se ducea direct in maduva spinarii, indeaproape urmata de tobele absolut fantastice. Time to dance si chiar asta a fost.  Au sunat mult mai bine si mai electrifiant decat pe inregistrari si, daca nu erai convins de ei inainte, liveul de aseara ti-a schimbat clar parerea.  Si asa a trecut si Control Day Out II. Nu fara probleme (de sunet, de vreme), dar nu ar fi fost o experienta live fara ele. Si inca una reusita.

Mai multe poze de la Control Day Out 2