Concertul Status Quo sau crima de la Sala Palatului

Am fost aseara la concertul celor de la Status Quo, gazduit de Sala Palatului, si ne-a placut atat de mult, incat orice-am scrie se invarte in jurul cuvantului "crima": britanicii au fost criminali, a fost aproape o crima sa fim nevoiti sa stam pe scaune, iar faptul ca Sala Palatului nu s-a umplut ar trebui sa se considere un lucru la fel de ilegal precum crima. Fiti rabdatori, ajungem si la ce ne-a facut sa tragem concluziile astea.

Inainte de toate, trebuie sa laudam organizarea. Desi, ce-i drept, putine lucruri pot da gres intr-o locanta precum sala care emana strictete de fost regim comunist prin toate fibrele, ne-a placut ca n-a fost imbulzeala, s-a gasit de baut si de mancat, s-a respectat programul si am fost ghidati si ajutati sa ne gasim locurile. Stim ca sunt lucruri normale, dar in ziua de astazi tocmai de-aceea le apreciem inzecit.

Seara a fost deschisa de cei de la VH2, care desi nu sunt tocmai pe felia noastra, au sunat ok si au reusit sa degajeze atmosfera. N-am sti sa va zicem cat si daca a transpirat Gabriel Cotabita, dar daca a facut-o, a fost cu folos, pentru ca omul are suficiente fane pe care reuseste sa le seduca cu versurile sale. Si oricat am fi de impotriva siroposeniei, nu putem sa nu apreciem obiectiv vocea sa si faptul ca trupa a incercat sa cante piese mulate pe genul de rock abordat si de Status Quo. Asadar, thumbs up de data asta pentru VH2!

Status Quo sau crima de la Sala Palatului Status Quo sau crima de la Sala Palatului

A urmat o pauza de vreo 20 de minute, timp in care multimea inca mai sosea. Demult n-am mai fost la un concert in care sa ne simtim un pic jenati de tineretea noastra. La Status Quo, media de varsta era de 40 de ani. Nu va mintim, puteati sa veniti linistiti cu bunicii, daca nu aveau alte planuri. Ei, nici macar cu seniorii nu s-au strans suficienti oameni ca sa umple Sala Palatului - mare pacat ca britanicii au cantat cu doar 70% din sala plina, nu stiti ce-ati ratat!

Sonorizarea a fost brici, asa ca am putut sa savuram momentul Status Quo la intensitate maxima. Vorbim despre intensitate pentru ca am inteles de ce trupa asta oldschool este considerata a fi inventatoarea stilului boogie rock. Cand show-ul a inceput cu celebra Caroline, ne-a venit sa ne ridicam instantaneu in picioare si sa... do the boogie dance. Legenda e adevarata.

Uitati tot ce stiti despre Status Quo de la radio, In the Army Now si Rockin' All Over the World nici macar nu sunt piesele lor proprii, ci cover-uri. Uitati de ele, pentru ca nu sunt nici reprezentative si nici nu spun nimic despre rock'n'roll-ul atat de dansabil al formatiei. Live, Status Quo a reusit sa cucereasca pe toata lumea, caci la sfarsitul show-ului, sala era in picioare, jumatate de public renuntase la scaune pentru a se zbengui in fata scenei si nici macar cei mai in varsta dintre participanti nu se plangeau de picioare sau sale.

Ne-au placut Status Quo si pentru ca, desi cel mai nou album al lor e lansat destul de recent, ne-au scutit de ultrapromovarea lui si n-au cantat decat o singura piesa de pe el, Rock'n'roll 'n' You - care pana si ea suna bine, contrar tabieturilor actuale ale trupelor vechi. In rest, am avut parte de o adevarata orchestra de coarde - 2 chitare electrice si una acustica au reusit sa ne ridice parul de placere pe ritmuri de hard rock, blues rock si rock'n'roll, in timp ce basul si tobele marsaluiau nemilos. Cand ne delectam doar cu doua chitare, clapele si pianina reuseau sa scoata ce-i mai bun din trupa si sa puna partea dansabila la inaintare.

Recunoastem ca ne-a acaparat si umorul britanic al solistului si chitaristului Francis Rossi, care nu a folosit ipocriziile arhicunoscute si fumate de genul "faina Romania, ce ne place tara voastra", ci a comunicat scurt si la obiect: prima data in loc de bine v-am gasit, spunand "We are so glad someone came to this show", si a doua oara cand nu reusea sa infasoare mai repede o coarda de chitara: "These things are German, all the things Germans do are... wait, are there any Germans here tonight?" (in sala s-au ridicat vreo trei maini) "Shit... All the things Germans do are perfect!". Sala a ras zgomotos si noi la unison.

Daca mai adaugam si topaiala sincron a membrilor formatiei pe diferite parti ale pieselor, va dati si singuri seama ca or canta ei Status Quo din '67, dar nu vor ajunge niciodata una dintre trupele care provoaca nostalgii, din simplul motiv ca au un show mult prea puternic si o muzica mult prea energica si optimista pentru a se preta la asa ceva. They simply rock!

Speram ca am reusit sa va facem in ciuda ca n-ati venit, ati ratat unul dintre cele mai bune concerte de anul asta, umila noastra parere. Nici n-ar fi trebuit sa fiti fani ai trupei ca sa va placa, dupa cat dans si rock oldschool s-a cantat, ati fi plecat fani, cu siguranta. Ii mai vrem pe Status Quo pe la noi, poate la un festival in aer liber, sa ne putem desfasura in voie, fara scaune si alte piedici!

(Speram sa primim si niste poze pe parcursul zilei, deocamdata sursele sunt: 1, 2, 3, 4)