Concert simfonic - Orchestra Filarmonicii din Moscova la Ateneul Roman

Sambata seara, Orchestra Filarmonicii din Moscova, dirijata de Yuri Simonov, a sustinut un concert exceptional la Bucuresti, in Sala Mare a Ateneului Roman, aceasta aflandu-se in turneul jubiliar de 60 de ani de la infiintarea orchestrei.

Personal, n-am fost niciodata la un concert de muzica simfonica sustinut in Sala Mare a Ateneului Roman, asa ca prezenta Orchestrei Filarmonicii din Moscova a fost un motiv in plus pentru a cumpara bilete si pentru a simti pe propriile timpane cum suna muzica simfonica interpretata live de una dintre cele mai bune orchestre din lume.

Filarmonica din Moscova @ Ateneul Roman Filarmonica din Moscova @ Ateneul Roman Filarmonica din Moscova @ Ateneul Roman Filarmonica din Moscova @ Ateneul Roman

Ansamblul a concertat sub bagheta celor mai cunoscuti dirijori sovietici si este cea mai buna orchestra de muzica simfonica din intreaga Rusie. De asemenea, aceasta a
sustinut concerte in peste 50 de tari si, inainte sa ajunga la Ateneul Roman, a trecut mai intai pe la Carnegie Hall si Every Fisher Hall din New York, Royal Hall si Albert Hall din Londra, Musikverein si Opera House din Viena, Concertgebouw din Amsterdam, Teatro Colon din Buenos Aires si prin salile filarmonicilor din Berlin, M√ľnchen, Chicago, Oslo, Stockholm, Praga, Washington, Montreal, Paris, Madrid, Tokyo, Osaka, Seoul, Hong Kong.

Tot din categoria wiki despre Orchestra Filarmonicii din Moscova si din CV-ul ei impresionant: aceasta a realizat peste 300 de inregistrari si a sustinut peste 6000 de concerte, iar in ultimii doi ani au fost lansate discuri cu muzica de Ceaikovski (suita din Lacul lebedelor si Capriciu italian), Rahmaninov (Simfonia nr. 2), Prokofiev (Suita Romeo si Julieta), Beethoven (Simfoniile nr. 1, 4, 9) dupa inregistrari live din Marea Sala a Conservatorului din Moscova.

Deci, un must see and hear pentru toti iubitorii de muzica de orice fel.

Filarmonica din Moscova @ Ateneul Roman Filarmonica din Moscova @ Ateneul Roman

Sub bagheta unui dirijor la fel de celebru, Yuri Simonov, Orchestra Filarmonicii din Moscova a interpretat exceptional si impecabil: Simfonia nr. 9 (Antonin Dvorak), Preludiu si Moartea Isoldei din opera "Tristan si Isolda" (Richard Wagner), Suita din baletul "Pasarea de foc" (Igor Stravinski), plus un bis lung cat aproape inca un concert.

Poate ca pentru unii muzica simfonica pare ceva invechit, lipsit de orice cool factor, plictisitor si cu un strat de praf ca rafturile de carti din biblioteca bunicii, dar este doar o idee preconceputa. E adevarat ca in mare parte publicul era trecut de varsta a doua, iar tinerii de vreo 20 si ceva de ani erau intr-o minoritate vizibila, dar muzica a fost cum nu se poate mai frumoasa, iar interpretarea si claritatea sunetului au fost dincolo de orice experienta muzicala trecuta prin boxe. Ganditi-va doar unde ati mai putea experimenta muzica scoasa de o "armata" de peste o suta de instrumente.

Concertul Orchestrei Filarmonicii din Moscova a fost de-a dreptul impresionant si emotionant. Si, asa cum am mai spus, pentru mine a fost o premiera, suferind cam de aceleasi idei preconcepute si deloc fondate, dar, cu siguranta, pe viitor voi repeta figura. Ceea ce va recomand si voua. Este o experienta dupa care veti asculta muzica cu alte urechi :)