Concert regal: Elton John la Bucuresti

Nu ne asteptam ca un Sir sa faca tot ce-i sta in putinta ca sa fie pe placul supusilor sai; asa cum nu ne asteptam ca Elton John, trecut de ceva timp de prima tinerete, sa fie plin de energie si de vitalitate si sa cante doua ore si jumatate fara intrerupere, ieri seara pe scena din Piata Constitutiei. Sir Elton a dat ieri seara lectii tuturor artistilor pustani care se chinuie sa tina un show live si care abia reusesc sa transmita ca se simt bine pe scena; watch and learn, youngsters!

Artistul britanic a reusit sa ne surprinda in mai multe feluri: o data prin energie si buna dispozitie contagioasa (i-a atins pana si pe spectatorii care sprijineau gardul Casei Poporului), apoi prin faptul ca nu mai vroia sa paraseasca scena, inca o data prin energia molipsitoare si, last but not least, prin respectul pe care l-a avut pentru publicul de aseara.

Concert Elton John la Bucuresti Concert Elton John la Bucuresti

Din prima clipa in care Elton a pasit pe scena am stiut ca o sa ne intelegem de minune si ca o sa urmeze o seara de pomina. Sir este un domn simpatic care zambeste frumos, care vorbeste tot timpul cu publicul, care isi aplauda la randul sau aplaudacii si care se ridica in semn de respect dupa terminarea fiecarei piese pentru a intampina ovatiunile publicului.

Recunoastem ca inainte de seara de ieri aveam o curiozitate superficiala si abia asteptam sa vedem ce tinuta va avea artistul pentru concertul din Bucuresti; nici prea flashy, nici prea colorata, Elton John a optat pentru un frac negru decorat cu mici cristale si bling-bling-uri care formau imaginea artistului in miniatura care aterizase direct in gura unui crocodil.

La acest frac stralucitor, artistul a asortat o camasa de un albastru electrizant si niste ochelari de soare tot pe nuante de albastru de unde luceau initialele EJ increstate pe rame.

Odata ce ne-am satisfacut poftele de fashion, ne-am dedicat intru totul savurarii concertului. Artistul a inceput in forta facand apel si la spectatori ("come on") si alegand pentru prima parte a concertului melodii mai jazzy si mai vesele precum "Saturday" sau "Levon" si "Madman Across the Water", melodii de pe albumul din 971, dar care inca nu si-au pierdut farmecul sau valoarea.

Incet, incet, artistul a inceput sa schimbe tempo-ul concertului si sa tina oamenii cuminti pe scaune dupa ce ii scosese la dans. A inceput partea mai soft a concertului, gradat trecand de la "Tiny Dancer" la "Sacrifice" ca sa ajunga direct in sufletul indragostitilor cu "The Way You Look Tonight" ("for all you lovers out there"). Cand credeai ca show-ul se apropie de final, Elton John dadea semne ca abia atunci a terminat de facut incalzirea.

Noua nu ne vedea sa ne credem ochilor; Elton John era de neoprit. Am crezut ca dupa panta melancolica pe care ne-a dus cu piese precum "Don't let the sun go down on me", "Sorry seems to be the hardest word" si "Candle in the wind" (varianta veche dedicata Normei Jean, nu cea scrisa pentru Printesa Diana), artistul o sa se opreasca si o paraseasca scena.

Dar nu, abia dupa piesele emeotionante a inceput adevarata distractie spre exasperarea oamenilor de la paza care ii trimiteau mesaje afectuoase lui Elton John: "ba, pleaca ba odata acasa", "hai ba ca te-am platit pana la 10", "cati ani are ma asta, mai poate?" si, desigur, uralele care nu pot fi redate din conditii de respect si cenzura.

Dupa momentul muzical mai touchy si emotionant, Elton John a animat spiritele si a trimis veselie in public prin interpretarea unor piese mai jolly precum "Sad songs" (nu era deloc sad), "Crocodile rock" si altele; pentru toti care se intrebau daca artistul mai poate sau daca el cunoaste limite, Elton John le-a raspuns tuturor gura-casca cum stie el mai bine, prin interpretarea piesei "I'm still standing".

Eram siguri ca show-ul nu se poate opri aici (desi artistul ajunsese deja, dupa numaratoarea noastra, la 22 de piese + vreo 2 solo-uri de pian) iar Elton s-a intors in glorie pe scena pentru un bis-bis; am spus bis-bis pentru ca artistul nu s-a rezumat la o singura piesa, a cantat doua ca sa fie sigur ca isi lasa publicul multumit si satisfacut (Sir, aveti reclamatii strict din partea paznicilor).

Ciudat, dar nu a cantat Nikita, in schimb a cantat frumoasa piesa de pe soundtrack-ul Lion King- "Circle of Life" si o melodie din tinerete, de pe al doilea album al artistului, "Your Song". Asa s-a incheiat seara noastra, nu inainte ca Elton John sa mai stea in fata spectatorilor si sa multumeasca pentru aplauze, sa primeasca flori si sa semneze niste afise.

A fost o seara cu adevarat regala in care artistul a respectat publicul si s-a comportat ca un adevrat Sir; publicul a fost si el cuminte si respectuos, barbatii au scos femeile la un blues atunci cand melodia o cerea, spectatorii s-au ridicat de pe scaune abia atunci cand au avut voie, moment in care s-au ingramadit toti in fata scenei.

Elton John si-a meritat ropotul de aplauze pentru ca ne-a oferit una dintre cele mai mari surprize ale verii: un artist de talia lui a fost mai mult decat prietenos cu publicul roman si a demonstrat ca varsta nu are nicio treaba cu activitatea mzuicala, atata timp cat intr-adevar te simti bine pe scena si inca stii cum sa-ti multumesti audienta.

De la spectacolul de ieri am plecat mai tineri, mai veseli, plini de energie si repetand playlist-ul artistului, nestiind ce sa alegem la favorite. Sa tot avem seri ca aceasta si sa speram ca Elton se va apuca si de meditatii pentru artistii antisociali, grumpy sau prea aroganti.

*un alt bonus al concertului de ieri a fost extra-optiunea utila si relativ inedita simfylive- o inregistrare audio a concertului la care ai participat pe care puteai s-o cumperi pe un USB personalizat; daca voiai sa ai amintirea live a unei seri furmoase, plateai 100 de lei pentru USB si aveai concertul de ieri forever and ever.

1. Saturday Night's alright
2. Levon
3. Madman across the water