Concert: Yann Tiersen in Silver Church

La un an dupa aparitia destul de controversata de la Sala Palatului, cand a reusit sa umple aproape toata sala si in scurt timp sa o goleasca simtitor (publicul pleca, surprins de faptul ca nu se canta nimic de pe Amelie, cruce pe care o va duce mult timp de-acum incolo), Yann Tiersen a revenit in Romania in cadrul turneului de promovare a ultimului sau album, Dust Lane.

Dupa ce vazusem cu un an inainte Sala Palatului plina, faptul ca a fost programat in Silver Church, o sala cu o capacitate cam la sfert, mi s-a parut destul de nepotrivit, mai ales ca spectacolul a fost declarat "cu casa inchisa" de ceva timp. Sincera sa fiu, ma asteptam la o inghesuiala sardiniana (cum a fost la Anathema), care banuiam ca se va disipa pe la jumatatea concertului injurand noul trend post-rock al compozitorului. M-am inselat, si chiar mi-a parut bine. Publicul a ramas compact pana la sfarsit, iar oamenii, spre deosebire de acum un an, pareau ca stiu pentru ce venisera.

In deschidere i-am ascultat vreo trei sferturi de ora pe cei doi de la Lonski and Classen, un duo german electro-acustic, care au sunat neasteptat de bine live. Ii ascultasem putin pe youtube inainte si nu mi se parusera decat "just another indie band". Desi cu o prezenta scenica destul de plata, cei doi au reusit ca doar din niste tobe, o clavieta, o chitara si nenumarate pedale pe podea sa faca serii o deschidere placuta, iar publicul i-a primit cu evidenta bunavointa si caldura. (Ii puteti asculta aici).

Lonski &Classen Lonski &Classen
Lonski &Classen Lonski &Classen Lonski &Classen Lonski &Classen Lonski &Classen Lonski &Classen

Pe la 9 trecute fix au terminat, si-au impachetat pedalele si au lasat scena lui Tiersen si colegilor sai de trupa: Stephane Bouvier (bass, clavieta, saxofon), Dave Collingwood (tobe), Robin Allender (chitara), plus un backing vocal care canta din cand in cand si la un instrument pe care nu l-am vazut prea bine, plus inca un instrumentist la clape, ondes martenot, metalofon si microfon.

Yann Tiersen Yann Tiersen
Yann Tiersen Yann Tiersen Yann Tiersen

In mijlocul lor, imbracat la fel ca anul trecut, de parca s-ar fi dus sa isi ia tigari de la chiosc, in tenisi si cu o camasa cadrilata, cu parul valvoi si in transa, Yann Tiersen, inconjurat de tot arsenalul sau instrumental: chitare, mandolina, clape, pedale, clavieta si, desigur, nelipsita vioara cu firele rupte fluturand furios la capatul arcusului.

Yann Tiersen Yann Tiersen
Yann Tiersen Yann Tiersen Yann Tiersen Yann Tiersen Yann Tiersen Yann Tiersen
Yann Tiersen

Concertul ne-a placut teribil si s-a auzit bine, cu vreo 2 exceptii scrasnite dar remediate urgent. Tiersen &Co sunt niste instrumentisti desavarsiti si au transformat piesele de pe Dust Lane, poetice, nostalgice si linistite in versiunea de studio, in niste constructii complicate, intr-un fel de jam session post-rock intens, cu solo-uri la vioara, cu coruri discrete de 5 voci masculine (am simtit totusi lipsa vocii lui Gaƫlle Kerrien la piesa Fuck Me), cu interventii din partea saxofonului sau sunetele clasice ale repertoriului sau: clavietele si ondium Martenot.

present_5
Setlist (teribil de asemanator cu cel de anul trecut):
1. Countdown