Concert: Umbra et Imago @ Silver Church

Dupa vreo 2 ore de la deschiderea usilor (sau chiar 3, daca ar fi sa ne luam dupa ora de pe afis), adica dupa 2 opening acts cu Kratos si Sincarnate, la care recunoastem ca am chiulit, la 12 punct s-a facut si mai intuneric, s-a oprit muzica infundata de dark disco din fundal si a aparut pe scena un personaj semi steampunk, semi decadent, un pirat al apocalipsei, pe numele sau Mozart, insotit de un Lutz Demmler la bass, blond platinat si in piele de sus pana jos, chitaristul Sascha in penumbra cu joben... sau invers, un tobar pe care il vedeam doar cand se ridica in picioare si... centrul atentiei serii, mademoiselle Le Roy aka Nanne la backing vocals si bici.

Umbra et Imago Umbra et Imago
Umbra et Imago Umbra et Imago

Primul moment demonstrativ al Dominatrix-ei Madeleine, care se ocupa de showul bdsm la toate concertele Umbra et Imago, s-a terminat in tacere. In sensul ca fetele inca se mai agitau pe scena cand Mozart terminase piesa, fara sa-l bage nimeni in seama -toata lumea era concentrata pe cele doua femei dezbracate, nu pe tipul greoi de la microfon-, astfel incat s-a simtit obligat sa ne trezeasca la realitate cu un "buna dimineata" cam ironic.

Umbra et Imago Umbra et Imago Umbra et Imago Umbra et Imago Umbra et Imago Umbra et Imago

Mozart a aratat... horrorshow, vorba lui Alex din Portocala mecanica. Mai intai a venit incotosmanat cu un fel de suman solzos, pe sub care se itea o camasa larga, cu o peruca lunga si neagra, cu niste suvite blonde, si cu un tricorn de pirat cu simbolurile pentru Marte si Venus si un "petic" de ochi pirateresc cu laser rosu. Dupa ce a daramat stativul cu lumanari si cu setlistul, a inceput sa se descotoroseasca de accesorii, scapand incet incet de toate. Daca la inceput arata de-a dreptul horror, dupa ce a scapat si de peruca arata ca dracu'. Nu in sens peiorativ, ci chiar ca dracul in persoana.

Umbra et Imago Umbra et Imago
Umbra et Imago Umbra et Imago
nota metropotamului, aparte: hehe, am inel ca al lui Mozart :)

Nici ca personalitate nu era prea departe, pentru ca ne-a tachinat cam ostentativ toata seara, gratulandu-ne si cu noile cuvinte invatate in romaneste - avea un accent perfect la multumesc, dar la beliti pula s-a incurcat putin. Din fericire sala a fost alaturi de el sa il invete, scandand chestia asta pana cand a prins expresia. Pe care ne-a servit-o apoi in randuri repetate. A incercat sa faca si o tura de crowd surfing prin sala, dar spiritele hranite cu intuneric din primele randuri n-au reusit sa il tina pe putin gratiosul Mozart prea mult pe sus si l-au scapat. De doua ori. Sau s-au razbunat pentru faza cu belitul si alte gratulari amabile.

Umbra et Imago Umbra et Imago Umbra et Imago Umbra et Imago

Mamzel Le Roy a fost foarte discreta tot timpul show-ului, miscandu-se provocator si delicat in rochia incorsetata cand era la microfon (nimic spectaculos din punct de vedere al prestatiei vocalice, rolul ei e mai degraba estetic), si actionand cu precizie si profesionist cand era la mijloc vreun moment de chinuit pe cineva. Victimele au fost o domnisoara plina de vanatai si arsuri (probabil de la show-urile precedente), care a stat sa fie legata cu mainile la spate, atarnata, biciuita (moderat), arsa putin, asa, de spectacol, "incalusata", apoi dezlegata cu dragoste de stapan protector.

Umbra et Imago Umbra et Imago Umbra et Imago

Al doilea "sclav" cred ca a fost ales din public, mi s-a parut ca il zarisem in timpul serii prin sala si nu arata atat de hardcore incat sa fi facut parte din trupeti. El a beneficiat de tratamentul cu ceara fierbinte si alte tehnici care pareau extrem de dureroase, ca de exemplu acul in sfarc.

Umbra et Imago Umbra et Imago
Umbra et Imago Umbra et Imago

Concertul, luat doar ca prestatie muzicala, n-a fost rau deloc. Desi Umbra nu canta altfel decat multe alte trupe germane de gothic metal, au sarmul lor... intr-un fel machiavelic, chiar daca o lasam deoparte pe Nanne si aportul ei gotic-erotic. Mozart e de nestavilit, in ciuda aparentei greoaie se agita, isi toarna sticle in cap, fumeaza, scuipa bere, face crowd surfing (sau macar incearca), se agata de cablul cu catuse de piele al lui Nanne si zboara pe desupra publicului ca un urs. Basistul Lutz ne-a mai placut, are o morga foarte... prietenoasa si o voce pe langa care urletele lui Mozart par ciripituri.

Am ascultat, printre altele, Lieber Gott, Stalker, Memento mori, Alles schwartz, Dunkle Energie, Ein letztes Mal, iar la bis am avut parte de Mea Culpa, Kleine Schwester si au incheiat cu Rock me, Amadeus (cover Falco), la care am avut parte si de un demo de cunnilingus.

Umbra et Imago Umbra et Imago

Seara de fapt nu s-a incheiat aici, am mai avut si un mic spectacol pirotehnic si de acrobatie, nu iesit din comun, dar o incheiere mult mai placuta decat un simplu "la revedere, noapte buna".

Doua vorbe si despre public, care... nu prea era. Subtire prezenta aseara la concert (cam jumatate de Silver Church era plina... rasfirat), probabil din cauza pretului prohibitiv al biletelor: 99 de lei en avance, 120 la intrare. Cei care au venit insa nu pareau pe dinafaristi, ci chiar cunosteau trupa si cantecele lor. Am vazut si cateva costumatii frumusele, desi ne asteptam la o desfasurare de gothic fashion mult mai sustinuta. Ne-a amuzat teribil si travestitul cu cagula de piele, fusta si corset in care indesase niste silicoane, si care defila prin public cu picioarele cam cracanate in ciorapi plasa (a word from the wise, cand ai picioarele in paranteze, zau ca o fusta mini nu e cea mai buna alegere, e valabil pentru ambele sexe :-).

In concluzie, ne-a placut. Un show de gothic metal decent si am avut ocazia sa vedem si o punere in scena BDSM, ceea ce nu mai vazusem pana acum live.

Cine a mai fost si cum v-a placut?

UPDATE: au aparut si inregistrari video:

.

Vezi mai jos toate fotografiile din concert
(dupa play, patratelul gri face full screen):

9 comentarii

Concert: Umbra et Imago @ Silver Church
WW
#1 -

The Truth or Nothing

Draga mea Cristina Petrescu, "sclavul" ala din public, sunt chiar eu. Si ca sa fiu mai explicit, eu si cu cei de la Umbra et Imago ma cunosteam de mult timp inaintea acestui concert si a fost o placere sa ma aflu pe scena cu ei si sa fac parte din spectacol. Mi s-a propus si am acceptat fara sa stau pe ganduri. Intr-adevar...iti trebuie mult curaj sa faci ceea ce am facut eu intr-o tara unde PROSTIA UMANA domina pe toate planurile. Hai sa iti mai spun un lucru, muzica asa zisa "dark disco" se numeste Electro Industrial, EBM (Electronic Body Music), Aggrotech, Gothic Industrial. Apropo' Lutz Demmler nu era chiar in piele de sus pana jos ca de altfel nici cagula travestitului, ci erau din LATEX. Si ca sa fac o gluma, Mozart chiar e DRACUL in persoana, alaturi de Lutz & Nanne.

Concert: Umbra et Imago @ Silver Church
Cristina
#2 -

Draga... Nu, mai bine nu.

Sesizez un ton cam ritos si nu imi dau seama de ce. Pentru ca am zis piele si era latex? Mea culpa, 5 minute in coltul rusinii. Pentru ca am zis dark disco? Dar sa avem pardon, pe cand se nasteau genurile alea - pe care atat de profesoral mi le-ai insirat - era epoca disco, ceea ce prin raport imi permite sa folosesc lax sintagma dark disco, mai ales ca am ascultat si Depeche in intermezzo, daca imi amintesc eu bine.

Iar daca atitudinea transanta e cauzata de faptul ca "te cunosteai cu trupa", lucru care nu iti statea scris in frunte, dar *trebuia* sa il mentionezi si pur si simplu crezi ca nu ai transmis suficient de clar mesajul actului tau de curaj in combaterea PROSTIEI (o caracteristica mai degraba umana prin definitie), te invit sa iti gadili singur orgoliul in continuare.

What was *the truth* again?

Concert: Umbra et Imago @ Silver Church
Laura Sinziana Dumitriu
#3 -

Fiecare cu subiectivismul lui:)

Mie concertul de simbata mi-a lasat o impresie mult mai favorabila decit cea care reiese din cronica de mai sus.Mi s-a parut un show foarte "rotund" si bine organizat,care merita urmarit cap-coada.Cred ca s-a dorit un spectacol-concept,in cadrul caruia si trupele din deschidere isi aveau rolul lor,"asortindu-se" destul de bine cu ceea ce a urmat.Cit despre pretul biletelor,eu una nu l-am gasit deloc prohibitiv,cu toate ca nu ma dau banii afara din casa si ca urmeaza un an plin de concerte costisitoare la care intentionez sa particip.In conditiile in care biletul pentru Bloodhound Gang,care vor cinta in acelasi club,costa 75 respectiv 100 RON la intrare,pretul platit pentru Umbra et Imago si tot show-ul aferent nu mi s-a parut exagerat.
In concluzie trag speranta ca evenimentul din 20 februarie nu va ramine doar un caz izolat in peisajul concertistic de pe la noi.

Concert: Umbra et Imago @ Silver Church
D
#4 -

Re Cristina Petrescu

Cristina Petrescu, usurel ca ti-ai pierdut caii...
Exista trei cronici despre acest eveniment, a ta e cea mai prost scrisa. That's a fact.Dar modul tzafnos de dupa blocuri in care raspunzi unui comentariu e si mai descalificant.
De ce e prost scrisa: are mai multe afirmatii de un prost gust foarte iritant, spre exemplu comentariile la adresa fetishistului cu masca din latex, aprecierea ca submisa din show era plina de vanatai "de la showrile anterioare" si exemplele pot continua. Nu stii nimic despre BDSM si asta nu e o rusine, e firesc. Dar la fel de firesc ar fi sa recunosti cu naturalete si sa nu iti incerci atitudinile superioare pe subiecte ce-ti sunt total straine, ca sa nu cazi in ridicol.

Concert: Umbra et Imago @ Silver Church
Cristina
#5 -