Concert Theatres des Vampires in Wings Club

Ce seara mai potrivita pentru un concert Theatres des Vampires decat cea in care luna plina e atat de aproape de Pamant cum a fost aseara, pe 19 martie? Din pacate, timida, in Bucuresti a stat dupa o perdea groasa de nori, dar asta nu a impiedicat vampirii sa iasa la ceas de seara in Wings Club - o alta coincidenta simpatica, sa o aduci pe "contesa" Sonya Scarlet sa cante in clubul "Aripi" (desi clubul Wings n-are nimic a face cu vampirii, ci cu avioanele vechi).

Am ajuns in Wings pe la 10 trecute fix, cand Inopia tocmai termina ultima piesa a concertului din deschidere, iar Salex tocmai ramanea fara o coarda. N-am regretat prea mult ca nu i-am prins de la inceput, pentru ca acea ultima piesa ne-a dat un mic "preview" al sonorizarii in Wings.

Se auzea rau (dar publicul nu prea parea sa fie afectat de asta). Sunetistul in schimb a sesizat ceva si pana sa intre Theatres des Vampires pe scena s-a ocupat putin de problema. Cu ceea ce parea a fi manualul de utilizare al pupitrului de sunet. Ne-am amuzat, am sperat sa dreaga busuiocul. Nu l-a dres, tot concertul s-a auzit foarte prost.

Theatres des Vampires Theatres des Vampires
Theatres des Vampires Theatres des Vampires Theatres des Vampires Theatres des Vampires

Publicul, nu foarte numeros (putina inghesuiala in fata scenei, aerisit in spate), a sustinut foarte bine atmosfera si i-a primit foarte bine pe italienii de la T.d.V. si mai ales pe vocalista Sonya, vampirita care face tot show-ul trupei, aparand imbracata ca o contesa gotica (de rit modern, cu latex pe sub dantele), cu sange fals si alte dichisuri de efect, ca de exemplu cartea in flacari din care parea sa incanteze vreo formula magica satanica.

Desi cateodata sunt insotiti de dansatoare care mai agita atmosfera pe scena, aseara au fost "singuri", iar Sonya a fost punctul de atractie a ceea ce se intampla pe scena. In urale, trupa a aparut din intuneric cu masti albe pe fete, iar Sonya cu o masca venetiana pictata, infasurata intr-o pelerina neagra, de sub care au inceput sa apara diverse alte costume: mai intai o rochie neagra, model anii 1700 toamna, data si ea jos pentru a ramane intr-un corset negru si o tunica de plasa. Si ea a fost lasata pe scena spre final, Sonya ramanand in ceea ce unii ar considera un foarte sexy costum de latex si lanturi.

Spectacolul sustinut de Sonya si placerea cu care canta si comunica cu publicul din primele randuri nu au reusit insa sa compenseze faptul ca s-a auzit prost, iar acest lucru ne-a lasat cam dezamagiti. Vocile secundare, ale basului, chitarii si clapelor, nu se auzeau decat foarte rar, desi oamenii depuneau eforturi in sensul asta, si nici vocea Sonyei nu a sunat deloc bine, versurile abia i se intelegeau. Au compensat cu ceva coruri aduse pe banda, care pe alocuri au mai suplinit lipsa de volum, dar care au si lasat un gust de playback, mai ales cand se auzeau fara ca nimeni dintre cei de pe scena sa zica ceva in microfoane.

Au cantat piese de pe ultimul album, Moonlight Waltz, din 2011, promovat in acest turneu, Sangue, Le Grand guignol, Carmilla, dar si piese clasice mai vechi, cum au fost Lilith Mater Inferorum, Blood Addiction sau Der makabere Tanz des Vampires.

Desi noi ne-am declarat pretentiosi la sunet, fanii din public erau vizibil incantati de faptul ca ii vad pe Theatres des Vampires pe o scena in Bucuresti, au facut o atmosfera sustinuta tot concertul si credem ca vampirii s-au simtit bineveniti.

O ultima mentiune a inca unui lucru care ne-a cam indispus in seara din Wings, pe langa sonorizarea deficitara,a  fost faptul ca garderoba nu are suficiente locuri sa incapa hainele publicului la un concert. Iar sala nici macar nu era plina ochi, atunci ar mai fi avut o scuza. Nu e deloc confortabil sa urmaresti un concert cu haina in brate, ca in sala de asteptare. Nici maldarele de haine trantite pe cate un scaun liber nu sunt o solutie. Denota lipsa de respect pentru toti oamenii din sala. Din fericire, putini sunt afectati de asemenea detalii insignifiante, iar respectul (reciproc) e o notiune la fel de volatila precum falfaitul aripilor de vampir in noptile cu luna plina.