Concert: Ordo Rosarius Equilibrio in Kulturhaus

Articol scris de Mugurel Tudor, colaborator invitat al metropotamului la acest eveniment.

Pe cat de interesat am fost de concertul Ordo Rosarius Equilibrio in momentul in care cei de la Donis Art le-au anuntat prezenta la Experimental Friday 2, pe atat de intrigat am devenit (si curios) in momentul in care au anuntat ca va fi insotit si de un show de arta japoneza de bondage, si anume kinbaku (despre care nu auzisem nimic pana atunci).

Concertul s-a desfasurat la Kulturhaus, ca si primul Experimental Friday. Dupa prima seara experimentala (cea cu Kwoon si Cecilia::Eyes) de acum o luna ramasesem cu o parere foarte buna despre Kulturhaus, iar vestea buna este ca dupa ultima noapte experimentala parerea buna se mentine: sala de concert rezonabila, acustica ok, ventilatie ok, preturi decente la bar, garderoba (da, muzica suna mult mai bine cand nu tii geaca intr-o mana si ruscacul in cealalta, in timp ce cu a treia tii o sticla de bere si eventual cu a patra faci o poza).

Ordo Rosarius Equilibrio Ordo Rosarius Equilibrio Ordo Rosarius Equilibrio Ordo Rosarius Equilibrio

Nu ma asteptam la surprize neplacute din partea ORE, chiar daca anuntasera ca vor canta multe piese de pe noul lor album, "Songs 4 Hate & Devotion", sound-ul lor dovedindu-se pana acum destul de constant, si fara modificari dramatice intre albume. Este genul de formatie la care fie iti plac toate piesele, fie nici una. Am avut dreptate, pentru ca desi au cantat alternativ piese vechi si piese noi, tot concertul a fost unitar, din punct de vedere al sound-ului. Asta inseamna ca daca va place deja ORE, o sa iubiti noul lor album.

Spre deosebire de precedentul concert la care ii vazusem (la Dark Bombastic Evening in Bucuresti, anul trecut), acum au venit intr-o noua alcatuire, pe langa Tomas si Rose-Marie facandu-si aparitia si Ronnie Bäck (backing vocals, chitara), Fredrik Leijström (chitara bass) si Fredrik Bergström (tobe). O alcatuire fericita, pentru ca au sunat excelent live. Pe de alta parte, in continuare nu inteleg rolul lui Rose-Marie Larsen in trupa. Teoretic, este backing vocals. Practic, nu i-am auzit vocea. As putea da vina pe sonorizare, dar nu cred ca i-am auzit vocea nici pe melodiile inregistrate in studio. Trag concluzia ca doar isi pazeste logodnicul de fanele insistente.

Ordo Rosarius Equilibrio Ordo Rosarius Equilibrio

In momentul in care trupa a parasit scena prima data, deja ma intrebam unde este show-ul promis de kinbaku. Mi s-a raspuns imediat, trupa revenind la bis impreuna cu cei doi de la Kinbaku Art. Publicul s-a animat imediat si s-a compactat brusc langa scena, fara indoiala pentru a putea "auzi" mai bine muzica. Show-ul trebuie sa recunosc ca a fost interesant, si cred ca mergea bine cu muzica de la ORE. De efect a fost si sarutul final intre cei doi. Si tot pentru atmosfera trebuie mentionate si proiectiile din spatele scenei: erotism vizual adaugat la cel auditiv asigurat de ORE.

Kinbaku show Kinbaku show
Kinbaku show Kinbaku show

Iar referitor la public, am ramas un pic mirat de prezenta, nu atat de mare pe cat ma asteptam si pe cat lasau de asteptat reactiile la anuntul concertului. Sala de concerte de la Kulturhaus a fost plina cam o treime. Destul de putin, dupa umila mea parere. Poate e un semn ca deja anumite formatii vin prea des in Romania. Sper ca ORE sa nu se transforme intr-un viitor Anathema.

The Love and Defiance of Being Alive
[Mercury Rising] Seduced By The Kisses of Cinnabar Sweet
I Am The Sun (Anus Dei)