Concert: Nigel Kennedy & Damian Draghici in Piata Constitutiei

Nigel Kennedy este de departe unul din cei mai controversati si non-conformisti violonisti moderni. Aseara a urcat pe scena in Piata Constitutiei intr-un concert Classical Meets Jazz, alaturi de Damian Draghici. Organizat de BCR si Fundatia Bright Light, evenimentul s-a tinut in acelasi loc pe care a concertat si Shakira cu o seara mai devreme. Desi am avut parte de aceeasi vreme nefavorabila, portia de muzica pe care ne-a oferit-o Kennedy a fost ca un ceai de tei cu miere si lamaie pentru un public nu foarte numeros, dar iubitor de muzica buna.

Classical Meets Jazz: Nigel Keenedy & Damian Draghici Classical Meets Jazz: Nigel Keenedy & Damian Draghici

Nigel Kennedy, un impatimit al genului Klezmer (adaptare a muzicii populare est-europene), s-a alaturat in premiera la Bucuresti lui Damian Draghici, romanul care a introdus naiul in jazz. Classical Meets Jazz a intrunit momente muzicale inspirate din repertoriul unor mari muzicieni romani precum George Enescu, Maria Tanase, Grigoras Dinicu, Fanica Luca si Georges Boulanger.

Ce nu ne-a placut a fost faptul ca, din pacate, nu a existat suficient timp pentru reorganizarea spatiului dupa plecarea Shakirei. Drept urmare, confetti-ul care a marcat inchiderea concertului columbiencei inca era imprastiat pe asflatul ud.

Scena a fost aceeasi, mai putin culoarul pe care s-a plimbat Shakira in timpul interpretarii sale; tot 3 panouri care au proiectat cu mult efect imaginile de pe scena. Acustica a fost buna, in ciuda vremii, iar interpretarea live a fost fara cusur.

Publicul venit (nu foarte numeros) era acoperit de pelerine de ploaie si s-a asezat cu greu pe scaune, toate fiind ude. Concertul lui Kennedy ar fi fost, intr-adevar, mult mai bine potrivit intr-un spatiu inchis, precum Sala Polivalenta, spre exemplu.

Ce a fost contradictoriu a fost modul cum s-a prezentat violonistul britanic - folosind o serie de cuvinte usor licentioase, band bere si anuntatnd ca a repetat in ultimele zile degustand vinurile romanesti. La felul cum se clatina, ne-a creat impresia ca se afla si la momentul respectiv sub o usoara stare de ebrietate, mai ales cand Damian Draghici s-a scuzat pentru intarzierea cu cateva clipe a unei melodii, spunand ca in fiecare zi de repetitii a iesit altfel, fiind combinata fie cu vodca, vin sau bere, iar momentul de pe scena a venit ca un alt fel de garnitura.

Ce ni s-a parut usor exagerat a fost promovarea companiei organizatoare, care a adus in prim plan proiectul de responsabilitate sociala BCR Sperante, prin care sunt depistate si sustinute financiar tinerele talente. Mai intai s-a derulat un clip cu prezentarea proiectului si cu recrutarea copiilor cu preponderenta din mediul rural. Apoi au urcat doi tineri pe scena, moment in care Kennedy si Draghici au luat o pauza. Publicul nu s-a aratat foarte incantat de moment, multi parasindu-si locul fie pentru a pleca de la concert, fie pentru a-si cumpara cate ceva.

Concertul a avut loc cu ocazia Zilei Europei, care se serbeaza astazi, 9 mai, si a fost ultima reprezentatie live a lui Damian Draghici, care a anuntat ca se retrage.