Concert Kempes si Rezident Ex la Bucuresti sau brigadierii canta fericiti

Zece ani au trecut intr-o clipa. Cand Kempes a parasit Cargo si a plecat in Australia, lumea a crezut ca s-a terminat cu trupa si ca Ovidiu Kempes nu va mai urca niciodata pe scena. Cargo a continuat, nu la fel de bine, dar a continuat, dar de Kempes nu s-a mai auzit mai nimic. Ba ca e zidar, ba ca nu si-a revenit complet dupa accidentul de motocicleta. Zvonuri.

Dar acum un an, Kempes a revenit in Romania si a dat un interviu in care spunea ca se reapuca de cantat cu o trupa noua. In urma cu cateva luni au inceput sa curga stirile legate de proiectul Kempes si Rezident Ex . S-au anuntat concerte, pe Youtube a fost pusa o piesa noua si usor-usor, a venit si ziua sa-l vedem pe Kempes la Bucuresti, inapoi pe scena.

Concertul din seara aceasta, de la Arenele Romane, a fost un succes! Nu credeam ca un om care a plecat din tara acum 10 ani si care se intoarce dintr-o data, poate sa stranga atata suflare care sa vina sa-l vada. Dar acest om nu e un oarecare, este Ovidiu Kempes, probabil singurul vocal autentic de heavy metal pe care l-a avut tara aceasta.

In deschidere au cantat Desant, o trupa relativ tanara, pe care am avut placerea sa o mai vad o data si care si de data aceasta mi-a lasat o buna impresie. Ironic este faptul ca basistul trupei, Alin Achim, a cântat  în Cargo pe vremuri si acum a ajuns sa cante in deschiderea trupei lui Kempes.

concert desant concert desant

(mai multe fotografii in album.)

Desant, din Timisoara, canta un heavy metal clasic, fara multe inflorituri, direct, la obiect, dar cu talent. Vocalul duce bine, instrumentalul este bun, ritmat, te prinde. Am retinut piesa Joc de noroc, care mi-a placut cel mai mult. A fost amuzant ca ei terminasera de cantat, dar li s-a spus ca mai au timp de o piesa si pana sa se dumireasca lumea, au reinceput cantarea.

concert desant concert desant

(mai multe fotografii in album.)

A fost un concert bun, dar oamenii il asteptau pe Kempes cu trupa lui si din cate am vazut, nu prea aveau rabdare sa se uite pe scena si doar cei din fata au reactionat bine. Dar ca trupa de deschidere, au fost o alegere potrivita.

Dupa concertul Desant, a urmat un scurt interludiu, in care s-au dat doua premii, prin extragere la sorti: o chitara clasica si una electrica. A fost un moment amuzant, fiindca prezentatorul citea codul biletului castigator si cei din public se chiorau sa descifreze pe biletele lor. A durat ceva vreme pana ce pe scena au aparut, pe rand, cei doi castigatori.

Dar povestea nu s-a terminat aici, fiindca nici nu a coborat bine de pe scena castigatoarea chitarii electrice, cand un flacau a aparut, spunand ca si el are acelasi cod. Dupa o scurta verificare, s-a dovedit ca a avut dreptate, dar premiul deja se daduse. "Primul venit, primul servit" a fost explicatia, evident nemultumitoare.

Inainte sa povestim despre concertul Kempes si Rezident Ex, vreau sa va spun o alta poveste. Aveam vreo 7 ani, cand am vazut la tv o filmare cu o trupa care mi-a atras atentia. In mintea mea a ramas intiparita imaginea vocalului: un barbat cu parul lung, slab, imbracat cu pantaloni de piele, camasa lunga si vesta. M-a impresionat.

concert kempes concert kempes

(mai multe fotografii in album)

Nu stiam pe atunci de Cargo, iar cand i-am descoperit, Kempes deja plecase. Dar in seara aceasta, cand a intrat pe scena, m-a lovit realitatea: omul din amintire se afla in fata mea. Timpul s-a dilatat, s-a intots, s-a comprimat, nu-mi dau seama exact ce s-a intamplat, dar Kempes, cel de demult, a ramas acelasi ca cel de acum.

Poate special s-a imbracat asa, la fel ca pe vremuri, dar cert e ca 10 ani s-au sters intr-o clipa. Ma temeam ca vocea lui nu mai e atat de buna, ca poate piesele sunt slabe, dar nici vorba de asa ceva. Vocea il duce si inca cum! In plus, Kempes are in spate ceva ce nu prea a avut in Cargo: o trupa adevarata.

concert kempes concert kempes

(mai multe fotografii in album)

De la primele acorduri mi-am dat seama ca oamenii stiu meserie. Tavi Iepan si Kempes au fost in Cargo si au adus cu ei stilul. Dar ceilalti membri nu au fost. Adi Popescu e din vechea gasca, dar e foarte bun. Unul dintre chitaristi, Matthias Lange, este din Germania. Si a adus cu el un suflu nou. La fel si Florin Cvasa, tobosarul sau Christian Podratzky, basistul, barbati tineri, care se vede ca au o alta viziune.

Rezident Ex sunt o trupa fresh, o trupa cum ar trebui sa fie o trupa de rock/metal si Kempes se muleaza perfect pe instrumental. Vocea lui este puternica, distincta, foarte buna. Noile piese sunt catchy, usor de retinut. Au si nume amuzante, cum ar fi Politistul atomic, dar sunt si unele serioase precum Soldatul cazut, Camera viselor, Fotografia, Inchis, caz de boala, Iarna sau Catedrala Sufletului.

Au cantat si piese vechi, arhicunoscute de public si bine primite: Brigadierii ("Noi suntem brigadierii/ Ce trec fluierand,/ Nu ne opreste ploaie,/ Nici soare, nici vant.") sau Povestiri din Gara. Oamenii au cantat cu ei, s-au bucurat, traiau efectiv piesele. Kempes era fericit. Nu am vazut in viata mea un om mai fericit pe scena. Era emotionat, recunoscator, fericit ca e acolo, in fata noastra, facand dupa atatia ani ceea ce stie mai bine: sa cante!

Este extraordinar cat de mult inseamna omul acesta pentru multi romani. Nu numai ca nu l-au uitat, ba chiar au venit in numar foarte mare sa-l vada. L-au vazut, s-au bucurat, l-au auzit cantand, au cantat cu el, au trait cu el. Am vazut oameni fericiti. Tineri fericiti ca il vad in sfarsit si li se confirma povestile despre el, oameni maturi, fericiti ca il revad dupa ani si ani.

concert kempes concert kempes

(mai multe fotografii in album)

Locul lui Kempes este pe scena. Acolo e mediul lui, acolo face magie. Concertul din seara aceasta dovedeste cu prisosinta faptul ca inca mai poate, ca e inca bun, ca vocea lui ajunge direct in sufletele oamenilor. Chiar a fost un concert reusit! Multa emotie s-a revarsat de pe scena in public si din public spre scena. Multa bucurie, multa muzica buna.

Bine ai revenit Kempes! Speram sa mai ramai pe aici si sa ne mai canti!

Voua v-a placut concertul?