Concert: Gogol Bordello la Sala Palatului

Miercuri seara Sala Palatului s-a transformat pentru aproape 3 ore intr-un fel de stadion acoperit cu tribune in loc de loje pentru ca pe scena au urcat cei de la Gogol Bordello, iar concertele lor pur si simplu nu pot avea loc intr-o sala. Fostul loc de intalnire al Partidului Comunist a fost oricum foarte prost ales si mare ne e mirarea ca scaunele mai sunt intregi.

Incalzirea a fost facuta de DJ Dubta, cunoscut mai ales ca Pedro Erazo de la Gogol Bordello, care a venit cu un proiect DJ set. Desi a sunat putin ciudat la inceput si multi au preferat sa stea afara la tigara, odata intrati in ritmurile propuse de acesta unii au inceput sa danseze. Mixurile lui, impreuna cu versurile despre libertate si lupta impotriva opresiunilor guvernamentale din intreaga lume au reusit sa stranga multe aplauze, iar piesele cantate de el ne-au pregatit cum nu se putea mai bine pentru cei de la Gogol Bordello.

Putin dupa ora 21:00, Eugene Hutz si trupa au luat cu asalt scena Salii Palatului. Piesa care a deschis concertul a fost Tribal Connection, o melodie ceva mai linistita. Insa asta a fost doar inceputul furtunii si trebuie sa le multumim celor de la Gogol Bordello ca ne-au luat usor. Inca de la prima piesa lumea a inceput sa danseze, pe Ultimate (a doua melodie) multi au inceput sa ridice scaunele si sa-si dezmorteasca picioarele, pentru ca Not a crime sa ridice toata sala in picioare, mainile in aer si sa-i faca pe toti sa danseze cu zambetul pe buze. Pentru tot restul concertului au fost putini cei care s-au asezat, majoritatea preferand sa danseze si sa sara chiar si in locul stramt dintre scaune.

Gogol Bordello Gogol Bordello
Gogol Bordello Gogol Bordello

Si pe scena situatia a fost cam la fel, cu o singura diferenta: cei de la Gogol Bordello chiar au avut loc sa se miste, sa alerge si sa danseze ca niste apucati, lucru pe care l-au si facut. Eugene Hutz a cantat cu sticla de vin in mana si cred ca body-guard-ul care a primit un dus cu vin nu a fost foarte fericit si nici nu-l prea place pe tiganul ucrainean. Cei de la Gogol nu au stat o clipa locului, poate doar in momentele mai linistite din melodii, care rupeau oarecum ritmul, pentru ca apoi sa revina in forta si plini de energie in fata scenei, moment in care publicul era in extaz. Hutz a sarit de pe scena la un moment dat si a cantat un pic din public, dar nu a stat prea mult pentru ca baietii de la BGS intrasera deja in panica.

Gogol Bordello Gogol Bordello
Gogol Bordello Gogol Bordello

Sonorizarea a avut si ea rolul ei in crearea atmosferei pentru ca nu au existat nici un fel de probleme. Cu luminile lucrurile stau altfel, pentru ca nici Eugene Hutz nu a fost chiar multumit de ele, ba chiar la un moment dat a tinut sa mentioneze ca nu suntem la o intalnire de partid si l-a rugat pe comunistul care se ocupa de lumini sa nu uite ca suntem la concert. Organizarea a lasat de dorit inca de cand a fost aleasa Sala Palatului ca loc de concert pentru cei de la Gogol Bordello si asta s-a vazut inca de la intrare: a durat aproximativ 30 de minute sau chiar mai mult ca sa reusim sa intram. Dar dupa ce a inceput concertul nu a mai contat nimic.

Gogol Bordello Gogol Bordello Gogol Bordello Gogol Bordello
Gogol Bordello Gogol Bordello

Dupa aproape 2 ore de concert, am reusit sa-i convingem pe cei de la Gogol Bordello sa revina pe scena pentru bis si am primit aproape un intreg concert, pentru ca Hutz si trupa au mai cantat inca 4 melodii la primul bis si 2 la al doilea. Chiar daca nu ne saturasem inca, nu am mai cerut noi melodii pentru ca Eugene Hutz a anuntat after-party-ul din Underworld, asa ca multi s-au grabit intr-acolo.

Daca ar fi sa descriem concertul printr-un singur cuvant, acesta ar fi haos (sensul bun), pentru ca melodiile celor de la Gogol Bordello ar putea face foarte bine coloana sonora intr-un film despre crearea universului din haos. Oricum ar fi, am plecat cu atata energie de la concert si cu o stare atat de buna incat imi venea sa alerg pana acasa, fara sa ma mai gandesc la taxi sau metrou.

Playlist:
1. Tribal Connection
2. Ultimate