Concert God Is An Astronaut in Silver Church (2011)

Ieri s-au implinit 50 de ani de la primul zbor al omului in spatiu, omul fiind Yuri Gagarin; printr-o simpatica nimereala, tot ieri, trupa irlandeza de post rock God Is An Astronaut a venit sa cante la Bucuresti, nu altundeva decat in Silver Church.

A doua potrivire, God (fie el si Astronaut) in ze Church (fie ea si Silver) a fost facuta de mana omului, nu de a destinului. Concertul, organizat de Club Control si initial programat sa aiba loc in Control a fost mutat abia in ultima luna in Silver Church. Inca de la bun inceput fanii trupei s-au revoltat putin impotriva spatiului initial ales, considerandu-l nu atat nepotrivit, cat neincapator. Aseara s-a dovedit ca asa ar fi fost, deoarece sala Church-ului (de vreo patru ori mai mare decat a Control-ului) era plina pe vreo trei sferturi.

Post-eveniment, vazand cati oameni au venit, mi-as permite si o nedumerire personala in legatura cu micile impunsaturi dintre Control si public: nu am inteles de ce acestia s-au comportat ca si cum ar fi facut un favor fanilor trupei GIAA, mutand evenimentul intr-o sala mai mare: "in fine, ca sa fie toata lumea multumita, mutam concertul". Pe de alta parte au avut dreptate, am fost foarte multumiti de concert in Silver Church.

God Is An Astronaut God Is An Astronaut
God Is An Astronaut God Is An Astronaut
God Is An Astronaut God Is An Astronaut

Pentru ca a fost un concert excelent. Incepand cu sonorizarea, care a sunat perfect pentru octavele si decibelii unei seri de post rock, continuand cu atmosfera din public si terminand cu prestatia trupei, care desi a cantat putin (o ora si vreo 10 minute), a fost la inaltimea numelui.

Apropo de public, am remarcat cu usoara suprindere numarul considerabil al fanilor. Fanilor trupei, adica, pentru ca la concertele de post rock de pana acum din Bucuresti nu am zarit prea multa lume. La Experimental Friday I, unde au venit Kwoon si Cecilia::Eyes a fost o mana de oameni; la Khuda si Radare si mai putini. La Yann Tiersen a fost plin, dar punem asta iarasi pe seama numelui, nu neaparat a genului.

God Is An Astronaut God Is An Astronaut
God Is An Astronaut God Is An Astronaut
God Is An Astronaut God Is An Astronaut

Inapoi la God Is An Astronaut. Cei patru irlandezi (fratii Torsten si Niels Kinsella la chitara si bass, claparul Jamie Dean si zambaretul tobar Lloyd Hanney) se afla in turneu de promovare a ultimului album, Age Of The Fifth Sun. Cu toate acestea, contrar obiceiului multor trupe, nu au cantat prea mult de pe acesta, ci au prezentat un setlist echilibrat, incluzand si cele mai de succes piese ale lor, printre care Fireflies And Empty Skies, Suicide By Star, Forever Lost, Remembrance Day, Route 666, care au sunat excelent live, ca de altfel tot concertul, cu adevarat exploziv intre interludiile ambientale si pasajele psihedelice.

Muzica si transa instrumentistilor au fost sustinute atmosferic si de proiectiile video din spate, cu scene deloc linistitoare, ci mai degraba cu un iz post-apocaliptic, fara un mesaj anume, dar cosmice si hipnotizante ca si intreaga experienta God Is An Astronaut.

God Is An Astronaut God Is An Astronaut
God Is An Astronaut God Is An Astronaut

Voi ati fost aseara la God Is An Astronaut? Si v-a placut?
Mai multe fotografii de la concert in slideshow-ul de mai jos:

8 comentarii

Concert God Is An Astronaut in Silver Church
mihai s
#1 -

superb

A fost un concert de o calitate iesita din comun. Nu am vreo legatura foarte mare cu post-rock-ul, dar trupa GIAA in sine imi place foarte mult, si asta pentru ca imi suna mai mult a o trupa de progressive... eu la randu-mi fiind un fan al acestui gen. Poate si de aici numarul mare de spectatori prezenti aseara...

florinoslo
#2 -

nedumerirea
Cristina,o sa incerc sa-ti rezolv nedumerirea. 1. Control-ul este un club, nu un promoter, adica nu face booking si pe urma gaseste locatii pentru concert ci face booking strict pentru concerte care au loc in Control. Asa ca fanii trupei nu aveau de ce sa se revolte impotriva "spatiului initial ales" pentru ca nu s-a pus problema vreunei alegeri, "spatiul" respectiv organiza concertul. 2. GIAA exista de 9 ani. Pana acum niciun promoter nu s-a gandit sa-i aduca (desi nu sunt foarte scumpi). De ce? Sunt doua variante, ori nu stiau ca exista, ori nu erau convinsi ca au public. Noi am facut bookingul acum cateva luni cand nu aveam deloc motive sa fim credem ca va fi vreun mare succes, ba chiar ne intrebam daca vin 50 de oameni. Ca fapt divers, pana ieri, la intrarea la concert, nu vandusem in avans mai multe bilete decat capacitatea clubului(Control). 3. Nu au fost impunsaturi intre noi si fanii trupei ci intre noi si niste baieti foarte radicali(numiti mai nou hateri).In primul rand pentru ca si noi suntem fanii trupei (asta a fost motivul principal pentru care am decis sa-i aducem)si in al doilea rand pentru ca, anuntandu-se multa lume ei erau indreptatiti sa fie ingrijorati in legatura cu vizionarea concertului in conditii rezonabile. Dar de aici pana la a scrie "Un pisoar de club. Pacat de eveniment ca se tine in spelunca aia" este cale foarte lunga. Este foarte frustrant sa vrei sa faci lucruri pentru categorii de ascultatori de muzica dezavantajate in Romania (ca numar de concerte si nume aduse) si povestea asta sa se intoarca impotriva ta intr-un mod agresiv. Noi am fi fericiti sa aduca altcineva trupele astea si noi sa vedem concertele relaxati, fara riscuri, platind doar un bilet. Numai ca treaba asta nu prea se intampla. In concluzie, da, consideram ca am facut un favor fanilor GIAA mutand concertul la Silver Church, un favor pe care dealtfel acestia il merita, renuntand astfel la o felie serioasa de branding (vezi de exemplu titlul articolului tau).
Alex Vlasceanu
#3 -

mai vreeeeeeem

Deci a fost un concert memorabil, fara discutie. Asa ceva foarte rar se vede la noi in tara, de aceea organizatorilor li se cuvin toate laudele posibile si imposibile. Fiti convinsi ca nu le-a fost deloc usor sa mute concertul in alta locatie decat cea care se anuntase initial. Nu cred ca Silver Churchu-ul i-au lasat sa faca aceasta cantare chiar moca. Plus ca daca se tinea in Control scoteau fara discutie mai multi bani din vanzarea bauturilor alcoolice si non alcoolice. Deci, nu a fost usor. Totusi, a iesit asa cum trebuia sa iasa, desi as fi vrut ca acest concert sa tina chiar si pana in clipa de fata... si sa nu se mai termine niciodata. Sunetul a fost unul bun, fara discutie, dar nu unul dintre cele mai bune posibile. Oricum, nu se poate reprosa nimic sunetistului, deoarece cred ca a scos maxim din potentialul instalatiei de sunet. A fost asa cum trebuia sa fie, desi nimeni nu s-ar fi asteptat la asta... nici macar cei de pe scena.

amo
#4 -

domnii mei