Concert: Gipsy Kings @ Sala Palatului

Sambata seara am fost cu mic, cu mare, la concertul Gipsy Kings de la Sala Palatului. Desi venirea francezilor care canta in spaniola si, in principiu sunt romi, face parte din turneul mondial pe care l-au inceput anul trecut in Los Angeles, in Romania au venit abia acum, intamplator (sau nu) cu ocazia zilei internationale a romilor.

Gipsy Kings @ Sala Palatului Gipsy Kings @ Sala Palatului Gipsy Kings @ Sala Palatului

Publicul venit la concert a fost, asadar, majoritar pestrit, imbracat in culori strepezitoare de dinti si tot felul de accesorii sclipicioase. Nu au fost insa de neglijat nici celelalte categorii de spectatori: "tinerii" de varsta a treia, cochetele pe tocuri, "bisnismenii" cu iPad-uri, copiii, adusi de parinti din motive pe care doar ei le stiu, care au facut zarva, s-au jucat si mai-mai ca au urcat pe scena.

Gipsy Kings @ Sala Palatului Gipsy Kings @ Sala Palatului

Pe scurt, a fost o seara interesanta. De la paznicii de la intrare, pana la domnisoara care ne-a inmanat acreditarile, de la invitati pana la spectatorii cu bilete, de la indivizii de la securitate care protejau scena (de parca Gipsy Kings ar fi fost Backstreet Boys in zilele lor bune si riscau fanele sa faca ravagii) pana la membrii Latin Express si chiar Pepe, toti au accesorizat seara de sambata intr-un mod atat de curios, incat cu greu am putea credita impresiile concertului doar celor de la Gipsy Kings.

Si daca tot am pomenit de Latin Express, trebuie sa va amintiti trupa care l-a lansat pe Pepe. Ei bine, noua formula a cantat in deschiderea concertului care era menit sa inceapa la ora 20.00 (noi eram acolo de la 19.00, fapt ce se va vedea relevant mai tarziu). Ce este curios este ca lumea atat de mult s-a entuziasmat cand i-a vazut pe scena, incat le-a trebuit sa inceapa sa cante o piesa in romana ca sa realizeze ca nu erau Gipsy Kings. Spre suprinderea noastra, nu au fost atat de penibili pe cat ne-am asteptat. Solistul Alex Rubio (care este mai curand saten decat 'rubio') ne-a ridicat in cateva randuri sprancenele, cand probabil ca incerca sa danseze si cand invita lumea la dans cu un 'ale' spus din adancurile inimii sale latine. Lumea, evident, nu dansa.

Interesant este, insa, ca lumea nu a dansat nici cand Gipsy Kings au trecut la microfon la ora 21 trecute fix (ne gandeam ca nici la concertul Depeche Mode din 2006 nu am asteptat intr-atat, asta pentru ca trebuia sa revin la faptul ca asteptam deja de 2 ore). Dezamagitor este faptul ca au cantat doar 12 piese, toate cunoscute de amatorii genului rumba flamenco. Bis-ul a constat in piesele Volare si Bamboleo, aceleasi vesnice hit-uri la care ne asteptam cu totii, iar la final, un copil (unul din multii prezenti la concert) i-a intins solistului si fondatorului Nicolas Reyes un buchet de trandafiri (gest care mi s-a parut cel putin grotesc, comunist, pdsr-ist etc).

Ce a fost cu adevarat reusit si ne-a mentinut in sala pana la final a fost calitatea impecabila a vocii membrilor si a prestatiei in extenso. Au atins note foarte dificile, au bifat fiecare registru exact cum te-ai astepta de la niste profesionisti, iar cantatul la chitara a fost de-a dreptul imaculat. Probabil ca daca seara nu ar fi fost presarata in permanenta de incidente care ne amintesc de zona crepuscular-romaneasca, acest concert ne-ar fi placut chiar foarte mult. Probabil daca locatia nu ar fi fost Sala Palatului, nici publicul nu ar fi stat pe scaune pana la ultimele 2 melodii. Si mai este foarte posibil ca daca Pepe nu ar fi venit la concert, recitalul fostilor sai colegi latin-expresi sa nu fi avut niciun gust pentru noi. Asa ca ne-am distrat. Pe viitor, insa, daca se poate, i-am revedea in alt context... poate si in alta tara.

6 comentarii

Concert: Gipsy Kings @ Sala Palatului
Adi Teodorov
#1 -

Apropo de show...

Nu scriu pt ca fac parte din Latin Express - dincolo de cele 30 min. petrecute pe scena ca si chitarist, am fost si spectator la super concertul GK. Nu inteleg insa cateva lucruri.
1. Nu vad insa de ce s-ar fi asteptat cineva ca recitalul nostru sa fie "penibil"... Nu ne-am fi prezentat pe scena daca nu am fi lucrat la showul asta cat ne-au permis conditiile si cu siguranta, GK (care sunt cei ce ne-au ales sa cantam) nu ar fi riscat sa ne invite sa le deschidem concertul daca ar fi considerat ca trupa nu suna.
2. Am fi cantat la fel cu sau fara Pepe in public si cred ca lumea ar fi aplaudat la fel... Pepe a venit pt GK si chiar s-a simtit bine. Toti din formatie il respectam si ne-a parut bine ca a venit acolo.
3. Alex e chiar blond :)))))) (=Rubio in ES)
4. Apropo de flori: get your facts straight: Nicolas a primit buchetul pe la jumatatea show-ului. Si e normal sa se intample asta, si Paco de Lucia primeste flori dupa shows sau in timpul lor, ca mai toti artistii mari. Nu e nimic anormal, e semn de apreciere. Apropo, sa stii ca trandafirii s-au inventat mult inaintea PSD-ului...
5. GK nu prea au cantat doar piese cunoscute ca hit-uri... isi promoveaza noul album care o sa iasa la mijl. lui mai si pe cele mai recente. Tine de politica grupului si chiar si fara Escucha Me si Baila Me, tot au facut un super show.Si lumea s-a ridicat al dans dupa vreo 30 min, nu la ultimele 2 piese doar.

All in all, am fost toti onorati ca am putut reprezenta Romania acolo in deschidere la GK. I-am cunoscut si am
cantat la cabine cu ei si sunt niste oameni super si muzicieni de mare clasa. Bravo celor care i-au adus intr-un final si multumiri celor ce ne-au invitat sa deschidem atmosfera concertului.

Oleeee! :))))

PS: O sa se mai auda in urmatoarele luni de Latin Express... stay tuned! :P

Concert: Gipsy Kings @ Sala Palatului
Unu Altu
#2 -

Apropo de articol

Articol scris de mantuiala, articol scris de un cautator de scandal si niste impresii false. Nici nu merita luat in seama, articolul e facut precum o impresie personala si cu atingere la...ce in fond si la urma urmei ? Au venit, au cantat, au plecat. Si Latin Express si-au facut treaba, dupa cum spune si Adrian, GK nu ar fi acceptat sa cante ei in deschidere daca nu ar fi sunat bine. Si suna bine, si sunt pe piata de multa vreme. Asa ca nu vad de ce atata bataie de joc pe un articol...frustrari poate ?

Concert: Gipsy Kings @ Sala Palatului
mihai
#3 -