Concert: George Sarluceanu @ El Primer Comandante

Joi seara El Primer Comandante l-a avut ca invitat pe George Sarluceanu, basistul trupelor Circa 7 si Spin. Insa in Comandante, George nu a venit cu bass-ul dupa el, ci cu chitara electro-acustica pentru a ne oferi un concert de folk, genul de muzica cu care el si-a inceput activitatea muzicala. Desi concertul a fost anuntat la ora 21:00, ora de incepere a acestuia a fost transformata pe parcurs in 23:00. Un pic cam neplacuta asteptarea de doua ore.

Seara a fost deschisa de Cristi Dumitrascu, colegul de la Circa 7 al lui George, care ne-a facut incalzirea cu cateva dintre melodiile mai cunoscute ale trupei.  Cantecele au fost perfecte si atmosfera s-a destins, facandu-se glume intre public si artist, care a preferat sa stea in picioare si nu pe scaun. Probabil ca s-a intamplat asta pentru ca nu a cantat foarte mult, aproximativ jumatate de ora, dar de-ajuns cat sa intram in starea unei seri de muzica folk.

George Sarluceanu George Sarluceanu

Apoi a venit momentul in care George a urcat pe scena sau mai bine zis s-a asezat pe scaun, pentru ca in El Primer Comandante nu exista scena. Cu atat mai bine, pentru ca l-am simtit mult mai aproape si s-a trecut mult mai usor peste bariera artist-public. Nu ca ar fi existat o asemenea bariera, pentru ca in club erau ocupate "pana la refuz" doar 2-3 mese, iar la celelalte se asezasera cateva cupluri. Insa nu conteaza cantitatea, ci calitatea, si cred ca cei prezenti acolo au format un public de calitate.

Asta pentru ca desi piesele lui George nu sunt foarte cunoscute, unii dintre ei le stiau, dar si pentru ca cei care nu cunosteau versurile au aplaudat si au apreciat seara la adevarata ei valoare.

George Sarluceanu George Sarluceanu

Si valoare este cuvantul care ar trebui sa ramana in mintea oricui, pentru ca George pare un magician al coardelor si scoate din chitara niste sunete pe care ti-e greu sa crezi ca le face doar cu degetele, ci mai degraba te gandesti ca undeva in instrument mai are ascuns un calculator mic care-l ajuta. Si versurile sunt frumoase, sunt vesele, haioase si inteligente, si poate ca piesele romantice reusesc sa induioseze pana la lacrimi.

Insa concertul de joi nu s-a bazat foarte mult pe acest tip de melodii, asa ca zambetul a fost pe buzele tuturor si la fel si buna dispozitie.

George Sarluceanu George Sarluceanu

La final nu am reusit sa-l convingem pe George sa ne acorde un bis, dar nu s-a suparat nimeni, mai ales ca el si-a facut treaba foarte bine chiar si in fata unui public de aproximativ 15-20 de persoane si nu a anulat concertul. Momentul folk din El Primer Comandante a fost unul foarte bun si chiar speram ca George sa-si mai gaseasca timp si pentru alte seri de acest fel, pe langa proiectele pe care le are cu Circa 7 sau Spin.

Playlist:
1. Prima toamna
2. A doua toamna