Concert: Axl Rose & Co. la Bucuresti

Nu e prima oara cand spunem ca asteptam o trupa a "tineretilor" noastre de 20 de ani, dar acum o sa o spunem sub forma "Axl, ai venit cu 20 de ani prea tarziu". Aseara i-am vazut la Romexpo nu atat pe Guns N' Roses, cat mai degraba pe Axl si trupa lui, proiectie cu gusa a fostei trupe pe care o stiam si-o iubeam, azi sub forma de "the band you love to hate".

Montati de stirile recente conform carora Axl aparea pe scena cu intarzieri astronomice si eventual se supara pentru reactiile adverse ale publicului si o tulea de pe scena cu coada demn ridicata, oamenii (cu zecile de mii) din public nu au stat prea mult pe ganduri si la vreo 10 minute dupa iesirea de pe scena a canadienilor Danko Jones din deschidere au inceput huiduielile. In mod normal, la acea ora incep scandarile nerabdatoare. Acum au inceput direct fluieraturile nervoase. Din fericire nu au intarziat chiar atat de mult (vreo 2 ore decalare fata de "program"), pe la 10 si vreo 20 de minute au inceput. Si au terminat la 1 fara un sfert, cand toata lumea se bucura ca RATB-ul merge toata noaptea si statia de metrou e aproape (sic!).

Guns N' Roses la Bucuresti Guns N' Roses la Bucuresti

Desi Axl a avut un comportament aproape exemplar (noi ne rugam ca nu cumva sa i se aseze vreun fluturas de noapte pe nas [ca lui Serj, la Sibiu], sa o ia ca pe un afront personal si sa o stearga de pe scena), parerea personala a metropotamului e ca tot turneul asta si intreaga atitudine a blondului nazuros au ca motto doua versuri dintr-o piesa de pe ultimul album (Chinese Democracy): I'm sorry for you / Not sorry for me (Sorry, pe care de altfel ne-a si cantat-o).

Guns N' Roses la Bucuresti Guns N' Roses la Bucuresti Guns N' Roses la Bucuresti Guns N' Roses la Bucuresti

Concertul, la care multi cunoscuti de-ai nostri (si poate si unii dintre voi) au refuzat sa vina pentru ca "asta nu mai e Guns, ma, e o laba trista", s-a dovedit insa mai bun decat credeam. Trupa (hai sa nu-i mai spunem neaparat Guns, din respect pentru fanul 'adevarat' care stie ca GNR a fost ingropat 6 feet under prin '94) a prestat foarte fain, si daca unii dintre actualii membri (DJ Ashba, simte-te) n-ar incerca sa fie niste copii ostentative ale imaginilor clasice ale fostilor membri (Slash, n.r.), zau daca le-am reprosa ceva. Muzicieni si instrumentisti buni, au facut show, au sustinut fiecare in parte cate un moment de solo, au cantat bine piesele de pe Chinese Democracy si imperfect pe cele vechi. Poate din respect, desi nu credem ca in vocabularul lui Mr. "Way out of line" exista cuvantul asta.

Apropo de Axl... Daca mijeai putin ochii si ti-l imaginai fara tricou (te speriai, dar ii mai scadeai repede 15 ani si iti trecea), cu parul lung lins sub bandana rosie, fara barba, fara botox si silicon, si daca te faceai ca nu auzi ca vocalele din aye-aye-aye-uri s-au scurtat simtitor odata cu anii... Daca faceai toate astea, erai la un concert GNR. Ma rog, teoria asta ar fi fost buna daca n-ar fi cantat mai mult cantece de pe Chinese Democracy, care, cu exceptia a vreo doua piese, e un album slab. Iar cele doua piese mai bunicele ar fi This I Love (material de balada clasica GNR) si Madagascar, care e imbunatatit dramatic cu ajutorul atator voci si citate celebre (Martin Luther King, capitanul inchisorii din Cool Hand Luke, fragmente din Mississippi Burning), tertip clasic de ameliorare a mediocritatii. Pardon, de subliniere a mesajului.

Dintre hiturile vechi am ascultat cu placere Welcome to the Jungle, Live and Let Die, You Could Be Mine, Sweet Child O'Mine, November Rain, Knockin' on Heaven's Door si Paradise City. Sunetul a fost mediu, dar am inteles ca in spate se auzea relativ prost, pe cand in fata am auzit mult mai bine. Vocea lui Axl a fost si ea cam moale la inceput, a continuat bine, iar pe la Knockin' s-a stricat definitiv (nu calitatea sunetului, ci a vocii). Din fericire a compensat cu un spectacol sustinut, cu miscarile lui clasice pe scena cu microfonul, cu parada de palarii (a schimbat vreo 7), bandane, camasi, jachete si redingote, cu care s-a invartit pe scena gratios ca o Rocket Queen la cei 48 de ani ai sai intinsi pe la cusaturi. Spectacolul a fost completat si de artificii, confetti, flacari si petarde, iar publicul parea, cel putin pe unde am stat noi imprastiati, destul de fericit.

Si acum... Organizarea. Desi teoretic concertul Danko Jones din deschidere ar fi trebuit sa inceapa pe la 7, la 8 era inca o coada viguroasa la prima poarta, urmata de alta si mai groasa la punctul de control al biletelor, iar concertul nu incepuse inca. Danko Jones au intrat pe la 8:30, deja decaland sensibil programul.

Inauntru... se intra greu si pe intuneric. Bezna totala inclusiv la punctele de control, formate din culoare inguste prin care doar Axl de acum 15 ani ar fi intrat. Asezarea era "pe lung", cu scena intr-un capat (langa turnurile gemene de la intrarea Romexpo) si cu un turn de sunet prea lat pentru conditiile date, protapit pe mijloc, blocand vederea.

Vizibilitate? Chiar si cei mai inalti dintre noi se ridicau pe varfuri si-si lungeau intr-o parte si-n alta gaturile. Mai proasta asezare nici ca se putea, cu tribunele ce mai mancau si ele din spatiul si asa mult prea ingust, dand per ansamblu imaginea unei cozi imense la o scena. Ah, da, si toaletele. In zona B stand, mai in fata, trebuia sa tai toata multimea, pe lung, pana sa ajungi la gardul din spate unde erau toaletele. Si unde erau cozile. Nu treceau cateva minute si nu faceai cativa pasi fara sa auzi oameni nemultumiti de organizare, asa, luata la pachet, cu intarzieri, acces, cozi, asezare, sunet si altele.

Voua cum vi s-a parut concertul de aseara?

Setlist

1. Chinese Democracy
2. Welcome To The Jungle
3. It's So Easy
4. Mr. Brownstone
5. Sorry
6. Better
Solo Richard Fortus
7. Live And Let Die (Paul McCartney cover)
8. This I Love
9. Rocket Queen
Solo Dizzy Reed
10. Street Of Dreams
11. You Could Be Mine
Solo DJ Ashba
12. Sweet Child O' Mine
Solo Axl Rose (Pink Floyd, Another Brick in the Wall)
13. November Rain
Solo Ron Bumblefoot
14. Knockin' On Heaven's Door (Bob Dylan cover)
15. I.R.S.
16. Nightrain

17. Don't Cry (fragment)
18. Madagascar
19. Whole Lotta Rosie (AC/DC cover)
20. Paradise City

31 comentarii

Concert: Axl Rose & Co. la Bucuresti
Calina
#1 -

Axl si trupa lui

Sunt 100% de acord cu ce ai zis. Am avut bilet tot la Normal Circle. Sonorizarea mi s-a parut a fi chiar buna comparativ cu alte concerte pe la care am mai dat. Axl s-a dus la vale din toate punctele de vedere: voce, cum arata(vai doamne dar nu stiam ca il cheama Axl "politist texan" Rose, inelele alea pe degete, s-o fi gandit probabil ca ne plac manelele si ca sa ne impresioneze cu ceva din "cultura romaneasca" a pus si el toata caseta de bijuterii pe 10 deste). Mi se rupea inima si-mi venea sa plang de ciuda si nu de emotie(cum imi imaginam eu pe la 6 ani ca va fi daca ii voi vedea live vreodata) cand auzeam cat de date pe razatoare au fost piesele vechi pentru care au venit cam toti. Ala care se vroia a fi Slash(si nu-mi pasa de cat timp purta el palaria aia inainte sa intre in trupa lu Axl)trebuia impuscat desi oricat de die hard fan al primului as fi, trebuie sa recunoasc ca nu e chiar ultimul scripcar. In rest artificiile si efectele pirotehnice eu fost de ochii lumii adica de distras atentia de la everything else that should have been but wasn't. Ciudat e ca dimineata dupa ce m-am trezit si mi-am simtit iar picioarele am ramas cu o impresie placuta despre concert contrazisa de toate chestiile pe care le-as putea numi drept "asa nu". Inca ceva as mai adauga: jos palaria in fata lui Steven Tyler care la varsta lui de 62 si la excesele din tinerete inca e cu mult in fata venerabilului purcelus Trandafir, si ca voce(si aia cu defectele de rigoare)si ca aspect(fara burta mare si haine imprumutate de prin alte dulapuri decat cele proprii)

Concert: Axl Rose & Co. la Bucuresti
laura
#2 -

concert gnr

Am venit sa vad trupa copilariei mele si am gasit cu totul altceva, nu neaparat rau, insa total neasteptat. Mai exact pe scena a cantat grupul vocal instrumental Axl Rose cu un Dizzy... dizzy, cu o copie a lui Slash (bun saracu de el, insa n-a fost lasat sa fie el insusi), cu niste baieti tare meseriasi in mestesugul lor...
Un Axl care nu putea canta doua cantece unul dupa altul, insa atunci cand canta era foarte tare...
In fine, am plecat la un concert si am ajuns la altul, una peste alta, unul bun.
Mos Steven Tyler, ca sa compar cu cineva din bransa a fost cu multe clase peste si a tinut concertul ala fara cusur.
Cea mai mare dezamagire a fost organizarea - poate data viitoare fac dracu' o scena sub pamant - ca nu se vedea pe aia nici daca aveai doi metri!!!! Sunet de amatori, televizoru ala mai slab ca alea de la metrou, bulshit romanesc, ce sa mai zic. Vai de curu nostru!!!

Concert: Axl Rose & Co. la Bucuresti
un_fan
#3 -

Guns N' Roses

Nici nu stiu de unde sa incep...pe data de 21 septembrie 2010 la Bucuresti au cantat Guns N' Roses nu "Axl & Co" asa cum a considerat autoarea acestui articol. Organizarea a fost execrabila, de aici si intarzierea, sunetul slab, etc. In ceea ce priveste huiduielile, asta e firea romanului avid de scandal si plin de prostie..se putea sa nu ia si ei exemplu de la irlandezi?! "noi ne rugam ca nu cumva sa i se aseze vreun fluturas de noapte pe nas ", serios? Axl Rose e cumva nebun? Omul acela are probleme numai cu nesimtitii si retardatii carora li se pare inteligent sa arunce cu diverse in membrii trupei. Apoi.." blondului nazuros"-pai domnisoara/doamna, daca tot te declari admiratoare a tineretilor lui Axl, nu ar fi trebui sa stii oare ca e roscat???? "Ma rog, teoria asta ar fi fost buna daca n-ar fi cantat mai mult cantece de pe Chinese Democracy, care, cu exceptia a vreo doua piese, e un album slab.", Guns au venit sa promoveze Chinese Democrasy, era logic sa cante piese de pe acel album. In plus, cum de indraznesti sa il numesti album slab?? Stiu ca e la moda sa spui asta, la fel cum e la moda sa spui "Guns nu mai e Guns fara Slash", dar de aici pana sa ai si nesimtirea sa imi spui si care sunt piesele bune de pe album, pentru ca acelea iti plac tie, e cale lunga.
Cat despre minunatii care viseaza la un Axl Rose aratand ca la 27 de ani..s-a inventat cumva elixirul tineretii si nu stiu eu??
Eu am stat in fata scenei, s-a auzit excelent de acolo, si m-am bucurat de concertul acesta din tot sufletul. Cei care iubesc aceasta trupa, nu s-au asteptat sa il vada pe Axl in pantaloni scurti, dat fiind ca stiu ce schimbari au survenit in toti acesti ani, ci s-au bucurat ca omul acela a lansat un album foarte bun si ca a venit sa ne incante si pe noi.

Concert: Axl Rose & Co. la Bucuresti
un_fan
#4 -

Guns N' Roses

Daca am un regret este ca au luat parte la concert prea multi oameni care habar nu au ce inseamna trupa acesta; oameni care stiu 3 balade si considera ca aia inseamna Guns N' Roses, cocalari si nesimtiti cu toptanul. Romania, o reala "placere" sa fiu cetatean al acestei tari, unde "oamenii" se hranesc cu scandal si nu stiu sa aprecieze nimic bun.

Concert: Axl Rose & Co. la Bucuresti
laura
#5 -

concert gnr

De acord cu comentariul nr 4.

Concert: Axl Rose & Co. la Bucuresti
Calina
#6 -

un album slab

@ un_fan: parerile legate de Chinese Democracy sunt impartite atat de critici cat si de fani, in ciuda milioanelor de albume vandute in intreaga lume. E dreptul Cristinei sa fie pro sau contra lui din moment ce cred ca fiecare fan GnR vede in trupa asta ceva mai mult sau mai putin diferit. Ca "they sold out" pentru ca nu au mai avut acelasi sound ca in 94 e din nou discutabil asa cum in '91 lansarea The Black Album de la Metallica a fost pentru multi ca o palma peste fata(vezi documentarul Heavy: the story of metal)sau asa cum multi fani Bon Jovi s-au ofuscat (initial si subsemnata) o data cu lansarea albumului Lost Highway pentru ca au abordat stilul country, desi s-a vandut la greu. E doar o parere asa ca trebuie tratata ca atare. Si daca tu imi zici mie ca Axl nu are toane si nu se supara ca o femeie aflata la perioada sensibila a lunii atunci ce a fost cu incidentul din '92 de la Montreal? Nu cred ca e un secret pentru nimeni din industria muzicala temperamentul vulcanic al lui Axl si de aici seria de incidente foarte probabile care se pot intampla.

Concert: Axl Rose & Co. la Bucuresti
atlas
#7 -