Concert: AIR @ Polivalenta

Lipaind prin baltoacele Parcului Tineretului ca niste broaste fericite, am fost aseara la AIR. Noi si cateva mii de oameni care au stat cuminti la usa pana la 8 si jumatate, cand s-a permis accesul in sala de spectacol a Polivalentei. Concertul a inceput cu o sesiune de warm-up (de care aveam cu totii nevoie, ca era cam racoare in... air) cu Electric Brother si pe la ora noua trecute bine au inceput in sfarsit AIR.

AIR AIR

Au aparut pe scena insotiti de baterist si de "robotul" care facea intro-urile la cate o piesa si se bucura din cand in cand cu o voce metalica pentru aplauze, exprimandu-si recunostinta fata de public, la fel de gratios ca si Jean-Benoit, care, desi n-a interactionat prea intim cu sala, multumea tot timpul pentru primire, ba in engleza, ba in franceza.

Turneul de iarna asta prin Europa este menit sa promoveze ultimul album, Love 2, dar dintre cele 20 de piese din timpul concertului, numai o treime au fost de pe acest ultim album, mai precis primele sapte, de la Do The Joy la Heaven's Light. Am ascultat si So Light Is Her Footfall, single-ul care a primit recent si videoclip, in regia lui Edouard Salier, mai multe aici.

AIR AIR

De pe Moon Safari iarasi au cantat mai multe piese, dintre ne-am bucurat tare mult sa auzim Sexy Boy si Kelly Watch The Stars, iar La femme d'argent, care a incheiat apoteotic seara, a fost o incantare sonora si vizuala.

.

Apropo de visuals, ne-au placut pentru ca au fost delicate si discrete, mereu altele la fiecare piesa, si cele mai interesante la instrumentale: la Kelly Watch the Stars robotul juca ping pong electronic, la Radian ningea, pe La femme d'argent au fost la fel de hipnotice ca si muzica, creand un vortex luminos fascinant, la People In The City literele din cuvantul AIR sugerau contururi de blocuri cu lumini aprinse noaptea, si tot timpul deasupra lor ploua cu lumina fitrata in conuri de raze.

AIR AIR

Am ascultat si cateva piese de pe 10.000 Hz si -dupa parerea noastra- nu suficiente (doar una, de fapt) de pe Virgin Suicides, care ne place noua cel mai tare din discografia lor. Ne-am bucurat totusi mult sa auzim instrumentala High school lovers, urmata de electronica How does it make you feel, unde "robotul" a avut de data asta microfonul, pe un fundal innourat... si am sperat si-un Clouds Up, dar n-a venit.

AIR AIR AIR AIR AIR AIR

Alta piesa care ne-a placut foarte mult au fost Alpha Beta Gaga, la care cei doi AIR si-au parasit o clipa formalismul si au invitat publicul sa participe ceva mai activ. Ceea ce au si facut. Daca la inceput se cam statea in grupulete prin sala, si pentru multa lume ceea ce se intampla pe scena era doar o muzica de fond pentru discutii, spre sfarsit lumea a inceput sa danseze si s-a strans mai compact spre scena, fie fluturand mainile, fie vreun telefon mobil, noua varianta de bricheta :)

Am primit si-un bis, cu Heaven's Light, Sexy Boy si La femme d'argent - gasiti mai jos o inregistrare video (de la concertul din Roma) cu ultima piesa, merita sa o vedeti. Concertul s-a incheiat scurt pe la 11 fara un sfert, desi publicul i-ar mai fi vrut pe scena putintel - au venit, s-au inclinat afabil si au plecat, lasandu-ne inca... doing the joy.

. <

Set list

1. Do the joy