College @ Control

Vineri seara, concert in Control. De data asta, domnul David Grellier aka Mitch Silver aka College. Cei carora numele le suna cunoscut, dar nu stiu de unde sa il ia, le indreptam atentia catre coloana sonora a filmului Drive: pe ea, domnul Grellier are o melodie, A Real Hero (cu duoul canadian Electric Youth), o capodopera in mijlocul altor capodopere electropop. Numai din acest motiv era necesar un attend la concertul din Bucuresti.

Pe la zece, era inca liniste in sala de concert. Nu ca nu ar fi fost deja cineva pe scena: warm-up-ul concertului a fost asigurat de Boru al carui mix s-a potrivit perfect cu ce avea sa vina (am incercat sa joc “guess the song”, dar am recunoscut doar una: o varianta a Love Comes Close de la Cold Cave). Publicul s-a strans mai greu (desi, pe la 10.30 deja roia multa lume prin club, dar nu prea multi in fata scenei) si nici nu a schitat vreun gest in timpului openingului: s-a stat, cum se sta mereu in astfel de cazuri, pe margini, s-a vorbit si nu prea s-a dansat.

Insa, cand domnul Grellier a dat semne ca isi pune echipamentul la pupitrul de mixaj, dintr-o data, sala s-a umplut de nu mai aveai pe unde sa te misti. Doar pentru ca are o melodie uber-cunoscuta, nu inseamna ca Grellier nu are ce oferi in rest. Venit sa isi promoveze cel mai recent album, Northern Council, muzica lui College a prins foarte bine in Control. S-a aplaudat si la inceput de piesa si la sfarsit, s-a dansat si, in multe momente, era greu sa nu misti putin din picior macar. De la Daft Punk si boomul de French electro din 2006, ne-am cam obisnuit ca francezii sa faca electro foarte bun, iar College nu dezamageste. Poate, in timpul concertului, unele erau prea diluate, prea lungi, se simtea nevoia de o energie mai mare, dar nu a fost deloc rau.

Pe sistemul “pastram ce e mai bun/cunoscut pentru final”, A Real Hero a incheiat setul dupa o ora si ceva. Si, cand s-au auzit primele acorduri, cei putin obositi sau care incepusera sa se moleseasca si-au revenit si publicul a prins din nou viata. Conform obiceiului, s-a cerut bis si domnul Grellier, usor uimit, a acceptat sa mai puna o piesa pentru cei veniti in Control vineri. Un bonus au fost proiectiile, poze vechi, cu iz 80ist, care au completat foarte bine muzica.

Sigur, daca esti invatat cu multe fire incalcite si instrumente pe scena, un concert de la un pupitru e ceva complet diferit (intr-o oarecare masura, nu are izul ala de “raw” al unei trupe cu "n" instrumente, nu o sa ai probleme cu volumul chitarii si tot asa). Dar asta nu a impiedicat publicul sa se simta bine si nu a insemnat ca seara nu a fost una reusita.