Bryan Ferry, la Arenele Romane

Arenele Romane, duminica seara, putin peste ora 19:00. Un grup nu foarte mare de oameni, unii dintre ei profund nemultumiti de intarzierea de cateva minute, asteptau sa se deschida portile. Cativa se aratau nemultumiti ca in Arene se sta in picioare si ei aveau locuri pe scaune, desi organizatorii au spus in repetate randuri ca se va pastra aranjamentul de la Sala Palatului, locul initial programat pentru concertul lui Bryan Ferry.

Ajunsi inautru, am realizat ca Arenele aratau ciudat cu scaunele de rigoare pe centru si mai ales ca trebuie sa fie tare ciudat sa canti in fata unor oameni care stau jos. Iar lumea tot continua sa vina, ca locul pare cam gol pentru un cantaret cum e domnul Ferry. Asa cum se obisnuiste, publicul nu vine la ora anuntata de deschidere, ci dupa, uneori chiar si cu o ora mai tarziu. Norocul lor ca Bryan Ferry a urcat pe scena abia in jurul orei 9:00.

Bryan Ferry Bryan Ferry

Inca de la primele melodii, o parte a publicului s-a strans de o parte si de alta a scaunelor. Si inca de la primele melodii s-a vazut ca Ferry a venit sa ne cante, nu sa se joace. Setlistul a fost facut in asa fel incat sa te tina in priza, iar melodiile au curs parca una dupa alta. Fostul lider Roxy Music nu e un om care sa vorbesca foarte mult, cu exceptia clasicelor "multumesc" si a unei introduceri de tipul "melodia asta e inspirata de un film de-al lui Godard".

Nici nu mai e la varsta la care unii alearga pe scena dintr-o parte in alta. E in schimb genul de om care pare cu adevarat uimit de reactiile primitoare ale publicului si care trebuie doar sa ridice un deget ca sa te bucure, pentru ca il ridica cu o imensa eleganta. Un solo de saxofon aici, un solo de chitara acolo si nenumarate aplauze.

Ciudat a fost insa ca, dupa aproape 45 de minute, a multumit si ne-a spus ca ne vedem dupa o scurta pauza. Pauza de 20 de minute, timp in care, de parca ai fi fost la teatru, lumea s-a dus la baie, la standurile de bauturi sau sa schimbe o vorba cu un cunoscut si sa se dezmorteasca.

Si cum au fost prinsi pe nepragatite in picioare, cand Ferry a urcat pe scena pentru cea de-a doua jumatate a concertului, multi nu s-au mai intors la locurilor lor, ci au ramas in lateralele randurilor de scaune. Din nou fara multe cuvinte inutile, dar cu multe plecaciuni in semn de multumire, Ferry a fermecat pur si simplu publicul care, spre sfarsitul concertului, s-a strans in fata scenei, ignorand complet asezarea pe locuri.

Dupa mai mult de ora si jumatate si dupa un setlist care a combinat melodii Roxy Music, piese de pe albumele solo si cateva coveruri, Bryan Ferry a multumit, ne-a promis ca revine si a plecat desi, suntem convinsi, cei prezenti pe Arene si-ar mai fi dorit inca pe atat. Speram ca si publicul l-a impresionat pe Ferry la fel de mult si ca vor mai avea parte de un concert curand.

Bryan Ferry - Avalon, live @ Arenele Romane