Bonobo @ Arenele Romane

Desi nu este strain acestor meleaguri, Bonobo reuseste in continuare sa adune oameni la concerte (din ce in ce mai multi), sa-i faca sa se simta bine si sa-i lase cu zambetul pe buze si cu muzica sa zumzaindu-le catinel in urechi. Asta a facut si aseara la Arenele Romane, ne-a purtat in lumea lui compusa din tot felul de piese cu nume ciudate, cum ar fi Ketto, Kiara, Kong - care au umplut cu un downtempo/chillout enigmatic si foarte placut nu doar Arenele Romane, ci intreg parcul Carol.

Primul act al serii a fost MaracuSensorcutot si a fost introducerea perfecta. Vocea suava si calma a Marei s-a completat perfect cu energia si ritmurile alerte ale celor de la Sensor, iar stilul a fost, pe alocuri, apropiat de cel al lui Bonobo. Interventiile lui Alex Borcea (Mandinga) la trompeta au reusit sa anime publicul si incet, dar sigur, sa-i introduca intr-o atmosfera de lounge party (doar ca nu ne ajuta decorul prea mult, dar asta-i alta poveste).

In afara de aplauzele pe care le-a primit pentru piesele foarte frumoase si frumos interpretate, Mara a mai primit aplauze si atunci cand s-a impiedicat in fusta si pentru cateva secunde a ramas fara ea. Momentul a fost tratat de catre Mara cu multa relaxare si indiferenta si dupa ce si-a cerut scuze si a mai adaugat un "it happens" si-a continuat concertul.

Bonobo @ Arenele Romane Bonobo @ Arenele Romane
Mara & Sensor

Dupa ce MaracuSensorcutot au parasit scena cu plecaciuni si in aplauze, a urmat o pauza mai lunga si confuzanta. Timpul tot trecea, insa Bonobo nu venea. Si in ciuda vibe-ul pozitiv cu care am fost lasati de Mara si Sensor, se simtea nerabdarea publicului. Intr-un final, pe scena au aparut cei anuntati ca fiind intro live act.

Multi n-au inteles exact ce se intampla, daca flautul si MC-ul agitat, care se zbenguia dintr-o parte intr-alta a scenei erau sau nu din Bonobo. MC-ul a intretinut atmosfera prin interactiuni cu publicului si momente funny in care ne-a povestit cum el iubeste Romania, pentru ca sotia lui e din Romania si copilul lui e un micut roman. Ya, man! Apoi s-a lansat in cateva coveruri dupa piese reggae de Horace Andy, cum ar fi Skylarking, moment in care oamenii din jurul scenei au si inceput sa-l "aprinda pe Bob Marley".

Dupa aproximativ jumatate de ora, pe scena a ramas doar UFe, al carui mix de swing&funk a facut multimea de oameni sa se mai dezmorteasca si sa se stranga in jurul scenei.

Bonobo @ Arenele Romane UFe
Intro Live Act & Ufe

La un moment dat scena a fost parasita si de UFe, locul sau fiind luat de o echipa de sunetisti care a facut joc de glezne si sound check (sau pur si simplu nu gaseau un prelungitor destul de lung) enervant de mult timp. Iar faptul ca pe scena se tot invarteau sunetisti si se invarteau sunestiti si iar se mai invarteau sunestiti, nu facea altceva decat sa mai creasca din nemultumirea celor din jur.

Dar sa zicem ca am inteles toata agitatia, avand in vedere arsenalul de instrumente la care ne-a cantat Simon Green cu intreaga lui trupa, dar si faptul ca s-a auzit destul de bine.

Bonobo Bonobo Bonobo Bonobo
Bonobo Bonobo

Aproape de ora 12.:00, Bonobo a urcat pe scena in aplauzele si strigatele publicului, bucuros sa il (re)vada si sa nu mai stea cu ochii pe miscarile sunetistilor. Fara prea multe politeturi Bonobo a inceput direct si in forta cu Kiara si dusi am fost de pe Arene si transportati intr-un loc mai chill, mai frumos si mai putin apasator - intocmai ca cel de pe coperta ultimului sau album, Black Sands.

Desi ne asteptam la un setlist compus doar din piese de pe ultimul lor album, Black Sands, concertul cu care ne-a delecta Bonobo a fost compus din piese de pe trei albume: Animal Magic, Days To Come si Black Sands (cel mai recent album). In total o ora si 20 de minute de downtempo, chill si trip hop de cea mai buna calitate.

Fata de celelalte concerte pe care Bonobo le-a sustinut in Bucuresti, cel de la Arenele Romane a fost destul de diferit, prin prezenta la microfon a talentatei Andreya Tiana - vocea feminina de pe Black Sands. Ar mai fi de spus si faptul ca prestatia Andreyei ne-a amintit pe undeva de Bat For Lashes, un lucru cum nu se poate mai placut.

Bonobo a fost o schimbare placuta in peisajul concertelor din ultima vreme din Bucuresti, mult mai chill si relaxant, care ne-a lasat cu un gust placut si dorinta de a-i revedea, iar reactia de la sfarsit a publicului ne-a facut sa ne gandim ca si ei au inteles la fel.

Bonobo Bonobo Bonobo Bonobo

Playlist:
Kiara