Blues pe ritmurile lui John Mayall, la Sala Palatului

Ne-am asteptat de la inceput sa vedem un concert prins in corzi de chitara electrica, in cadrul caruia John Mayall avea sa-si exercite intreaga dispozitie pozitiva asupra publicului. Sala Palatului a fost 90% plina si aplauzele la fiecare sfarsit de piesa nu mai conteneau. Mayall, in ciuda varstei sale (pe 29 noiembrie va implini 79 de ani) a avut foarte multa verva si a adus, pret de doua ore, muzica blues de pe vremea trupei sale, John Mayall & The Bluesbreakers.

Sa nu uitam ca evenimentul s-a deschis cu un recital de aproximativ 40 de minute din partea lui Harry Tavitian (imbracat in flip flops si blugi in stil pescaresc, plus un fel de camasa hippie). Vocea sa rasuna in imensa incapere printre clapele pianului vechi si scorojit pe alocuri. N-am avut nicio problema cu pianul, parea a fi un artefact mostenit din tata-n fiu, si am prevazut cu ocazia recitalului jazzman-ului Tavitian ca seara promitea multe.

John Mayall la Sala Palatului John Mayall la Sala Palatului

In jurul orei 21, John Mayall s-a urcat pe scena Salii Palatului. Blues-urile sale au fost de calitate superioara si au inmarmurit marea de oameni a carei reactie a fost sa se ridice in picioare si sa aplaude ori de cate ori maestrul Mayall sfarsea o piesa. Daca apuci sa-l vezi pe celebrul artist in afara reflectoarelor si sa uiti ca e de fapt "bunicul blues-ului", asa cum a fost numit in Marea Britanie, vezi doar un om simplu si carunt, cu o pleata dalba prinsa in coada, imbracat intr-un tricou casual spre banal si in niste blugi la fel de simpli.

Mayall n-are o aparenta scenica extravaganta si pare sa nu-si doreasca asta, dar in momentul in care a pasit pe scena Salii Palatului si lumea a inceput sa aplaude minute in sir, omul cu plete dalbe aproape ca s-a emotionat si a afisat zambete largi, de bucurie si de satisfactie. Transmitea parca acea liniste de sine pe care doar cei inzestrati cu talente colosale par s-o dobandeasca de-a lungul vietii.

John Mayall a reusit sa cante si la voce, dar si la diverse instrumente, printre care orga si muzicuta. In timpul solo-urilor de la muzicuta, noi ne intrebam ce plamani intregi si nealterati ai ca sa sufli asa la aproape 79 de ani?!

Setlist-ul s-a deschis cu un intro al lui Mayall alcatuit doar din orga si voce, ca apoi sa ne incantam cu: Congo Square, All Your Love, Nothing to Do With Love, Parchman Farm, Chicago Line, Stormy Monday, You Know That You Love Me, Heartache, The Sum of Something, Room to Move. Spre finele concertului, fiecare dintre cei trei membri ai trupei lui Mayall a pus de cate un jam session, astfel ca Greg Rzab, Jay Davenport si Rocky Athas au fost aplaudati frenetic, la randul lor, de fanii impresionati, care se balanganeau in scaune de entuziasm.

Asa cum ne asteptaseram de la inceput, John Mayall si trupa sa au fost la inaltime, iar concertul din seara trecuta a incantat pe toata lumea, de la adolescenti la seniori.

Daca ai fost la concert, cum ti s-a parut ?