Blaze Bayley, sau cand imbraci Silver Church in metal

Cand Metropotamul are de mers la un concert in Silver Church, stie ca nu vor exista probleme. Nici de organizare, nici in ceea ce priveste orarul dinainte stabilit si nici macar unele legate de sunet. Si asa a fost si de data asta, desi la Tony MacAlpine n-am spune ca nu am avut parte de probleme de sunet. Dar sa trecem asta cu vederea, sunetistul lor era cu urechile in alta parte.

Primii care au urcat pe scena au fost romanii de la Incipient. O formatie infiintata in 2003 care isi va lansa in curand primul ei album. Nu au impresionat cu nimic. Un alternativ ceva mai agresiv si atat, ajutat foarte putin de voce. Apropos de aceasta, ca sa preiau una din discutiile purtate pe tema respectiva, vocii i-ar mai trebui cateva pachete de tigari pe zi pentru a fi ceea ce le trebuie celor de la Incipient. Incercarile de dialog cu publicul au fost lipsite de tact, drept pentru care publicul nici nu i-a luat in seama. Dar i-a aplaudat cand au plecat, semn ca se bucurau, urma sa apara atractia principala a serii.

Incipient Incipient

Si a aparut. Blaze Bayley este, si spun asta convins ca este doar o repetitie, fosta voce a trupei Iron Maiden, omul care si-a asumat sarcina deloc usoara de a suplini unul dintre cei mai mari solisti vocali ai lumii, Bruce Dickinson.

Prima data cand l-am vazut la doi pasi de mine a fost in deschiderea concertului Nazareth din Hard Rock Cafe cand, folosindu-se de Trooper pe post de trupa de acompaniament, ne-a oferit un mini-recital de doua piese, "Man on the edge" si "Fear of the dark" care a spart pur si simplu leneveala in care ne cufundasem. Blaze de atunci a prefatat doar ce urma sa se intample la Silver Church. Si s-a intamplat ca de la inceput la final a aruncat peste noi un metal agresiv, interpretat ca la carte, dur, direct, cum numai el stie sa o faca.

Blaze Bayley Blaze Bayley

Pentru cine nu l-a vazut nici macar alaturi de Iron Maiden, trebuie spus ca Blaze este un animal, in sensul bun al cuvantului. Daca Bruce Dickinson dispune de o tehnica vocala absolut incantatoare, Blaze Bayley napusteste muzica peste tine, asteptandu-se sa nu fugi de acolo, sa o prinzi, sa o sustii si sa o pastrezi apoi alaturi de tine.

Cu o forta fantastica si beneficiind de o trupa gata pusa pe "scandal", Blaze a transformat concertul intr-un mars metalic de neoprit, pe care il acceptai asa cum vine sau plecai. Este absolut naucitor, iar timbrul sau vocal, puternic, este dublat de o prezenta scenica covarsitoare, aproape amenintatoare.

Blaze Bayley Blaze Bayley Blaze Bayley
Blaze Bayley Blaze Bayley

Un tavalug de muzica, de care nu ai cum sa scapi. Blaze a cantat atat piese de pe noul sau album, cat si piese mai vechi, nelasand deoparte nici perioada Iron Maiden. La "The Clansman" Silver Church a fost aruncat pur si simplu in aer si nu am vazut sa existe vreun vers care sa nu fie cantat la unison de catre cei prezenti. Au mai fost si "Virus", "Man on the edge", "Ghost in the machine" sau "The Brave" si au fost si cei de la Trooper urcati pe scena sa cante alaturi de Blaze. Frumos. Dar nu a fost "Fear of the dark" si, ah, ce-ar mai fi mers un bis pe piesa respectiva...

Cat despre public, el a fost acolo pentru Blaze. Ca a fost mai mult sau mai putin, asta conteaza mai putin. Prefer, de exemplu, un public mai restrans, dar care sa stie de ce a ajuns la concert si sa ofere artistului tot ce asteapta acesta din partea sa, decat un public numeros si rece, bun doar de act de prezenta si statistici. Iar cei care au venit sa-l vada pe Blaze au stiut foarte bine de ce se afla acolo. Pentru bere, femei si, mai ales, metal, asa cum nu a ezitat sa ne spuna chiar Blaze.

Rock on!

Mai multe imagini in galerie / Foto: Bogdan Manea

1. Will to Win